מי אמר שה- PC Gaming מת? 20 מיליארד דולרים מוכיחים ההיפך

עלייה בפופולריות של משחקי יריות, והבלעדיות של המחשב האישי במשחקי אסטרטגיה, ובנוסף השוק הסיני, תרמו לעלייה של 8 אחוזים בהיקף שוק הפיסי הגיימינג, ביחס לאשתקד ובסה"כ שוק חם ששווה 20B דולרים. 

PC GAMING

דו"ח חדש של חברת PC Gaming Alliance (בקיצור PCGA) מציג נתונים שנתיים ל-2012, ובהם עליה של 8% בהיקף משחקי המחשב, ביחס לשנה קודמת, ובסה"כ שוק שנאמד בכ 20 מיליארד דולרים. אם נעשה השוואה 5 שנים אחורה, בו התחילו לקבור את ה-PC גיימינג, נגלה כי מאז עלה השוק בלא פחות מ-90%. האחראים לעליה הם משחקי יריות מגוף ראשון (FPS) שזוכים לפופולריות עצומה ובעיקר למשחקי אסטרטגיה (RTS) שמצריכים מקלדת ועכבר. אז כמה פיסי גיימרים יש בעולם הזה?

על פי הדו"ח, יש 1 מיליארד גיימרים שמשחקים במחשב האישי. אבל חלקם הגדול הם גיימרים מזדמנים, כאלה שמשחקים Farmville בפייסבוק. אם נוציא אותם מהמשוואה נקבל כמות של 250 מיליון גיימרים "רציניים" ברחבי העולם כולו, רבע מיליארד.

לשוק הסיני היתה השפעה אדירה על תוצאות הדו"ח, כאשר 34 אחוזים מכלל ההכנסות בשוק הגיעו משם ובסה"כ הסינים תרמו 9% מכלל העליה השנתית.

אז מה עושים נגד פיראטים שאחראים לאבדן הכנסות? החברות הגדולות כבר הודיעו על כוונתן להשקיע במשחקים בעלי מודל כלכלי חינם ומסתבר שחלק משמעותי מהעליה בהכנסות הגיעו ממשחקים חינמיים (free-to-play) שמכילים מודל תשלומים פנימי micro-transactions

gaming-laptop

הדו"ח מציין גם כי ניתן לראות מספר גדל והולך של גיימרים המחפשים מחשבי גיימינג ניידים למשחקים:  "מחשב שולחן העבודה המסורתי הוא כבר לא פלטפורמת המשחקים הבלעדית,  כפי שאנו רואים יותר ויותר מחשבים ניידים עם GPUs (כרטיס מסך) רב עצמה ומערכות אודיו יוקרתיות," אמר אריק נורק, מנכ"ל PCGA.

במבט קדימה,  PGCA צופה צמיחה לפלטפורמת משחקי המחשב, ככל שהעיניים של הסטטיסטיקאים יכולות לראות (עד שנת 2016), כאשר השוק יכול להיות שווה קרוב ל 26 מליארד דולרים. חוץ משווקים מתעוררים, וגורמים אחרים, מפתחי אינדי, הנהנים מדרישות מינימליות, יכולים לשחק תפקיד גדול. בנוסף, גם הצמיחה הקבועה של פלטפורמות הפצה דיגיטליות ובראשן Steam.

מקור:  GI International

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
4 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

המקלדת התמונה אמיתית? מה השם שלה?

אתה מתכוון למקלדת שבתמונה למעלה או למקלדת הזו:

למקלדת הזו

מה שאתה רואה זה שילוב של מקלדת לוג'יטק

דגם G19 + G13