בצל השקת GeForce RTX 3080, אנווידיה מתנצלת על הבלגן : "לא היינו מוכנים לביקוש"

הסיבה לחוסר במלאי של כרטיסי GeForce RTX 3080 היא בוטים, וגם הדרישה הגבוהה של הגיימרים, שתפסו את חברת Nvidia לא מוכנה


יצרנית כרטיס המסך, חברת אנווידיה (Nvidia) פרסמה פוסט "התנצלות" באתר החברה בעקבות הבלגן והסערה בשקת כרטיס הגיימינג ה-GeForce RTX 3080 מסדרת 3000. ההשקה המצופה הובילה לתופעה של ספסרות ברוטלית במחירי עתק לכרטיסים שנרכשו בכמויות על ידי סוחרים והוסיפו שמן למדורת החוסר מלאי של הכרטיס החדש.

אבל, מלבד הספסרות, הסיבה הפשוטה לחוסרי המלאי של הכרטיס, היא העובדה ש-Nvidia לא ציפתה לדרישה כל כך גבוהה של המשתמשים לכרטיס ה-RTX 3080. לטענתה, בהשוואה להשקת הכרטיסים מסדרת GeForce RTX 2000, ההשקה הנוכחית היא פי 4 מההשקה הקודמת ועם מספר של 10 בקשות לשנייה בזמן השיא ליצרני כרטיס המסך מאתר החברה. חלק מהיצרניות דיווחו על תנועה גבוהה יותר אפילו מהבלאק-פראדיי, "יום שישי השחור" (Black Friday).

"ההשקה לכרטיס המסך הטובה ביותר אי פעם והמתסכלת ביותר"

למרבה האירוניה, Nvidia התחילה את פוסט ההתנצלות באמירה שזה היה "בעת ובעונה ההשקה לכרטיס המסך הטובה ביותר אי פעם והמתסכלת ביותר", אם כי בוודאי שהשקה "הטובה ביותר אי פעם" לא אמורה לגרום  לשיהוקים בכלל. כזכור, ה- RTX 3080 אזל במהירות כשהוא נמכר ביום חמישי שעבר, כאשר הקמעונאית האמריקאית Newegg דיווחה כי לקח בערך 5 דקות עד שהמלאי שלהם טס מהמדפים הדיגיטליים שלהם. למרות שעכשיו יש כמה מקומות שבהם אתם באמת יכולים לרכוש RTX 3080 מבלי לחכות חודשים להגעת מלאי נוסף, המחירים ממש יקרים.

יש הטוענים כי אחת הסיבות לתנועה החריגה בהשקה הנוכחית הייתה שימוש בבוטים וסקריפטים של קניינים, לצורך רכישה מהירה ורווח מהיר של כמות כרטיסי ה-RTX 3080, כלומר, המלאי אזל תיאורטית באתר החברה אך הזמנות פיקטיביות שנוצרו בגלל הבוטים בוטלו על ידי החברה.

מלאי חדש של RTX 3080 יגיע בהמשך

אנווידיה ציינה כי היא עובדת על הגברת הייצור וחידוש המלאים בכל החנויות ובכל העולם, אבל זה בגדר הבטחה כרגע, והיא לא ציינה במפורש מתי הזמינות של הכרטיסים תחזור למצב של מלאים בחנויות. במקביל היא העבירה את חנות האון ליין שלה לסביבה נפרדת משאר האתר ואף הוסיפה אמצעי אבטחה נוספים כדי למנוע שוב את התופעה של בוטים.

בעוד יומיים, צפוי להגיע לחנויות כרטיס הדגל GeForce RTX 3090 של חברת NVIDIA. הכרטיס צפוי להשיג ביצועים של 50% בממוצע יותר מכרטיס המסך החזק בעולם (לשעבר), RTX 2080 Ti. מבחני ביצועים שדלפו לרשת מהאתר הסיני TecLab מציגים שיפור של 10% לכרטיס עם תג מחיר של 1500 דולרים, לעומת הכרטיס שרק הושק בשבוע החולף, GeForce RTX 3080.


לקריאה נוספת:


כרטיס המסך GeForce RTX 3090 יהיה זמין החל מה-24 לספטמבר, 2020 , במחיר של 1499 דולר. RTX 3080 יושק ראשון ב-17 לספטמבר. RTX 3070 יושק בחודש אוקטובר. המשחק Watch Dogs: Legion יוצע בחינם לכל מי שרוכש כרטיס מסדרת 3000.

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות