סדרת GeForce RTX 3000: כל השאלות והתשובות של NVIDIA

כרטיסי הגיימינג של הדור הבא כבר מעבר לפינה ואוטוטו יושקו ברחבי תבל. חברת NVIDIA עונה לכם על כל השאלות ועל כל מה שרציתם לדעת על הכרטיסים החדשים שלה


אחד האירועים המרכזיים של השנה בתחום החומרה, היה כמובן הכרזת הדור הבא של כרטיס המשך של חברת אנווידיה, דור 3000. באירוע הוכרזו כרטיסי מסך מהדגמים GeForce RTX 3090 (כרטיס הדגל),  GeForce RTX 3080 וגם RTX 3070. שלושתם חזקים יותר מכרטיס הגיימינג שנחשב לחזק בעולם עד היום (RTX 2080 Ti).

חברת NVIDIA העניקה לאתר הפופלרי רדיט, במסגרת Reddit AMA את כל התשובות לכל השאלות שהיא נשאלה על ידי הגולשים באתר, בעיקר גיימרים. במילים אחרות, בכתבה זו תוכלו לקבל את כל מה שרציתם לדעת על סדרת 3000 ולא העזתם לשאול. זה ארוך אבל מעניין, שנתחיל?

[lwptoc hideItems=”1″]

שאלה: מדוע יש רק 10 ג’יגה זיכרון ל- RTX 3080? איך נקבע שזה מספר מספיק, לעומת דור הקודם?

תשובה: אנו מנתחים כל הזמן את דרישות הזיכרון של המשחקים האחרונים ובודקים באופן קבוע עם מפתחי המשחקים על מנת להבין את צרכי הזיכרון שלהם למשחקים הנוכחיים והקרובים. המטרה של 3080 היא לספק לך ביצועים נהדרים ברזולוציה של עד 4k עם כל ההגדרות המקסימליות במחיר הטוב ביותר האפשרי. על מנת לעשות זאת, צריך כרטיס חזק מאוד עם זיכרון מהיר ומספיק זיכרון כדי לענות על צרכי המשחקים.

כמה דוגמאות – משחקים כמו Shadow of the Tomb Raider, Assassin’s Creed Odyssey, Metro Exodus, Wolfenstein Youngblood, Gears of War 5, Borderlands 3 ו- Red Dead Redemption 2 הפועלים על כרטיס 3080 ב -4K עם הגדרות מקסימליות ו- RTX On (כאשר המשחק תומך בכך), מגיעים לטווח של 60-100fps ומשתמש בכל מקום שבין 4GB ל -6GB זיכרון. זיכרון נוסף תמיד נחמד שיש אבל זה יעלה את מחיר כרטיס המסך, אז אנחנו צריכים למצוא את האיזון הנכון.


שאלה: הטענה כי RTX 3070 שווה או מהיר יותר מ RTX 2080 Ti, האם אנחנו מדברים על רסטריזציה מסורתית או עומסי עבודה של DLSS / RT? מכיוון שלא הוצגו מדדי רסטורציה מסורתיים, רק משחקים התומכים ב RT / DLSS.

תשובה: אנחנו מדברים על שניהם. משחקים שתומכים רק ברסטוריזציה מסורתית ומשחקים התומכים ב- RTX (RT + DLSS).


שאלה: האם Ampere תומך ב- HDMI 2.1 ברוחב הפס המלא של 48Gbps?

תשובה: כן. ארכיטקטורת Ampere של NVIDIA תומכת בקצב קישור הגבוה ביותר של HDMI 2.1 עם 12Gbs / נתיב בכל 4 הנתיבים (lans), ותומך בדחיסת זרם תצוגה (DSC) כדי להצליח להעלות עד 8K, 60Hz ב- HDR.


שאלה: האם תוכלו לפרט מעט על הכפלת ליבות ה- CUDA? איך זה משפיע על האדריכלות הכללית של ה- GPC? כמה אתגר זה לשמור על כל יחידות ה- FP32 מוזנים?

תשובה: אחת ממטרות התכנון העיקריות עבור ה- Ampere 30-series SM הייתה להשיג תפוקה כפולה עבור פעולות FP32 בהשוואה ל- Turing SM. כדי להשיג מטרה זו, ה- Ampere SM כולל עיצובים חדשים עבור פעולות FP32 ו- INT32. נתיב נתונים אחד בכל מחיצה מורכב מ -16 ליבות FP32 CUDA המסוגלות לבצע 16 פעולות FP32 בכל שעון. נתיב נתונים נוסף כולל 16 ליבות FP32 CUDA ו -16 ליבות INT32.

כתוצאה מתכנון חדש זה, כל מחיצת Ampere SM מסוגלת לבצע 32 פעולות FP32 לכל שעון, או 16 פעולות FP32 ו- 16 INT32 לכל שעון. כל ארבע מחיצות ה- SM ביחד יכולות לבצע 128 פעולות FP32 לכל שעון, שזה כפול מהשיעור FP32 של ה- Turing SM, או 64 FP32 ו- 64 INT32 פעולות לכל שעון. הכפלת מהירות העיבוד של FP32 משפרת את הביצועים עבור מספר פעולות גרפיקה ומחשוב נפוצות ואלגוריתמים. בעומסי הצללה מודרניים יש בדרך כלל תערובת של חישובי FP32 כגון FFMA, תוספות FADD, או מכפלות של FMUL.


שאלה: האם הסדרה החדשה תתמוך ב- 10bit 444 120fps? באופן מסורתי כרטיסי Nvidia תמכו רק בפלט 8bit או 12bit, ולא ב- 10bit. הרוב המכריע של מוניטורים ומסכי HDR / בשוק הם 10 ביט.

תשובה: סדרת 3000 תומכת ב- 10bit HDR. למעשה, HDMI 2.1 יכול לתמוך עד 8K @ 60Hz עם 12bit HDR, וזה מכסה תצוגה של 10bit HDR.


שאלה: האם נוכל לראות את RTX IO מגיע לספריות מכונת למידה כגון Pytorch? זה יהיה נהדר לביצועים ביישומים בזמן אמת.

תשובה: NVIDIA סיפקה פתרונות קלט / פלט מהירים למגוון פלטפורמות ניתוח נתונים לפני כשנה עם NVIDIA GPU DirectStorage. זה מספק קלט / פלט מהיר בין ה- GPU לאחסון, במיוחד עבור יישומים ועומסי עבודה מסוג AI ו- HPC. למידע נוסף אנא עיינו כאן.


שאלה: האם RTX IO מאפשר שימוש בשטח SSD כ- VRAM?

תשובה: RTX IO מאפשר קריאת נתונים מ- SSD במהירות גבוהה בהרבה מהשיטות המסורתיות, ומאפשר לאחסן ולקרוא את הנתונים בפורמט דחוס על ידי ה- GPU, לצורך דחיסה ושימוש על ידי ה- GPU.


שאלה: האם תהיה דרישת מהירות ssd מסוימת עבור RTX IO?

תשובה: אין דרישת מהירות SSD ל- RTX IO, אך ברור ש- SSD מהירים יותר כמו דור 4 האחרון של NVMe SSD יפיקו תוצאות טובות יותר, כלומר זמני טעינה מהירים יותר, ויכולת הזרמת משחקים באופן דינמי. בחלק מהמשחקים עשויים להיות דרישות מינימליות לביצועי SSD בעתיד, אך אלה ייקבעו על ידי מפתחי המשחק. RTX IO יאיץ את ביצועי ה- SSD ללא קשר למהיר זה, על ידי הפחתת עומס המעבד הנדרש עבור קלט / פלט, ועל ידי הפעלת לחץ לחץ מבוסס GPU, המאפשר לאחסן קבצי משחקים בפורמט דחוס. יחסי דחיסה הם בדרך כלל 2:1, כך שזה יעצים את ביצועי הקריאה של כל SSD בצורה יעילה פי 2.


שאלה: האם כרטיסי המסך החדשים ו- RTX IO  יעבדו ב- Windows 7 / 8.1?

תשובה: סדרת RTX 30 נתמכת ב- Windows 7 ו- Windows 10, ו-RTX IO נתמך ב- Windows 10 בלבד.


שאלה: מה זה “Nvidia Broadcast”? האם הכוונה היא להחליף גם את ה- GFE / Shadowplay בהקלטות מקומיות?

תשובה: NVIDIA Broadcast היא אפליקציית פלאגין אוניברסלית המשפרת את המיקרופון, הרמקולים והמצלמה שלך עם תכונות AI כגון הפחתת רעש, רקע וירטואלי ופריים אוטומטי. אתה בעצם בוחר את המכשירים שלך כקלט, מחליט באיזה אפקט AI להחיל עליהם ואז NVIDIA Broadcast חושף מכשירים וירטואליים במערכת שלך שבהם אתה יכול להשתמש ביישומים פופולריים בשידור חי, וידאו צ’אט או שיחת וידאו.
NVIDIABroadcast אינו מקליט או מזרים וידאו ואינו מהווה תחליף ל- GFE / Shadowplay.


שאלה: האם יהיו שיפורים במפענח ה- RTX בכרטיסים מסדרת Ampere, בדומה למה שראינו בטיורינג (דור נוכחי)?

תשובה: עבור סדרת RTX 3000, החלטנו למקד שיפורים בצד פענוח הווידיאו והוספנו תמיכה בפענוח AV1. בצד הקידוד, לסדרת RTX 30 יש אותו מקודד נהדר כמו לכרטיסים של סדרת RTX 2000 שלנו. לאחרונה עדכנו גם את ה- SDK שלנו לקידוד NVIDIA. בחודשים הקרובים יישומי livestream יתעדכנו לגרסה חדשה זו של ה- SDK, ויפתחו אפשרויות ביצועים חדשות עבור סטרימרים.


שאלה: יוצר תוכן כאן. האם כרטיסים אלה יהיו תואמים לתוכנות רינדור כמו אוקטן / ארנולד / רדשיפט (Octane / Arnold / Redshift) בהשקה?

תשובה: יהיה צורך בעדכון CUDA עבור רינדורים מסויימים. עבדנו בשיתוף פעולה הדוק עם אפליקציות הקריאייטיב הגדולות על עדכונים אלה ומצפים שהרוב (אני מקווה שכולם!) יהיו מוכנים ביום ההשקה בו הכרטיסים הללו יגיעו לחנויות.


שאלה: האם Nvidia Reflex תהיה צ’יפ חומרתי במסכי גיימינג חדשים או שמא תוכנה שכולם יוכלו להשתמש בה?

תשובה: Nvidia Reflex היא שניהם. ה- NVIDIA Reflex Latency Analyzer הוא תוספת חדשה ומהפכנית ל- G-SYNC המאפשר מדידת לייטנסי מקצה לקצה. בנוסף, ה- SDK משולב במשחקים ומאפשר מצב של לייטנסי נמוך שיכול לשמש את GeForce GTX 900 GPUs ומעלה כדי להפחית את זמן ההשהיה של המערכת. ניתן להשתמש בכל אחת מהתכונות הללו באופן עצמאי.


שאלה: האם NVIDIA Reflex הוא רק מיתוג מחדש של מצב ה- LID Latency Ultra Low בלוח הבקרה של NVIDIA?

תשובה: לא, Latency Ultra Low הוא אפשרות ללוח הבקרה, ואילו NVIDIA Reflex משתלב על ידי מפתח משחקים ישירות במשחק. באמצעות אינטגרציה של משחק מקורי ואלגוריתמים משופרים, NVIDIA Reflex יעיל הרבה יותר באופטימיזציה של צינור העיבוד של המשחק ללייטנסי הנמוך ביותר. לקריאה נוספת לחצו כאן.


שאלה: מצב ה- Latency Ultra Low תמך ב- CS: GO ו- Rainbow Six: Siege, מדוע NVIDIA Reflex לא?

תשובה: בניגוד למצב NVIDIA Ultra Low Latency, NVIDIA Reflex מספק SDK שעל המפתחים לשלב. העובדה שהטכנולוגיה שלנו מגיעה ישירות למנוע המשחק מאפשרת לנו לייעל את הלייטנסי (השהיה). כרגע הכרזנו על תמיכה שתגיע למשחקים מובילים כולל Fortnite, Valorant, Apex Legends, Call of Duty: Black Ops Cold War, Call of Duty: Modern Warfare, Call of Duty: Warzone ו- Destiny 2. אנו מצפים להוסיף כותרים רבים ככל האפשר לרשימת הכותרים הנתמכת שלנו.


שאלה: האם NVIDIA Reflex מוריד ביצועי FPS כדי להפחית את ההשהיה?

תשובה: התעשייה כבר מזמן אופטימלית עבור ביצועי FPS, עד כדי כך שהיו פשרות מאוחרות של לייטנסי כדי לסחוט כל שיפור של 0.5% ב- FPS האחרון. NVIDIA Reflex בוחן חדש את האופטימיזציה של צינור העיבוד להשהיית המערכת מקצה לקצה. NVIDIA Reflex שואפת להפחית את ההשהיה תוך שמירה על FPS. ברוב המקרים, זה יכול להשיג הפחתת לייטנסי ללא כל השפעה על FPS. במקרים ספורים, גיימרים עשויים לראות השפעות FPS קטנות שעומדות על 0-2% .


שאלה: האם התמיכה ב- PCIE 4.0 מרמזת על ירידה בביצועים ב- PCIE 3.0?

תשובה: ביצועי המערכת מושפעים מגורמים רבים וההשפעה משתנה בין היישומים. ההשפעה היא בדרך כלל פחות מכמה אחוזים מ- x16 PCIE 4.0 ל- x16 PCIE 3.0. לבחירת מעבד יש לעיתים קרובות השפעה גדולה יותר על הביצועים. כל נתוני הביצועים באתר האינטרנט שלנו שהוצגו על ידי ג’נסן (מנכ”ל החברה)היו מפלטפורמת PCIE 3.0.


GeForce RTX 3080 יושק ב-17 בספטמבר ו-GeForce RTX 3070 יושק בחודש אוקטובר במחיר של 699 דולר ו-499 דולר בהתאמה. כרטיס הדגל GeForce RTX 3090 יושק ב-24 בספטמבר במחיר של 1499 דולר. המשחק Watch Dogs: Legion יוצע בחינם לרוכשים את אחד הכרטיסים הללו.

מקור: Nvidia

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות