הפטנט החדש של Sony יהרוג את שוק המשחקים המשומשים?

אחת התופעות שמטרידות בשנים האחרונות את מפיצות המשחקים הגדולות, מלבד הפיראטיות, היא תופעת שוק היד-שניה של משחקים. לטענתם, המסחר החוזר במשחקים, מונע משחקנים לרכוש משחקים חדשים והעליה במספר החנויות הפזורות ברחבי העולם שמציעות משחקים משומשים במחיר נמוך (רשתות כמו Gamestop באמריקה ו- GAME באנגליה), מרחיקה את השחקנים מלרכוש משחקים חדשים במחיר מלא.  פשוט רחמנות.

את הבעיה הפיראטית  של המשחקים, מנסים כל הזמן לפתור בשלל נסיונות DRM ואינספור רעיונות, אך ללא הצלחה יתירה, ובעיקר פגיעה קשה בלקוחות ששילמו מכספם מחיר מלא על משחק ובתמורה זוכים ליחס נוראי כמו לגנבים. רוב הסיכויים שהבעיה הזו לא תיפתר בקרוב אם בכלל, אבל בעניין השוק המשני למשחקי יד- שנייה, המפיצות החלו להתמקד בחיפוש פתרונות מורכבים, כאלה שפחות יכעיסו את הלקוחות,  ועושות הכל על מנת להביא סוף ל"בעיה" המטרידה. 

חנות Gamestop

ככל שמתקרבים יותר להשקות הדור הבא של הקונסולות, מיקרוסופט עם Xbox 720 וסוני עם PS4 , המפיצות היו רוצות לסגור לפחות את הפינה הזו או בכלל להפוך אותה מבעיה מטרידה, לאופציה להכנסות. 

השבוע נודע כי סוני הגישה פטנט לטכנולוגיה שיכולה לקבוע אם משחק משומש או לא. הטכנולוגיה עושה שימוש בתג בתדר רדיו בדיסק המשחק שמתקשר ישירות עם הקונסולה ומשייך את המדיה הפיזית (דיסק המשחק) עם המערכת. אם סוני תיישם זאת בקונסולת הדור הבא שלה, Playstation 4, שוק המשחקים המשומשים יחטוף מכה כואבת ומרה.

איך זה עובד?

"תג אישור" RF בכל משחק ישייך את עצמו עם שחקן או מזהה קונסולה ספציפית. התג לאחר מכן יאוחסן גם בתנאי השימוש של Sony (ה- 'I Agree' הזה שאתם לוחצים בלי לקרוא בכלל) במהלך התקנת המשחק, ורק כך המשחק יעבוד. 

איזה סוג של תנאי סוני יכולה להגדיר?

תיאורטית, החברה יכולה ליצור כל סוג של הרשאות שהיא רוצה. אך, זה לא יהיה מחוץ לתחום הסביר לתנאים נוקשים שמגבילים את המשחק לזהותו של שחקן יחיד או קונסולה אחת.

שימוש יצירתי בטכנולוגיה

סוני גם יכולים לנסות שיטות חלופיות שתעודדנה מכירות חדשות במשחק או לייצר הכנסות. למשל, תשלום אגרה שנקבעה מראש למשחקים משומשים. כלומר, השוק עדיין יהיה קיים, אך בשביל כדי ששחקן יהנה משימוש במשחקים משומשים, יהיה לשלם תשלום כלשהו, שיקבע על-ידי המפיצה ושיתיר את החסימה מהמשחק. 

אגרת השימוש יכולה כמובן להיקבע מראש ולהיות חלק מהמחיר שהלקוח ישלם כבר בחנות.

אפשרת אחרת היא שסוני אולי תאפשר לשחקנים לעשות שימוש במשחקים משומשים אך תבטל באותם משחקים את האפשרויות של הגביעים. Trophies.

מקור: NeoGAF

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x