עסקת ענק: Take-Two רוכשת את Zynga ב-12.7 מיליארד דולר

קונסולידציה בשוק הגיימינג: "טייק-טו", מפיצת סדרת GTA רוכשת את חברת הענק של משחקי המובייל החברתיים זינגה


היום הודיעה חברת Take-Two Interactive על תוכנית לרכישת ענקית משחקי המובייל Zynga, בעסקה לפי שווי של 9.861 דולר למניה, 3.50 דולר במזומן ו-6.361 דולר הנותרים במניות Take-Two. שווי העסקה הכוללת לרכישת זינגה מסתכמת ב-12.7 מיליארד דולר.

העסקה ממזגת שתי ענקיות משחקים, Take-Two שהיא אחת הגדולות בעולם בעיקר משחקי קונסולות ומשחקי מחשב (שהידוע מבניהם הוא כמובן סדרת Grand Theft Auto) וחברת זינגה (Zynga) שרובכם בטח מכירים ממשחק הפוקר הידוע שלה אבל יש לה גם מגוון עצום של משחקי מובייל ובעיקר "משחקים חברתיים", כמו FarmVille, Empires & Puzzles, Words with Friends ועוד.

Take-Two, כמו כל החברות הגדולות, מנסה להעמיק את נוכחותה בתחום שממשיך לצבור תאוצה בעולם, משחקי מובייל. חברת T2 Mobile Games שבבעלותה לא תצליח לעשות בכמה שנים את מה שרכישה כזאת תעשה בעסקה אחת. לרשותה של Take-Two משחקים וסדרות פופולאריות, מלבד GTA, כמו Red Dead Redemption, Midnight Club, NBA 2K, BioShock, Borderlands, Civilization, Mafia ו-Kerbal Space Program, מה שיעניק לחברה כמו זינגה ספרייה גדולה של זיכיונות ו-IP שמהם ניתן לבנות חוויות משחק ניידות חדשות. הסינרגיה הזאת תאפשר גם לטייק-טו לעשות שימוש בנכסים של זינגה ואולי אפשרות להביא כמה מהם לקונסולות ולמחשב.

 

שוק הגיימינג מגלגל מיליארדים, כשמגפת הקורונה וגרמה להישארותם של מיליארדי אנשים בבית, סייעה לשוק הזה להגיע לשיאים חדשים בשנה החולפת, 2021. תעשיית משחקי המובייל גלגלה כ- 136 מיליארד דולר בהזמנות ברוטו בשנת 2021 והיא צומחת כיום בשיעור של 8%.


 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x