AMD רומזת על הכרזה קרובה של סדרת Radeon RX 6000

משהו גדול מגיע לזירת הקרב של AMD! רמזים חדשים על הסדרה הבאה של כרטיסי המסך התגלו במשחק פורטנייט


הטיזר על סדרת AMD Radeon RX 6000 הוא ביצת פסחא שניתן למצוא במפת AMD Battle Arena אשר תוכננה בהתאמה אישית על ידי המודר MAKAMAKES. בתוך האי, עליכם להזין קוד מסוים כדי שתופיע הודעה מוצפנת ובה כתוב:

Something Big is Coming To The AMD Battle Arena!

 

הראשונה שגילתה זאת היא סטרימרית הפייסבוק GinaDarling וכנראה שיש פה מהלך שיווקי מתוכנן שכן, AMD היא ספונסרית שלה, ולא רק שהיא שיחקה את המשחק על גבי מפה מותאמת אישית המיועדת ל- AMD, אלא גם ידעה להזין את הקוד 6000. דרך מעניינת לעשות טיזינג למוצרי RDNA 2 של הדור הבא.

קוד 6000 בהחלט מצביע על מיתוג סדרת AMD Radeon RX 6000 עבור הדור הבא ואם AMD אכן מוכנה לקרב, אנו צפויים לקבל השקה בקרוב. הקרב הזה לא יהיה קל, במיוחד לאור ההכרזה האחרונה של NVIDIA על כרטיסי המסך של הדור הבא סדרת 3000. בתחילת החודש חשפה אנבידיה את כרטיס הדגל GeForce RTX 3090 ואת GeForce RTX 3080 וגם RTX 3070 במחירים של 1499 דולר, 699 דולר ו-499 דולר בהתאמה. שלושתם חזקים יותר מכרטיס הגיימינג שנחשב לחזק בעולם עד היום (RTX 2080 Ti).

מחכים לדור הבא של AMD

משפחת כרטיסי המסך AMD RDNA 2 מבוססת Radeon RX Navi 2x והיא מהווה אתגר עבור החברה וניסיון להפיח רוח חיים בשוק כרטיסי הגיימינג. האתגר של AMD הוא לעשות מהפך בשוק עם כרטיסים שמריצים 4K עם ביצועים גבוהים, בדומה לאופן שבו Ryzen שיבש את כל ענף המעבדים. אבל, זה אתגר נועז ביותר מצד AMD, ואנו מקווים שזה יתממש, מכיוון שאנחנו כקהל הגיימרים, היינו רוצים לראות תחרות אמיתית בשוק זה.

RX 5700 – הכרטיס המשתלם של AMD

עדיין לא ידוע באיזה סוג זיכרון תחליט AMD להשתמש בכרטיסי הגיימינג הבאים שלה, HBM2 היקרים או GDDR6. כיום כרטיס הגיימינג הכי חזק שלה הוא ה-RX 5700 XT שמצליח לעשות לה כבוד אבל לא להתעלות על כרטיסיה החזקים של אנבידיה בדור הנוכחי. נכון להיום, אין לחברה מתחרה ישיר לכרטיסי RTX 2070 ומעלה. אנחנו בחרנו את אחיו הקטן, ה- RX 5700 לכרטיס השנה בגלל המחיר לעומת הביצועים.

בדצמבר שנה שעברה, שיתפה AMD את מפת הדרכים שלה וראינו שהליבה הגרפית החדשה (RDNA 2) צפויה להציג שיפור של עד 50% בביצועים (לוואט), באופן דומה לשיפור הביצועים בין ליבת ה-GCN הישנה ל-RDNA.

AMD מציגה שיפור בביצועים עם RDNA 2 (מקור wccftech)

Ray Tracing – מחכים גם לך

על פי מפת הדרכים של AMD, כרטיסי גיימינג ממשפחת RDNA 2 יכללו שלוש תכונות עיקריות שיהוו חלק מארכיטקטורת הליבה החדשה. בראש ובראשונה הוא הביצועים שבתמונה למעלה. AMD תעבור מתהליך 7nm של TSMC לתהליך 7nm המתקדם יותר. כרטיסים אלו שמיועדים למשחקים ברזולוציית 4K, יגיעו עם תמיכה ב-Ray Tracing (חומרתי מסוג DXR), ותמיכה ב-VRS.

השינויים העיקריים שהובילו לעלייה של 50% בביצועים לוואט כוללים מיקרו-ארכיטקטורה מעוצבת מחדש עם ביצועים משופרים לשעון (IPC), שיפור לוגי המסייע בהפחתת מורכבות העיצוב וכוח המיתוג, ואופטימיזציות פיזיות כגון הגדלה מהירויות שעון. כרטיסים אלה ממשפחת ה-RDNA 2 יגיעו השנה לקונסולות של הדור הבא מתחת למכה המנוע של ה-Xbox Series X וה-PlayStation 5.

AMD הציגה במרץ השנה את ה- RDNA 2 בהדגמה ל- DXR 1.1 (ה-DirectX 12 API Ultimate) של מיקרוסופט, המשתמשת בעקיבת קרניים DXR ובמילים אחרות, השתקפויות במשחקים זה העידן החדש. הגישה של AMD לריי-טרייסינג היא להציע פיתוח פשוט ואימוץ מהיר, וזה בהחלט אפשרי באמצעות קונסולות שבהן הרוב ההמוני של מפתחי המשחק ממקד את מאמציהם.

דיוויד קומאר, סמנכ"ל הכספים של AMD, התראיין בתחילת השנה לאתר PCGamesN בו הוא צוטט:

"בדומה ל- Ryzen, כולנו זקוקים למערכת אקולוגית משגשגת של Radeon GPU. אז האם אנחנו הולכים לשבש באופן דומה את 4K? בהחלט, אתה יכול לסמוך על זה. אבל זה כל מה שאני יכול לומר כרגע. "

מתי נזכה לראות השקה של Radeon 6000? בינואר הבטיחה ד"ר ליסה סו (מנכ"לית AMD) שנראה את BIg Navi עוד השנה. אנחנו נכנסנו זה עתה לחודש ספטמבר, לא נותר עוד הרבה זמן, אבל היא שיגרה הבטחות לפני שהגיעה הקורונה לעולם. השמועות מדברות על השקה ב -7 באוקטובר, אך מכיוון שאלה שמועות בלבד, אנחנו לא כל כך בטוחים שזה יקרה.

צריך להמתין ולראות אם באמת יש ל-AMD את השפן הנכון בכובע, במיוחד אחרי ההכרזה הענקית של NVIDIA. המחצית השנייה של 2020 בהחלט הולכת להביא איתה זמנים מעניינים עבור כל חובבי החומרה ובעיקר הגיימרים ברחבי העולם, שחיכו הרבה מאוד זמן לשדרג את המחשב שלהם.


כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות