ותודה לגיימרים: Nvidia רושמת הכנסות שיא של 5 מיליארד דולר לרבעון

חברת אנבידיה דיווחה הלילה על הכנסות שיא לרבעון האחרון של 2020 וסוגרת את השנה הטובה בתולדותיה


יצרנית כרטיסי המסך הגדולה בעולם, חברת אנבידיה (Nvidia) דיווחה הלילה כי המכירות הגיעו לראשונה ל-5 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, כאשר הביקוש לכרטיסי המסך למשחקים והעניין המחודש בכריית מטבעות קריפטוגרפיים דחפו את המכירות לשיאים חדשים. החברה מסכמת מכירות שיא של 16.68 מיליארד דולר לשנת 2020, עלייה של 53% משנה קודמת (10.92 מיליארד).

הגיימרים אחראים על הכנסות של 2.5 מיליארד דולר

מכירות בתחום הגיימינג רשמו עלייה חדה של 67% ל- 2.5 מיליארד דולר, הודות לדרישה האסטרונומית לכרטיסי מסך מסדרת RTX 30 וככל הנראה גם עידן הקורונה שהשאיר מאות מיליוני אנשים בבתיהם. מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, ג'נסן הואנג (Jensen Huang), התייחס לתופעה במילה אחת: "מדהים". בינתיים, המחסור באספקת כרטיסי המסך יישאר ככל הנראה חלק מנוף חיינו, כך אמרה קולט קרס (Colette Kress), סמנכ"לית הכספים של חברת Nvidia בשיחת הוועידה הלילה:

 

כל מערך סדרת 30 סבל מקושי רב במלאי ויצאנו מרבעון רביעי עם מלאי נמוך עוד יותר מאשר כשהתחלנו…למרות שאנו מגדילים את ההיצע, מלאי הערוצים ככל הנראה יישאר נמוך בכל הרבעון הראשון

קולט קרס, סמנכ"לית הכספים של חברת Nvidia

שאר המכירות של החברה, כמו דאטה סנטר, ו-Nvidia AI דאגו כמובן לשאר ההכנסות. המחסור העצום בשבבים ברחבי העולם צפוי להימשך גם בשנה הנוכחית, ואלה חדשות טובות עבור חברות המוליכים למחצה ברבעון הראשון, אבל לא חדשות נהדרות ללקוחות ולגיימרים בעיקר, שכן, המחסור במלאי לא צפוי להשתפר בקרוב.

RTX 3060 וביטקוין

לקראת ההשקה של כרטיסי המסך החדשים של החברה, RTX 3060, כרטיסים שסורסו למיינינג לטובת הגיימרים, הסימנים הראשונים למחירים מעוררים דאגה, שכן, הם מוצעים למכירה במחירים אסטרונומיים. חברת Nvidia הודיעה בשבוע שעבר כי היא מקווה להקל על המחסור בכרטיסי המשחק על ידי השקת כרטיס גרפי המיועד לכריית מטבעות קריפטוגרפיים, הנקרא CMP.

כרטיסי RTX 3060 צפויים לנחות היום

מטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין, ואתריום זינקו לשיאים במהלך השנה האחרונה, מה שהוביל להתלטות חסרת תקדים על כרטיסי מסך מצד הכורים (מיינרים). בשיחה אמרה קרס כי החברה מצפה למכירות של 50 מיליון דולר ממכירות CMP ברבעון הראשון, והחברה מתכננת להרחיב את הסדרה למכירות הקשורות לקריפטוגרפיה בעתיד.

לקריאה נוספת:

חברת AMD הכריזה אתמול על אירוע שיתקיים בשבוע הבא, בו תחשוף החברה את כרטיסי המסך החדשים שלה בסדרת Radeon RX 6000. כרטיסים שצפויים להיחשף הם: RX 6700/ 6700XT.


כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות