העסקה הגדולה בהיסטוריה: מיקרוסופט רוכשת את אקטיוויז'ן-בליזארד ("קול אוף דיוטי") ב-69 מיליארד דולר

סדרת קול אוף דיוטי עוברת לידיה של חברת מיקרוסופט. היא פשוט רכשה את אחת המפיצות הגדולות בתעשיית הגיימינג, אקטיביז'ן-בליזארד בעסקה הכי גדולה בהיסטוריה של תעשיית הגיימינג


בצעד שבטוח יגרום לגלי ענק של שיח בתעשיית משחקי הווידאו, חברת מיקרוסופט מבצעת את העסקה הגדולה בתולדותיה ורוכשת את חברת אקטיביז'ן-בליזארד (Activision Blizzard) תמורת סכום חסר תקדים של 68.7 מיליארד דולר.

[the_ad id="59804"]

המשחקים והזיכיונות שבבעלות אקטיביז'ן-בליזארד,הם מהגדולים והפופולאריים בשוק כמו Overwatch ו-Call of Duty, ועוד רבים נוספים, שעשויים להפוך כעת לבלעדיים לקונסולת האקסבוקס (Xbox). רכישה זו מצטרפת לשורה ארוכה של רכישות של מיקרוסופט, כמו רכישת חברת Bethesda ב-2020 תמורת 7.5 מיליארד דולר, והופכת את מיקרוסופט לחברת המשחקים השלישית בגודלה בעולם, אחרי טנסנט (Tencent) וסוני.

לוורזון יהיה בקרוב בעל בית חדש- מיקרוסופט

על פי הודעה לעיתונות של מיקרוסופט, מנכ"ל Activision Bilzzard, בובי קוטיק, האיש שהפך לפנים של ההאשמות והתביעות הרבות שהוגשו נגד החברה, יישאר בתפקידו. רכישת מיקרוסופט מרמזת שבקרוב יתווספו משחקים נוספים של אקטיביז'ן ל-Game Pass, השירות מבוסס המנויים שכבר מכיל מעל 300 משחקים. בהודעה לעיתונות נכתב כי יש תוכניות להוסיף לשירות את סל הכותרים העצום של Activision Blizzard, שזה עתה חלף סף של 25 מיליון מנויים. חדשות אלה אומרות גם שתעשיית הגיימינג קרובה באופן די מסוכן להפוך למונופול שנשלט על ידי 3 שחקניות בלבד.

עסקת המיזוג והרכישה הגדולה ביותר בתולדות הטכנולוגיה

"משחקים הם הקטגוריה הדינמית והמרגשת ביותר בבידור בכל הפלטפורמות כיום, והיא תמלא תפקיד מפתח בפיתוח של פלטפורמות metaverse", אמר סאטיה נאדלה, יו"ר ומנכ"ל מיקרוסופט, בהודעה לעיתונות היום.

[the_ad id="59804"]

חברת Activision Blizzard מחזיקה בזיכיונות משחקים פופולריים כמו "וורלד אוף וורקראפט", "דיאבלו", "Call of Duty" (כולל מותג המובייל המצליח) ו-"Candy Crush". הרכישה כוללת גם את הבעלות על אולפן הפיתוח King (שנרכשה על ידי אקטיביז'ן ב-5.9 מיליארד דולר בשנת 2015) כך שמדובר בחדשות טובות עבור מיקרוסופט, שכן משחקי מובייל הם אחד השווקים הצומחים והמרוויחים ביותר בתעשיית משחקי הווידאו. רכישה זו משמעותה ככל הנראה, כפי שקרה עם Bethesda, משחקי Activision Blizzard עתידיים כגון Overwatch 2 וכותרי Call of Duty הקרובים יהיו כנראה בלעדיים ל-Xbox ולמחשב האישי.

אוברוואץ' 2 – עדיין ממתין לשחרור, מיקרוסופט תעשה זה בעתיד

הרכישה כפופה לתנאי סגירה ואישור רגולטורי ובעלי המניות, וצפויה להיסגר בשנת הכספים 2023, אמרה החברה. למרות שייתכן שיהיו כמה מכשולים רגולטוריים שצריך להסיר בהתחשב בגודל הרכישה, מיקרוסופט מצפה שהעסקה תיסגר בסופו של דבר, מכיוון שהיא לא נמצאת באותה ביקורת כמו כמה מיריבות הטכנולוגיה שלה.

[the_ad id="59804"]


כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות