אינטל אישרה רשמית את ההפצה של כרטיס המסך DG1. כרטיס DG2 כבר פועל במעבדה

כרטיס המסך של אינטל Iris Xe MAX (שם הקוד DG1) כבר נמצא במחשבים ניידים, DG2 מחכה במעבדה במצב עבודה


לאחר הפסקה של 20 שנה, אינטל חוזרת לשוק כרטיסי המסך הייעודיים, שוק דואופול שנשלט על ידי NVIDIA ו-AMD. בינואר השנה, רגע לפני שהקורונה השתלטה על העולם, הציגה אינטל לראשונה את כרטיס המסך בכנס CES 2020, כרטיס מסך ייעודי הראשון המגיע בארכיטקטורת ה-Xe. הצצה ראשונית זו שחשפה אמנם את הכרטיס בתערוכה, אך לא בגרסה הסופית, הביאה ליריית הפתיחה הרשמית של החברה בשוק הכרטיסים הגרפיים.

כרטיס מסך intel DG1 שהוצג ב CES 2020 (קרדיט- אינטל)

אינטל רוצה להתרכז בארבע קטגוריות ראשיות בשיווק כרטיסי מסך בארכיטקטורת ה-Xe: צריכת חשמל נמוכה (LP), משחקים בעלי ביצועים גבוהים (HPG), ביצועים גבוהים (HP) ומחשוב בעל ביצועים גבוהים (HPC).

ה- DG1 הוא מוצר ה- LP הנוכחי שלה. במחשבים ניידים, הכרטיס הזה זוכה לשם Iris Xe Max וכ- Iris Xe Graphics. אבל כולם זהים: מדובר בכרטיס מסך עם 96 אשכולות עיבוד ו-4GB של זיכרון LPDDR4X ייעודי שמיוצר בתהליך SuperFin 10nm של אינטל.

כרטיסי DG2 כבר פועלים במעבדה

חברת אינטל (Intel) פרסמה בסופשבוע האחרון את תוצאות הרבעון השלישי שלה, שעמדו בציפיות אך אכזבו במכירות הדאטה סנטרס. החברה אמנם איבדה יותר מ-10% משוויה לאחר הדו"חות, אך אינטל עם הפנים קדימה לעבר העתיד, לפחות על פי המצגת למשקיעים בשיחת הועידה הרבעונית. במצגת אינטל הודיעה שהיא החלה לשווק ולהפיץ את כרטיסי המסך החדשים שלה למכשירים הניידים, כרטיסי DG1 שזכו לשם Iris Xe MAX. בנוסף, המצגת חושפת כי כרטיסי DG2 כבר פועלים ונמצאים בפיתוח במעבדות.

באופן מעט מפתיע, המנכ"ל בוב סוואן אישר גם כי למרות המספר העוקב, לא מדובר רק ביורש של DG1, אלא מדובר על כרטיס גרפי בעל ביצועים גבוהים יותר המבוסס על ארכיטקטורת ה- (Xe-HPG(aming. ה- Xe-HPG היא הארכיטקטורה שנחשפה בקיץ האחרון והיא ממוקדת הגיימרים של אינטל, המשלבת תכונות כמו מעקב אחר קרניים (ray tracing). הוא מיוצר גם חיצוני לחלוטין מאינטל; בעוד שהחברה לא אמרה באיזה צומת fab ותהליכים משתמשים, היא אף אחת מהצמתים של אינטל. אז זה היצירה העיקרית הראשונה של סיליקון חיצוני משופץ שידוע לנו שהוא יפעל באינטל.

למרות שאין לנו מידע קונקרטי על הכרטיסים של אינטל, היא גם לא אומרת יותר מדי בשלב זה. החברה מייצרת את הדור הבא של ארכיטקטורת הגרפיקה Xe DG2 שלה בתהליך 7nm של חברת TSMC.

לא הרבה נחשף לגבי ארכיטקטורת Xe-HPG, ואינטל גם לא הבהירה פרטים טכניים על השבב של ה- DG2. לעת עתה, החברה פשוט אומרת ש- DG2 "תעלה את יכולת הגרפיקה של החברה לקהל הייעודי ששואף לביצועים מרביים"

מקור: Intel


מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות