סוני: "אין תחליף ל-Call of Duty ויכול להשפיע על רכישות של קונסולות אם הוא יהפוך לבלעדי"

ענקית האלקטרוניקה היפנית מודאגת מאז שמיקרוסופט רכשה את זיכיון "קול אוף דיוטי" וטוענת שבעתיד זה ישפיע על בחירת הקונסולה של גיימרים

בחודש ינואר השנה זרקה מיקרוסופט פצצה אדירה לתעשיית הגיימינג שהרעידה את השוק כשחשפה את העסקה הגדולה בתולדותיה. העסקה המפורסמת הייתה רכישה של חברת אקטיביז'ן-בליזארד (Activision Blizzard) תמורת סכום חסר תקדים של 68.7 מיליארד דולר. העסקה צפויה להיסגר עד יוני 2023, כאשר אישור ה-FTC בארה"ב עשוי להגיע בהמשך החודש. מעבר לאותו גוף רגולטורי בארה"ב, הרכישה עדיין צריכה לעבור על ידי קבוצות ממשלתיות אחרות כמו רשות התחרות והשווקים של בריטניה (CMA).

בכמה מדינות שיש לאחת החברות נגיעה באמצעות סניף או סטודיו לפיתוח, החברות באותו תחום של כל עסקה תאגידית כזו מתבקשות להגיב על עסקאות בסדר גודל כזה, ענין של רגולציה. כך הגיעה בקשה ממשלתית מברזיל שנתנה לנו הצצה נדירה למחשבותיה של סוני על רכישת אקטיביז'ן-בליזארד – ובמיוחד, העובדה שיצרנית האקסבוקס (Xbox) תחזיק אצלה ביד את הזיכיון הפופולרי ביותר בז'אנר משחקי היריות מגוף ראשון, סדרת Call of Duty.

ל-Call of Duty אין מתחרים ממש

לפי המסמכים הללו, סוני מאמינה שברגע שמיקרוסופט תהפוך רשמית לבעלים של זיכיון Call of Duty כחלק מהרכישה, יהיה לה הכוח להשפיע על הבחירות של הקונסולות של המשתמשים. "על פי מחקר משנת 2019, החשיבות של Call of Duty לבידור, באופן כללי, היא בלתי ניתנת לתיאור", אמרה החברה.

המותג Call of Duty היה ה-IP היחיד של משחקי הווידאו שפרץ לטופ 10 של כל מותגי הבידור בקרב המעריצים, והצטרף למוקדי כוח כמו מלחמת הכוכבים, משחקי הכס, הארי פוטר ושר הטבעות. Call of Duty כל כך פופולרי שהוא משפיעה על בחירת הקונסולה של המשתמשים, וקהילת המשתמשים הנאמנים שלה מושרשת מספיק שגם אם למתחרה היה תקציב לפתח מוצר דומה, הוא לא יוכל להתחרות בו.

סוני הוסיפה כי רמת ההשקעה שאליה מתחייבת אקטיויז'ן עבור כל משחק Call of Duty היא ללא תחרות, ויחד עם כוח עבודה מסור הפרוס בין מספר אולפנים ייעודיים, היא אחת הסיבות לכך שהזיכיון הוא רב מכר שנתי. רמת ההצלחה הזו הפכה את Call of Duty לזיכיון רווחי להפליא ולמותג מוכר עולמי, עם קהל מעריצים של מיליוני גיימרים ברחבי העולם.

4 אולפנים ראשיים, 1200 מפתחים לכל משחק ו-1500 אנשי שיווק פרסום והפצה

אקטיויז'ן מעסיקה משאבים עצומים כדי לפתח את Call of Duty., כל מהדורה שנתית של Call of Duty לוקחת כ-3-5 שנים לפיתוח, החברה משחררת משחק Call of Duty אחד בשנה, מדובר בהשקעה שנתית של מאות מיליוני דולרים.

כדי לסבר לכם את האוזן לעוצמתה של סדרת קול אוף דיוטי במונחי פיתוח וכוח אדם לעומת שאר העולם, מהדורות AAA שנתיות מפותחות על ידי ארבעה אולפנים מתחלפים (Activision, Infinity Ward, Treyarch ו-Raven Software), כל אחד נתמך על ידי מספר אולפני לוויין.

Call of Duty – סדרת משחקי יריות שאין שני לה

בפיתוח כל גרסה עובדים כ-1,200 איש, ועוד כ-1,500 מעורבים בפרסום ובהפצה. לפיכך, ל-Call of Duty לבדה יש ​​יותר מפתחים מאשר רוב חברות המשחקים מעסיקות בכל תיק הפיתוח שלהן, אפילו אולפני AAA. בנוסף, מלבד הכותרים השנתיים, האולפנים עסוקים במקביל עם שני פרוייקטים גדולים וכביכול צדדיים, ה"באטל רויאל" וורזון (Warzone) ומשחק המובייל הסופר מצליח Call of Duty: Mobile.

אף מפתח אחר לא יכול להקצות את אותה רמה של משאבים ומומחיות בפיתוח משחקים. גם אם הם היו יכולים, Call of Duty מושרשת מאוד כך שאף יריב – לא משנה כמה רלוונטי – לא יוכל להשיג זאת. Call of Duty היה המשחק הנמכר ביותר כמעט בכל שנה בעשור האחרון, ועבור הז'אנר שלו.

קול אוף דיוטי מובייל- סיפור הצלחה

Modern Warfare/ Warzone 2 ללא שינוי

השנה ישוחרר הכותר הבא בסדרה שייקרא "מודרן וורפר 2" (Call of Duty: Modern Warfare II, לא להתבלבל עם המשחק המופתי MW2 מ-2009), שנחשף ביוני ואמור לצאת ב-28 באוקטובר. מיקרוסופט אישרה בעבר שהיא תכבד את כל הסכמי ההוצאה הקיימים, במיוחד את Modern Warfare 2 וגם את וורזון הבא- Call of Duty: Warzone 2 שצפוי להגיע ב-2023. ומהדורת הליבה החדשה של Call of Duty בסוף 2023.

מעבר לכך, דווח שהזכיינית Call of Duty תיקח הפסקה חסרת תקדים בשנת 2023, לפני שהכותר הבא של האולפן הוותיק טריארק (Treyarch), הלא הוא בלאק אופס (ממשיכו של המלחמה הקרה) הבא יגיע בשלב מסוים לאחר מכן. גם המשחק הזה נחשב לחלק מההסכם הקיים של פלייסטיישן, מה שאומר ששום דבר קטן לא ישתנה – לעת עתה.

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות