מחסור בכרטיסי מסך AMD ו- NVIDIA צפוי להימשך גם ברבעון הנוכחי

השקות גדולות בסוף 2020 הפכו למחסורים עצומים במלאי בשוק כרטיסי המסך. מתי המלאי אמור להתאושש? לא ברבעון הנוכחי


AMD ו- NVIDIA מצפות לעיכובים נוספים במשלוחי כרטיסי מסך בחודשים הקרובים, אישרו חברות במהלך הימים האחרונים לכלי התקשורת. לא רק שהשוק מתמודד עם מחסור בהיצע, ברכיבים ובכרטיסיים גרפיים עצמם, אלא שגם גיימרים צריכים להתמודד עם עליות מחירים על רכיבי מחשב בארצות הברית בגלל תעריפים מוגברים, ובעולם כולו בגלל הפופולריות הגואה של השימוש בכרטיסים הללו בקרב מיינרים (כְּרִיָה של ביטקוין).

מלאי נמוך גם ב-Q1 2021

בראיון עם האתר הכלכלי Seeking Alpha אישר קולט קרס (Colette Kress), סמנכ"ל הכספים של NVIDIA כי הביקוש חורג מההיצע והמלאי אמור להישאר "צנום ורזה"במהלך הרבעון הראשון. סמנכ"ל הכספים של החברה לא הצליח להבהיר אם המשמעות היא מלאי מוגבר ברבעון השני.

הביקוש נותר חזק למשך יותר זמן. ההיצע אכן נשאר נמוך בשלב זה. אנו מצפים שמלאי הערוצים הכללי, כלומר המלאים שנמצאים אצל שותפי ה- AIC שלנו, יישארו נמוכים לאורך כל הרבעון הראשון. היכולת הכוללת שלנו לא הצליחה לעמוד בדרישה החזקה הכוללת שראינו. אנו נשארים ממוקדים בכך ופועלים בכל יום לשיפור מצב האספקה הכללי שלנו.

מנכ"ל NVIDIA, ג'נסן הואנג (Jensen Huang) מחזיק RTX 3080

הדברים לא נראה טוב יותר במטה של הקבוצה האדומה, AMD. החברה אישרה בפני The Verge כי למרות הדיווחים קודמים היא תמשיך לייצר גרסאות רפרנס של Radeon RX 6000 ותמשיך למכור אותם במחירי MSRP דרך אתר האינטרנט שלה. זה אומר של- AMD לא תהיה שום השפעה על תמחור של כרטיסי צד שלישי כמו אסוס, MSI, EVGA וכו'.

מנכ"לית ונשיאת AMD, ד"ר ליסה סו (Lisa Su), התיישבה לאחרונה עם פאנל מדיה נבחרת לראיון. וביקשה שהתקשורת לא תפרסם את התמליל המלא מהראיון, אך האתר אננדטק (AnandTech) מצא דרך לפרסם חלקים ממנו. מנכ"לית AMD אישרה כי החברה צפתה והתכוננה לתעריפים המוגברים בארה"ב. החברה מעודדת את שותפיה למכור כמה שיותר כרטיסים ישירות ללקוחות. כרטיסי המסך מסדרת AMD Radeon RX 6000 כמעט ואינם קיימים בשוק, ושותפי החברה אינם מעוניינים למכור כרטיסים במחירי- MSRP.

דלילות מלאי אינה נובעת רק מגידול בתעריפים, אלא שסביבת COVID (קורונה) הגדילה את עלויות המשלוח והובלה, שקשה להימנע מהם. ככל שאנו ניכנס לסביבה רגילה יותר, הדבר אמור להשתפר. זה תקף גם לכרטיסי המסך הבאים המתוכננים שלנו במהלך המחצית הראשונה של השנה, מכיוון שיש לנו הרבה מוצרים שיוצאים לשוק.

מנכ"לית AMD, ליסה סו, מחזיקה כרטיס מסדרת RX 6000

לקריאה נוספת:

בתערוכת CES 2021 שהוצגה אונליין לא AMD ולא NVIDIA הודיעו על תאריכי זמינות של כרטיסי גרפיקה חדשים. NVIDIA חשפה כרטיס לשוק הגיימינג הנמוך GeForce RTX 3060 אך לא ציינה תאריך השקה אלא ציינה כי הוא ישושק בסוף פברואר. AMD הפתיעה את כולם בכך שלא הכריזה רשמית על שום כרטיס מסך באירוע. בעבר דווח כי AMD מתכוונת להכריז על כרטיסי מסך חדשים ב- CES 2021, כלומר סדרת Radeon RX 6700. למרבה הצער זה לא קרה והמצגת של החברה במסיבת העיתונאים התמקדה במעבדים למחשבים ניידים ולמחשבי מותג נייחים (מעבדים שלא תוכלו לרכוש בחנויות).

מקורות: The VergeSeeking Alpha, AnandTech דרך videocardz


כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות