מסתבר שחלק מצילומי הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה לקוחים בכלל ממשחק מחשב

כמה מהצילומים של הפלישה המתמשכת לאוקראינה על ידי כוחות רוסיה ששותפו הכי הרבה במדיות החברתיות הם למעשה צילומים ממשחק וידאו, כך התברר

קוראים ותיקים שלנו באתר חדשות המשחקים הזה, בטח זוכרים שסרטונים של משחק היריות הטקטי ריאליסטי 'ארמא 3' (ArmA III) התערבבו לעתים קרובות עם אירועים בעולם האמיתי ומפתחיו אף נעצרו באשמת ריגול. אפילו בשנה שעברה, ערוצי חדשות הודיים מרובים השתמשו בצילומים של המשחק כראיה לכך שחיל האוויר הפקיסטני מסייע לטליבאן במאבק נגד ההתנגדות האפגנית.

בסרטון שפורסם בתחילת השבוע בפייסבוק (והוסר) נראה מטוס בוער נופל לתוך מתקן מים. ואז, הקליפ נחתך למתקפת רקטה. "מלחמת רוסיה נגד אוקראינה" נכתב בכיתוב הפוסט, שצבר אלפי צפיות תוך יום. במהלך 12 דקות, הסרטון מציג מגוון תמרונים צבאיים הכוללים מטוסים, טנקים וארטילריה. קליפים דומים נצפו אלפי פעמים בפייסבוק.

סרטון אחר מהמשחק הגיע אף לטוויטר לפני שהוסר, עם הכיתוב "אוקראינה יורה טילים כדי ליירט את ירי הארטילריה של המטוס הרוסי". לפי Kotaku, הציוץ קיבל 11,000 לייקים וכמעט 2000 ציוצים מחדש לפני שהוסר. צפו בסרטון:

Gif: Twitter

אבל הסרטונים לא מראים את הסכסוך באוקראינה, כפי שדיווחו ארגונים עצמאיים לבדיקת עובדות – הם מתארים משחק וידאו בשם "ארמה 3".

כמה חודשים לפני כן, האתר רויטרס דיווח על משתמשי מדיה חברתית שהאמינו בטעות כי צילום מהמשחק 'ארמא 3' הוא צילום של מערכת ההגנה של ישראל. ועכשיו, משחק היריות הריאליסטי הזה הספיק להתערבב במצב הנוכחי באוקראינה.

האתר בלומברג דיווח על כך שחלק מהסרטונים הנצפים ביותר בערוץ המשחקים של פייסבוק אתמול היו של פעולה צבאית לכאורה באוקראינה. הצילומים נצפו על ידי יותר מ-110,000 אנשים ושותפו למעלה מ-25,000 פעמים לפני שפייסבוק הסירה אותם.

סרטון של מטוס קרב אוקראיני מפוצץ מטוס רוסי, גם לקוח ממשחק מחשב אחר

עם כניסתה של פלישת רוסיה לאוקראינה ליומה השני, החלו להסתובב שמועות על טייס קרב אוקראיני שאחראי להפלת מטרות רוסיות מרובות. "המטכ"ל של הכוחות המזוינים של אוקראינה טען כי חמישה מטוסים רוסיים ומסוק הופלו מוקדם ביום חמישי", דיווחה CNN ב-24 בפברואר (באמצעות Snopes). רוסיה, לעומת זאת, הכחישה.

בהמשך לידיעה הזאת, תועד בסרטון מטוס קרב אוקראיני מפוצץ מטוס רוסי, וכמו אש בשדה קוצים זה הפך לויראלי ברשתות החברתיות. רבים האמינו שזו הוכחה למעלליו של טייס אייס (מכונה גם "אלוף הפלות") מסתורי ולא מאומת בשם "רוח הרפאים של קייב" (“Ghost of Kyiv”). זה היה למעשה צילומים מזויפים ממשחק ה-PC מ-2013, Digital Combat Simulator: World.

פייסבוק נלחמת בתופעה

עם כל הזוועות שמתרחשות באוקראינה כרגע, יש הרבה בלבול ופחד. מצב כזה מאפשר לסוגים מסוימים של אנשים לנצל את הכאוס מסביב לבוסט אישי שלהם ברשתות החברתיות, או כסוג של פרופגנדה. האתר Gizmodo מצא לפחות עשר תמונות וסרטונים ויראליים המופצים כעת ברשתות החברתיות שהם מזויפים לחלוטין. בפייסבוק מנסים לפתור חלק מהבעיות הללו

זה כל כך קל להוליך שולל קוראים תמימים על ידי פוסט או תמונה או סרטון במדיה חברתית ויראלית, וזו הסיבה שחשוב מאוד שתעשו כמיטב יכולתכם לבדוק ולבחון את כל מה שאתה רואים לפני שאתה משתפים או מתעסקים איתו.

תודה ל-gamingbible

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

וואוו הסרטון הזה עם הטילים נראה אמיתי!

טירוףףף