PS3>Xbox 360: דו"ח חדש מכתיר למלך את הפלייסטיישן 3

הפלייסטיישן 3 הוא כעת המלך הבלתי המעורער של שוק הקונסולות, על פי דו"ח רשמי.  השבוע פורסם ב-International Data Corporation מחקר המשתרע על פני 67 עמודים, שקובע כי משלוחי PS3 ברחבי העולם, מאז ההשקה, הגיעו לכמות של 77 מיליון יחידות ועלו על משלוחי Xbox 360 בעולם שעומדים על 76 מיליון יחידות, נכון לדצמבר 2012. חשוב לציין כי ה- PS3 הושק שנה אחרי Xbox 360. אולם,  נתונים אלה מבוססים על המשלוחים לקמעונאי ולא על מכירות סופיות לצרכנים, למרות שרמות המשלוח צפויות להיות יחסיות לביקוש לכל קונסולה.  ובכל זאת, המספרים יכולים להצביע על ניצחון עבור Sony בעיקר בהתייחס למחזור החיים הקצר יותר של ה-PS3.

מנהל המחקר של IDC  ,לואיס וורד מצהיר כי "הקונסולה נמצאת במצב של השתנות, פלטפורמות אלה צריכות לתמוך במערך הולך וגדל של תכונות שאינם משחקים ושירותים במקביל להפצת משחקים,  ופוטנציאל הרווחים יתממש מהכיוון הדיגיטלי" . בהתייחס לחלופות הקיימות בשוק לקונסולות הגדולות, הוא טוען כי: "לא נראה כי קיימות כרגע פלטפורמות חלופיות – ממירים של חברות כבלים, טלוויזיות חכמות המחוברות לאינטרנט, ושאר פתרונות , לא נמצאות בעמדה מהותית לשבש את מסלולן של" 3 הגדולות ודיסקים יישארו עמוד תווך הכנסות קונסולת משחקים לשנים הבאות ".  למרות שב- IDC מאמינים כי מערכות מבוססות דיסק ימשיכו להוות גורם ההכנסות העיקרי לקונסולות בשנים הקרובות, הקבוצה אינה צופה גידול של יותר מ- 3 אחוזים בחוזי המשלוח מול חנויות, בכל שנה עד 2016. זו היא תוצאה של שינוי בהתנהגות הוצאות צרכנים לערוצים דיגיטליים.

המחקר גם צופה כי ה-Wii U הקונסולה החדשה של נינטנדו "מוצאת את הקהל שלה", וצופה כי עד סוף שנת 2016, הקונסולה תגיע לכדי משלוח של 50 מיליון יחידות.  אם ה-Wii U יצליח להגיע למספרים אלה, זה אפילו לא מתקרב להישג הבלתי מעורער של הקונסולה הקודמת, ה- Wii המקורי, שעד כה נמכר במעל 97 יחידות!

"2011 ו 2012 היו שנים קשות למפתחים רבים לקונסולות ולמוציאים לאור", אמר וורד. "עם כניסתם של קונסולות הדור הבא, שהוא הדור ה- 8, החל Wii U, נורמות היסטוריות חזקות מרמזות כי הכנסות ממשחקים יצליחו לעצור את הדימום כבר בשנת 2013 ותעלינה באופן מהותי בשנת 2014".

לא נרשמה התייחסות למיני קונסולות החדשות המבוססות אנדרואיד כמו ה- Ouya או ה- eSfere וגם לא התייחסות לקונסולה המדוברת של חברת וואלב, Steam Box, שיש הצופים לה עתיד מזהיר.

נשאר רק לחכות להכרזות הגדולות של סוני ומייקרוסופט בנוגע לקונסולות דור הבא שלהן- Xbox 720,PS4.

Bugs Bunny King

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x