דיווח: מלאי מוגבל של כרטיסי NVIDIA GeForce RTX 3000 עד 2021

תרגיל שיווקי או מצב אמיתי ומדאיג? המלאי של סדרת כרטיסי המסך NVIDIA GeForce RTX 3000 יהיה מוגבל לפחות עד תחילת שנת 2021. ויש לכך כמה סיבות


אירוע ההכרזה של חברת אנווידיה (NVIDIA) אתמול, שימח גיימרים רבים ברחבי העולם, עם חשיפות רשמיות של כרטיסי מסך של הדור הבא, שעוקפים את כרטיס הגיימינג RTX 2080 Ti, הנחשב לכרטיס החזק ביותר בעולם, נכון להיום. RTX 3090, כרטיס הדגל החייתי, וכרטיסים חזקים כמו RTX 3080 ו-RTX 3070 במחירים ידידותיים לכיס.

אחת הסיבות העיקריות לכך שאנווידיה (NVIDIA) החליטה ללכת עם תהליך 8nm של חברת סמסונג (Samsung) הייתה משום שהחברה תאפשר לה להתגבר על מגבלות תפוקת הייצור של TSMC. למרבה הצער, דיווח מהאתר הוותיק TweakTown מציג תמונה מעט מאכזבת. הכרטיסים ייוצרו במלאי מאוד מצומצם ויזכו בהם בעיקר גיימרים שביצעו הזמנה מראש.

"מלאי מוגבל עד סוף השנה"

אנתוני גאראפה (Anthony Garreffa) מ-TweakTown מדווח כי המלאי הראשון של הכרטיסים יהיה "מוגבל, מוגבל מאוד" ואולי יהיה מדובר בהשקה המצומצמת ביותר של השנים האחרונות. עוד הוא מדווח כי קיבל מהשטח מידע על כך שרמת תפוקת ייצור כרטיסי ה-Ampere בתהליך 8nm של סמסונג, לא ידועה כרגע, ואנווידיה, שרווחיה תלויים במהירות הייצור, מעדיפה להמתין עד לסוף שנה כדי לחשב עלויות ייצור בהתאם לתפוקה של סמסונג.

תהליך הייצור 8nm של סמסונג עשוי ליצור מחסור במלאי

כלומר, אנווידיה אינה בטוחה בתפוקה המקסימלית של תהליך הייצור של סמסונג ובחברה רוצים להפחית (מרצון) את מספר הוואפלים המיוצרים עד שניתן יהיה למקסם את התפוקה עם סמסונג. זו כמובן החלטה עסקית הגיונית מאוד, אך בסופו של דבר היא יכולה להשפיע על מחירי סדרת RTX 30 מעל מחירי ה- MSRP (המחירים לצרכן). היצע דליל, ביקוש רב= מחיר גבוה.

סיבה נוספת, אך נראית פחות משמעותית, היא החשש של אנווידיה שלחברת AMD יש שפן בכובע לכרטיס היי-אנד מבוסס על RDNA 2.

GeForce RTX 3090 וה-GeForce RTX 3080 צפויים להגיע לחנויות ב-17 וב-24 בספטמבר בהתאמה, ואילו ה-GeForce-RTX-3070 צפוי להגיע לחנויות באוקטובר. 

מבירור עם יבואנים ומספר חנויות בארץ, הכרטיסים יושקו בישראל בסמוך להשקה העולמית ולא ידוע כרגע על מלאי מוגבל. המחירים בישראל לכרטיסים עדיין לא פורסמו, מלבד כמה חנויות שציינו מחירי מקסימום טרום השקה.


כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות