AMD השיקה את כרטיסי RX 6800 XT ו- Radeon RX 6800, אבל המלאי אזל בכל מקום

בשעה טובה השיקה חברת AMD את כרטיסי המסך החדשים שלה, ומבחני הביצועים לא מאכזבים. רק יש בעיה קטנה: היכן רוכשים אותם?


הגיע היום והרגע של חברת AMD, השקת כרטיסי המסך הבאים שלה מסדרת RX 6000. זה היה אמור להיות היום בו סוף סוף הצרכנים וחובבי הטכנולוגיה יוכלו לשים את ידם על כרטיסי המסך AMD Radeon RX 6800 XT ואחיו הקטן Radeon RX 6800, כרטיסים המבוססים על ארכיטקטורת הגרפיקה RDNA 2.

Paper launch?

אבל, נכון להרגע, ובדומה להשקת סדרת RTX 30 של חברת NVIDIA, הזמינות של הכרטיסים שואפת לאפס. לא ניתן למצוא כרטיס למכירה גם לא באתרים הגדולים בעולם כמו אמזון ו-Newegg. בישראל אנחנו מחכים לכמה כרטיסים בודדים מצד היבואן, ואף באתר הרשמי של AMD, הכרטיסים החדשים אזלו מהמלאי.

AMD Radeon RX 6800 XT – השקה נוצצת, מלאי של צנצנת

אתר הקניות הפופולרי B&H שבדרך כלל מאפשר הזמנה מוקדמת של כרטיסי AMD, לא העלה בכלל את הכרטיסים החדשים למכירה באתר, ופירסם את הסיבה:

כרטיסי המסך מראים ביקוש עצום השנה וסדרת AMD Radeon RX 6000 האחרונה היא מוצר מדהים נוסף. למרבה הצער, הזמינות של RX 6800 ו- RX 6800 XT מוגבלת במיוחד. נכון לעכשיו, B&H לא יודעים מתי ובאיזו מידה נקבל מוצר שיוצע למכירה. כדי למנוע אכזבה של לקוחות, החלטנו לא לקבל הזמנות מראש או הזמנות לכרטיסים אלה. איננו יודעים ולכן איננו יכולים לספק תאריך או שעה למועד שבו פריטים אלה יהיו זמינים לרכישה.

החגיגה של AMD מתחילה

לרגל ההשקה של כרטיסי המסך החדשים שלה, העלתה AMD טריילר חדש, ובו מככב המשחק Godfall שזוכה לתמיכת ריי-טרייסינג:

הביקורות לכרטיסים החדשים של AMD כבר שוחררו לרשת ואפשר בהחלט לקבוע כי ההבטחה של החברה על ביצועים, קוימה. RX 6800 XT מצליח להשתוות ואף לעבור בכמה משחקים את כרטיס הדגל לגיימינג של NVIDIA, ה-RTX 3080, למעט כמה משחקים שלא, לפחות עד הגעתו של  GeForce RTX 3080 Ti. האח הקטן שלו, RX 6800, מצליח להפתיע עם ביצועים טובים בהרבה מכרטיס ה-RTX 3070, ועם תג מחיר גבוה במעט ממנו, 579 דולר.

מבחני הביצועים השנה מורכבים יותר מתמיד, שילוב של DLSS בכרטיסי NVIDIA מול חוסר בתכונה זו אצל AMD, שמשיקה גם Ray tracing משלה, אך בוסרי, מצליחים להביא למספרים שונים בכל משחק ומשחק. תכונה חדשה של AMD דווקא, שעשויה לשפר את ביצועי המשחקים היא Smart Access Memory (ובקיצור SAM), שיאפשר למעבדי סדרת Ryzen 5000 לגשת לזיכרון הכרטיס של סדרת Radeon RX 6800.

טכנולוגיה זו צפויה להגביר את הביצועים מ -5% ל -11% בהתאם לעומס העבודה. תכונה זו זמינה בעת ההשקה, אך כרגע היא מוגבלת למעבדי AMD Ryzen 5000. חברת NVIDIA כבר מתכננת לענות על טכנולוגיה זו עם התאמת גודל BAR לשינוי גודל לכרטיסי המסך GeForce RTX שלה (שהוא חלק ממפרט ה- PCI-Express). עם זאת, AMD עשויה לפתוח את הטכנולוגיה הזו עבור יותר כרטיסים ויותר מעבדים בהמשך.

לקריאה נוספת:

AMD Radeon RX 6800 XT ו- Radeon RX 6800 יהיו זמינים החל מהיום, ה-18 בנובמבר ברחבי העולם, אך כאמור, לא ניתנים להשגה ממש. הזמינות של גרסאות הרפרנס צפויה להיות מאוד מאוד מוגבלת. מחיר ה- 6800XT נקבע על 649 דולר, ואילו ה- RX 6800 שאינו XT אמור לעלות 579 דולר. דגמים מותאמים אישית של חברות צד שלישי (אסוס, ג'יגהבייט, MSI וכו) המבוססים על סדרת RX 6800 אמורים לצאת בדיוק בשבוע הבא, ה -25 בנובמבר. נקווה שיפתרו את בעיית המלאי עד אז, לפחות לכבוד הבלאק פראדיי.

מקורות:  videocardz ו-kitguru


כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות