ביקורת: God of War ל-PC הוא מסע סוחף ומושלם

God of War הוא המתנה הכי גדולה של סוני לקהילת שחקני המחשב, ואתם יותר ממוזמנים לקבל אותו בזרועות פתוחות. אקשן, גרפיקה, סיפור ובעיקר מסע סוחף על פני תשעת המחוזות של המיתולוגיה הנורדית


אחד החלומות של גיימרים רבים ברחבי העולם בפלטפורמת ה-PC לאורך השנים היה שאולי יום אחד משחק בסדרת  God of War יגיע למחשב האישי. עד לפני שנתיים שלוש זה היה נשמע דמיוני, אבל משהו קרה לטובה בחברת סוני, והיום אנחנו עדים לאחת המתנות הגדולות ביותר שהיא העניקה לשחקני ה-PC, המשחק God of War שוחרר רשמית.

ההכרזה של סוני חיממה לכולנו את הלב, ובהחלט הזמנים באמת השתנו, אחרי שהיא שחררה כמה משחקים אקסלוסיביים של ה-PS4 למחשב האישי, כמו Horizon Zero Dawn ו- Days Gone ובהמשך גם את האוסף Uncharted: Legacy of Thieves. עם כל זאת, עדיין קשה לעיכול העובדה שחברת סנטה מוניקה (Santa Monica Studio) מביאה אלינו, שחקני המחשב, השקה מקורית ובלעדית לפלייסטיישן 4, אלינו למחשב. זו הביקורת שלנו ל- God of War PC.

מה הסיפור של God of War?

למרות שמדובר במשחק שכבר שוחרר לפלייסטיישן, כך שאין הרבה מה לחדש על העלילה, נציין רק שהכותר האחרון בסדרה, מהווה אתחול רך של הסדרה, כזה שהביא אותה כמה צעדים קדימה מבחינה גרפית והעברת החוויה, מה שהעניק לו מספר רב של פרסי “משחק השנה” בשנה שהושק, 2018.

עלילת God of War מתרחשת שנים רבות לאחר מה שהותיר אצלנו God of War 3. קרייטוס (Kratos)גיבורנו הנצחי, הספיק להרוס את הפנתיאון היווני ולהשאיר אותה מוצפת כדי שיוכל ליצור חיים חדשים, בדרך אל מידגארד (Midgard). קרייטוס חייב להילחם כדי להגן על עצמו ועל ילדו הקטן ארטיוס (Atreus) מפני זעמו של אסגארד (Asgard). רגע, יש לקרייטוס בן? מתי זה קרה? אז ככה, למי שלא מעורה עם הסיפור של המשחק האחרון בסדרה, בתחילתו קרייטוס הספיק כבר לפגוש אישה בשם פיי (Faye), להתחתן איתה ולהביא איתה ילד, ארטיוס.

בכדי להימנע מספםוילרים, כי יש ביניכם כאלה שעדיין לא שיקחו בגרסת ה-PS4, רק אמיין שהמשמעות של פיי, היא רק כדי בנבין מהיכן צץ לו ארטיוס. פיי כבר מתה עוד לפני שהמשחק הזה התחיל, וקרייטוס עסוק במסע להביא את האפר שלה לפסגה הגבוהה ביותר במחוז ותוך כדי להתעמת עם בלדור, מגני, מודי (Baldur, Magni, Modi) ועוד מפלצות מיתולוגיות אחרות. ככה בדיוק צריך להתחיל כל אתחול לסדרה, בצורה אפית.

המשחקיות

סדרת God of War לאורך כל השנים שוחקה עם גיימפד או בקר של סוני והשילוב הזה היה מושלם. חברת סוני מאפשרת לנו אמנם להשתמש בבקרי DualShock 4 ו- DualSense, אבל אני מניח שרובכם, כמוני, תעשו שימוש במה שמגדיר את הדי.אן.איי של גיימר PC- מקלדת ועכבר כמובן. וזה לא כי אנחנו מתנשאים ולא רוצים לשמוע על בקר במקום מקלדת+עכבר, אלא כי סנטה מוניקה עשתה עבודה מושלמת בהתאמת העכבר והמקלדת למשחק הזה, כל כך טוב שגם אם תרצו לשחק עם בקר, תחזרו מהר למקורות. כלומר, יש כמה כמה הגדרות של שילוב האינטראקציה/התחמקות שאין אפילו בסוני. התמיכה המלאה בעכבר ובמקלדת מאפשרת לנו להתמודד עם משחק פעולה בגוף שלישי עם פקדים והגדרה ייעודית של המקשים הניתנים לשינוי לפי הטעם האישי שלכם או ההרגלים שלכם ממשחקים אחרים.

קרייטוס ובנו אטריוס נלחמים באויבים ובוסים רבים ומגוונים, ומנסים לפתור חידות ולמי שמחפש להרחיב את זמן המשחק, יש לכם אפשרות המשיך לחקור. לאויבים יש בינה מלאכותית (AI) ברמה גבוהה והם משנים טקטיקות ויכולות תוך כדי תנועה ככל שהשחקנים מתקדמים במחוזות הנורדיים, ובד בבד מתקדמים ככל שקרייטוס מתחזק. מערכת הסקילים החדשה עם היכולות והציוד, לוקחת את הסדרה כמה צעדים קדימה ונותנת לנו מערכת שנראית מעט מורכבת בהתחלה אך מאוד קלה להבנה.

God of War והסיפור שלו מוצגים בטייק אחד, מה שהופך את החוויה של המשחק לקולנועית, המשחק לא נחתך בסצנות מה שמוסיף קנה מידה מדהים לעולם המיתולוגי ובמיוחד לדמויות ללא כל הפסקה בזרימה שלו. להבדיל מרוב המשחקים שאתם מכירים, אין כאן מסכי טעינה או מעברים, ואין ספק שהחדשנות הזאת מרגישה ייחודית. העולם של המשחק מרגיש חי ואמיתי, ופעולות אלמנטריות להישרדות כמו הליכה בין מעברי מערות דקיקים טומנות בתוכן את ההסוואה של טעינת עולם חדש.

הדיאלוגים והכתיבה באופן כללי של המשחק פשוט מצוינים והשאירו אצלי תמיד טעם של עוד. הקשר בין קרייטוס לאטריוס מטופל פשוט בצורה נפלאה, מספיק לשים לב לכמה מהניואנסים, חלקם אפילו מצחיקים אך ברובם הם נוגעים ללב. הנרטיב הכולל, בדגש על המיתולוגיה הנורדית, יסלול את הדרך לכותר ההמשך שייצא בהמשך השנה ל-PS5, וייקרא God of War: Ragnarok.

העבודה שנעשתה על דמותו של קרייטוס במשחק הזה היא מדהימה. למי שזוכר את הכותרים הראשונים בסדרה, קרייטוס הצטייר בזמנו כבריון אכזרי עם סטייל. אחד ההישגים הגדולים ביותר של סנטה מוניקה במשחק הזה הוא לגרום לקרייטוס להיראות כאדם שניתן להתחבר אליו.

עיצוב אמנותי וגרפיקה

כששוחרר המשחק המקורי בשנת 2018, היה קשה שלא להתרשם מהפרזנטיישן שלו ומהגרפיקה המדהימה. ישנן תכונות רבות במשחק God of War שהן בולטות או מעוררות התפעלות והערצה, אבל אחת התכונות המרשימות ביותר של המשחק בגרסת ה-PC היא הגרפיקה עוצרת הנשימה שלו. גרסת ה-PC של “God of War” מביאה אליכם גרפיקה דינמית בעולם שמתפתח ומשתנה ללא הרף מה שמבטיח לכם שהמסע פה לא רק יפה אלא גם מרגש. צריך עוד יותר להסיר את הכובע בפני המפתחת שהצליחה לאפשר לכרטיסי מסך ישנים כמו NVIDIA GTX 960 ו- AMD R9 290X, שמהווים מינימום לדרישות המערכת, להפעיל את המשחק בצורה שחיקה, אין גמגומים.

המשחק יזהה את כרטיס המסך של השחקן ויתאים אוטומטית לארבע דרגות גרפיקה של אפשרויות מסך מ”נמוך” ל”אולטרה” וכמובן שתוכלו להגדיר את כל הפרטים וההגדרות בהתאמה אישית. לאלה מביניכם שיש ברשותם כרטיסי מסך מתקדמים וחזקים כמו RTX 3070 או RX 6800, תוכלו להגדיר את תצוגת המסך הגבוהה ביותר עם הנאה מובטחת מגרפיקה עוצרת נשימה ומשחק חלק, עד לרזולוציית 2K (נקראת גם 1440p). אם אתם אולטרה גיימרים ויש לכם כמובן את כרטיס המסך מסוג RTX 3080 Ti כבר תוכלו לשחק ברזלוציית 4K ולהנות ממהירות של 60 פריימים לשנייה (FPS).

המשחק תומך ברזולוציית Ultrawide, מה שמעניק למסכים ביחס 21:9 מימד קולנועי גרפי, במיוחד למי שמיכם מחזיק כמוני מסך 34 אינטש, מדובר בחוויה עוצמתית. המפתחת ידעה לנצל כראוי את חומרת המחשב המודרנית, ויש גם תמיכה ב-NVIDIA Reflex, מה שיאפשר לבעלי גקטיסים מסדרת RTX 30 לדחוף ליותר ביצועים חלקים.

DLSS תומך גם באופן מלא במהדורה האחרונה של Deep Learning Super Sampling של NVIDIA 2.2, ומאפשר לכם לבחור את 4 מסנני טכנולוגיה זו: איכות, מאוזנת, ביצועים וביצועי אולטרה עם שינוי בזמן אמת של רזולוציית העיבוד. כך גם לגבי ה-FidelityFX שניתן להפעיל בדרך חלופית ל-DLSS להשתמש ב-Super Sampling שפותחה על ידי AMD תוך בחירה בין 4 ערכים: איכות אולטרה, איכות, מאוזנת וביצועים.

זה המקום לציין ששימוש בכל אחד מהבוסטרים שלמעלה להגדרת הפריימים שלכם במשחק, בא על חשבון הגרפיקה. ה-Super Sampling עם כרטיס שאני בדקתי NVIDIA GeForce RTX 3060Ti מצליח להעניק ל-DLSS יתרון מבחינת איכות, לעומת ה-Super Resolution של AMD שעדיין מהווה אופציה נוחה אך למי שמחפש שימוש באחת מהטכנולוגיות הללו, אין סיבה אחת להעדיף FFSR על פני DLSS.

גזר דין

God of War בגרסת המחשב הוא משחק חובה לכל גיימר באשר הוא. אם אתם מגדירים את עצמכם כגיימרים, אתם חייבים את המשחק הזה לעצמכם. יש כאן סיפור יפייפה ומרגש, תיאורים מדהימים של החיים והמיתולוגיה הנורדית, גרפיקה יוצאת דופן והרבה אקשן וכיף מלווים בחוויה יוצאת דופן. זה לא משנה איזה ז’אנר אתם אוהבים, המשחק הזה הוא המתנה הכי גדולה של סוני לקהילת שחקני המחשב, ואתם יותר ממוזמנים לקבל אותו בזרועות פתוחות. 

הצטרפו לערוץ הטלגרם החדש של גיימפרו לעדכונים שוטפים בנושאי גיימינג וטכנולוגיה. תוכלו גם להירשם לעדכונים דרך עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


יצירת מופת
God of War בגרסת המחשב הוא משחק חובה לכל גיימר באשר הוא. אם אתם מגדירים את עצמכם כגיימרים, אתם חייבים את המשחק הזה לעצמכם. יש כאן סיפור יפייפה ומרגש, תיאורים מדהימים של החיים והמיתולוגיה הנורדית, גרפיקה יוצאת דופן והרבה אקשן וכיף מלווים בחוויה יוצאת דופן. זה לא משנה איזה ז'אנר אתם אוהבים, המשחק הזה הוא המתנה הכי גדולה של סוני לקהילת שחקני המחשב, ואתם יותר ממוזמנים לקבל אותו בזרועות פתוחות.
עלילה
9.3
משחקיות
9.5
עיצוב אמנותי
9.4
9.4
מסע סוחף ומושלם

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות