אמזון נכנסת לתחום הגיימינג בענן עם שירות בשם LUNA

אמזון הציגה שירות הזרמת משחקים חדש בשם Luna. מה יש לה להציע שאין למתחרים?

חברת אמזון (Amazon) חשפה את שירות Luna (לונה) במהלך אירוע החומרה השנתי שלה. שירות הזרמת המשחקים שלה יבוסס על תשתית ה-AWS שלה (Amazon Web Service) ויתחרה בשירותי הענן של

Shadow ,Stadia, Geforce Now וגם xCloud.

בדומה לשירותי ענן של המתחרים, תציע Luna מגוון משחקים בהזרמה ישירה למכשירי ה-Fire TV של אמזון. תהיה גם תמיכה במחשבים מבוססי PC, Mac, ובמכשירי אפל (Apple), כמו iPhone ו- iPad באמצעות אפליקציות אינטרנט, גרסת אנדרואיד (Android) תגיע בהמשך.

ההתקנה על דפדפן Safari מהווה הבדל בולט בין לונה לשירותי משחקי הענן של מיקרוסופט וגוגל – xCloud ו- Stadia, בהתאמה, ומאפשר לה לעקוף את מגבלות החנות של אפל. במקרה של מיקרוסופט, מדיניות אפל מנעה את היכולת לשחק במכשירי iOS, וגם כשאפל שינתה את מדיניותה, הצהירה מיקרוסופט וטענה כי היא עדיין רואה חוויה גרועה עבור הגיימרים.

החיבור של Twitch ולונה

כידוע, אמזון היא הבעלים של טוויץ', אותה רכשה ב-2014 בסכום לא גבוה במיוחד, קצת פחות מ-1 מיליארד דולר. שירותי ענן במקרה של אמזון יאפשרו לה למנף את הבעלות על Twitch. ממשק לונה יציג זרמים של Twitch עבור משחקים הנתמכים בשירות, והשחקנים יכולים לצאת למשחקים ישירות מה- Twitch, כלומר, צפיתם בסרטון מגניב של משחק שממש בא לכם לשחק? יהיה כפתור קטן שיאפשר לכם לעבור ישירות למשחק הנחשק. זה דומה לפונקציונליות שגוגל הבטיחה שתגיע ל- Stadia ו- YouTube.

הפונקציונליות של Twitch עם שירות מתחרה יכולה גם להסביר מדוע, לאחר סגירת Mixer, מיקרוסופט שותפה עם Facebook Gaming במקום Twitch.

בקר משחק ייעודי ודמי מנוי תחרותיים

אמזון תשיק עם השירות גם בקר משחק ייעודי שנקרא Luna Controller במחיר של 50 דולר. בקר ה- Amazon Luna הוא בקר המותאם ל- Alexa המתחבר ישירות לשירות הענן, בדומה לבקר Google Stadia הוא פועל בקישוריות BT (בלוטות') מהירה למעבר מהיר בין מכשירים שונים. מלבד השימוש במקלדת ועכבר, החברה גם תאפשר שימוש בבקר המשחק של ה-PS4 -דואל-שוק 4 (Dual Shock) וגם בבקר של ה-Xbox One.

שירות המשחקים Luna יתמוך בשלב הראשון ברזולוציה של עד 1080p ואמזון מבטיחה כי בהמשך תהיה גם תמיכה ב-4K. במסגרת ההשקה יוצע לשחקנים דמי מנוי חודשיים במחיר של 6 דולרים בחודש ויכלול אפשרות לגישה מוקדמת עם מספר מצומצם של כותרים שיתרחבו בהמשך ל-100 כותרים שונים ומגוונים. ערוץ ייעודי למשחקי המפיצה הצרפתית יוביסופט (Ubisoft) יגיע בהמשך ויהיה כמו שירות +UPlay. אלה המשחקים שיהיו זמינים בגישה המוקדמת לשירות:

  • Resident Evil 7
  • Control
  • Panzer Dragoon
  • A Plague Tale: Innocence
  • The Surge 2
  • Yooka-Laylee and the Impossible Lair
  • Iconoclasts
  • GRID
  • ABZU
  • Brothers: A Tale of Two Sons

ניתן כבר כעת להירשם לשירות לגישה המוקדמת, אך השירות יהיה זמין בתחילה רק בארה"ב ואין עדיין גם תאריך השקה. מחירו של בקר ה-Luna Controller נקבע על במחיר של 49.99 דולרים.


 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות