אינטל משיקה את המעבד הגרפי Iris Xe MAX: גיימינג לניידים ב-1080p וקידוד מהיר במיוחד

אינטל משיקה את המעבד הגרפי Iris Xe MAX שמיועד לגיימינג ברזולוציית 1080p ובעיקר לעורכי תוכן ווידאו. בקידוד, הכרטיס משאיר אבק ל- GeForce RTX 2080


אינטל השיקה את המעבד הגרפי היעודי שלה Iris Xe MAX עבור מחשבים ניידים דקים וקלילים המופעלים על ידי מעבדי "Tiger Lake" מדור 11. Dell, Acer ו- ASUS הן שותפות השקה, המציגות את השבב בלפטופים מהדגמים- Inspiron 15 7000, Swift 3x ו- VivoBook TP470 בהתאמה. ה- Iris Xe MAX מבוסס על ארכיטקטורת הגרפיקה Xe LP, המיועדת ליישומים בקנה מידה קומפקטי של ה- Xe SIMD עבור יישומי גרפיקה של צרכנים.

Deep Link

התכונה המעניינת ביותר שלה היא אינטל Deep Link, ומנוע האצת מדיה רב עוצמה הכולל האצת קידוד חומרה לפורמטי וידאו פופולריים, כולל HEVC, מה שאמור להפוך את ה- Iris Xe MAX לפתרון ייצור תוכן ווידאו אדיר תוך כדי תנועה.

ה- Iris Xe MAX הוא כרטיס מסך (GPU) נפרד לחלוטין שנבנה על תהליך ייצור של 10 ננומטר SuperFin של אינטל. הוא כולל ממשק זיכרון ייעודי LPDDR4X עם זיכרון של 4 ג'יגה בייט ברוחב פס של 68 ג'יגה לשנייה, ומשתמש ב- PCI-Express 4.0 x4 כדי לתקשר עם המעבד, אך אלה הן רק השכבות הפיזיות.

נוסף על אלה הם מה שאינטל מכנה Deep Link, שכבת הפשטת חומרה הכוללת לא רק שמאפשרת ריבוי GPU מפורש עם ה- Xe LP iGPU של מעבדי "Tiger Lake", אלא גם פונקציות מרובות GPU מרומזות כמו חלוקה גרגרית של עבודה בין dGPU ל- iGPU כדי להבטיח כי סוג העבודה הנכון מפוצל בין השניים. אינטל התייחסה לזה כ- GameDev Boost, ופירטנו זאת במאמר ישן יותר.

קידוד מהיר יותר מ- RTX 2080

Deep Link חורג מתחום עיבוד הגרפיקה התלת-ממדית, ומספק גם הגדלה של מקודדי ה- Xe Media Multi-Format של ה- iGPU ו- dGPU לביצועי קידוד וידאו בקנה מידה לינארי. אינטל טוענת כי שילוב Xe iGPU + dGPU מציע כמעט כפול מביצועי הקידוד של NVENC בכרטיס גרפי GeForce RTX 2080. כל זה אפשרי מכיוון שמסגרת תוכנה משותפת קושרת את יכולות קידוד המדיה של מעבד "טייגר לייק" ו- Iris Xe MAX שמבטיח שהפתרון השלם הוא יותר מסך חלקיו. אינטל מתייחסת לזה כ- Hyper Encode.

Deep Link מגדיל גם את ביצועי למידה עמוקה של AI (בינה מלאכותית) בין מעבדי "Tiger Lake" לבין ה- Xe MAX dGPU. הסיבה לכך היא שבשבב יש מאיץ DLBoost DP4a. נכון להיום אינטל עלתה על מותגים גדולים במערכת האקולוגית של תוכנת קידוד מדיה כדי לתמוך ב- Deep Link – Hand Brake, OBS, XSplit, Topaz Gigapixel AI, Huya, Joyy וכו ', והיא עובדת עם Blender, Cyberlink, Fluendo ו- Magix. לתמיכה מלאה בחודשים הקרובים.

שיפור בגיימינג ברזולוציית 1080p

מתחת למכסה המנוע, איריס Xe MAX, כפי שהזכרנו קודם, בנוי על תהליך יצור SuperFin של 10 ננומטר. זהו פיסת סיליקון חדשה לגמרי, ולא "טייגר לייק" עם רכיב המעבד המושבת, כפי שמציע אולי המפרט שלו. הוא כולל 96 יחידות עיבוד Xe, המתורגמות ל- 768 הצללות הניתנות לתכנות. יש לו גם 96 TMU ו 24 ROP. הוא כולל ממשק זיכרון LPDDR4X, אשר רוחב הפס של הזיכרון הוא 68GB/s. ה- GPU מעוגל ב -1.65 ג'יגה הרץ. הוא מדבר עם מעבדי "Tiger Lake" באמצעות אוטובוס PCI-Express 4.0 x4 משותף. מחשבים ניידים עם איריס Xe MAX מאפשרים להשתמש ב- iGPUs וב- dGPU למנף את Deep Link.

 

 

ביצועי מדיה ו- AI מציירים רק חצי מהתמונה, כי יש כמובן את הביצועים במשחקים. אינטל נכנסת לתחום הגיימינג ברזולוציית 1080p, כאשר ה- Iris Xe MAX מציע מעל 30fps במשחקי AAA ברזולוציית 1080p. מה שזה אומר, זה שהיא תחליף במחשבים הניידים את הכרטיס הנפרד NVIDIA GeForce MX450 בכרטיס החדש.

במהלך החודשים הקרובים, יש לצפות כי אינטל ו- ISV שלה ישקיעו יותר ב- Game Boost, מה שאמור להגדיל את הביצועים עוד יותר. ארכיטקטורת ה- Xe LP כוללת תמיכה ב- DirectX 12, כולל הצללת קצב משתנה (שכבה -1 Variable Rate Shading).

מה עם כרטיסי מסך למחשבים נייחים?

ה- Iris Xe MAX מתחיל באופן בלעדי עם מחשבים ניידים דקים וקלילים המבוססים על מעבדי "Tiger Lake" מהדור ה -11, אך באינטל מתכננים לפתח כרטיסי מסך שולחניים עם מעבדי ה- Iris Xe MAX מתישהו במחצית הראשונה של שנת 2021. אנחנו יכולים לצפות שאם מחירם יהיה נכון, כרטיס זה יכול להימכר בהמוניו לקהילת היוצרים, שתוכל למנף את קידוד המדיה של הכרטיס ויכולות האצת AI DNN. זה אמור לפנות גם לקהל ה- HEDT ולקהל תחנות העבודה הקריטי למשימות הדורשות גרפיקה נפרדת, מכיוון שהם ממזערים את מקורות התוכנה שלהם.

 

למרות שעדיין לא מדובר בכרטיסי מסך שמאיימים על הדואופול שבשליטת NVIDIA ו-AMD, אך עם הנדסה נכונה ופיתוח מתמיד, אינטל עוד עשויה להצטרף אל השתיים בעתיד הנראה אל העין, ואולי תצליח לצמצם את הפערים.

מקור: Intel


כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות