מחיר ה-PS5 והזמנה מוקדמת: כמה תעלה הפלייסטיישן 5?

קונסולת ה-PlayStation 5 צפויה להגיע אלינו לקראת סוף השנה הנוכחית, "עונת החגים". סוני צפויה להשיק 2 דגמים ראשונים בהשקה. כל התחזיות למחיר של קונסולת ה-PS5 כאן בכתבה שלפניכם


ההייפ סביב קונסולת הדור הבא של סוני, פלייסטיישן 5 הוא מספיק גבוה בכדי להעסיק את קהל הגיימרים בשאלה, כמה יצטרכו לשלם על ה-PS5. קונסולת הדור הבא של סוני צפויה לנחות בסוף השנה הנוכחית, בסמוך להשקתה של יריבתה הנצחית, מיקרוסופט וה- Xbox Series X שלה.

סוני כבר הספיקה לשחרר את כל המידע שאנחנו צריכים על ה-PS5, החל מהמפרט הטכני המרשים של החומרה ששוכנת מתחת למכסה המנוע של הקונסולה.  וכלה בחשיפת העיצוב הסופי של הקונסולה, הבקר החדש – DualSense וכל המשחקים שצפויים להגיע לקונסולה החדשה. הפלייסטיישן 5 תגיע גם עם נגן Blu-ray 4K, תמיכה בווידאו של עד 8K ותמיכה באודיו 360 מעלות. אז כן, הכל מובן, ומיליוני מעריצים ברחבי העולם כבר חוסכים לקראתה, ומתחילים לתכנן את הזמנת ה- PS5 מראש. אבל איפה ומתי ניתן להזמין מראש את ה- PS5? כמה תעלה ה- PS5? והאם יהיו באנדלים PS5?

מחיר ה- PS5 הוא, עד כה, אחד הפרטים הבודדים שסוני התחמקה מלספק. בחודש אפריל השנה דיווחנו על כך שסוני תייצר רק בין 5 ל-6 מליון יחידות של PS5 במהלך 2 הרבעונים הראשונים של הקונסולה בשוק. הסיבה המרכזית הייתה קשורה להתפשטות נגיף הקורונה וחוסר הוודאות לגבי העתיד.

טלוויזיית הגיימינג 8K של סוני

שותפי הייצור של סוני גרמו לה להעריך מוקדם שייצור של 5-6 מיליון יחידות יתקיים בהתאם למחסור הניכר ברכיבי אלקטרוניקה לקונסולה. אבל הדיווחים האחרונים מיפן מציירים תמונה אחרת ומעודדת יותר: סוני העלתה הילוך בייצור הקונסולה לכדי 50% והיא כבר ערוכה לייצר 9 מיליון יחידות, והיא שואפת לייצר לא פחות מ-10 מיליון יחידות עד סוף השנה הנוכחית (2020). לשם השוואה, בהשקה של ה-PS4 בנובמבר 2015, מכרה סוני 4.2 מיליון יחידות עד סוף אותה שנה ו-7.5 מיליון יחידות עד מרץ 2014.

ההיסטוריה חוזרת?

גם הפלייסטיישן הראשון וגם PS2 הושקו במחיר של 299 דולר בשנת 1994 ו -2000 בהתאמה. ה- PS3 שהושק בשנת 2006, סבל מדחיות, סוני דחתה פעמים רבות את מועד ההשקה של הקונסולה עקב קשיים בייצור ובפיתוח. הדגם הראשון ברמת הכניסה של 20 ג'יגה-בייט החל להימכר ב-499 דולר. מחירה של קונסולת PS3 עם כונן בנפח 60GB הושק במחיר של 599 דולר. הפלייסטיישן 3 ה- PS3 ספג בתחילה ביקורת חלקית על מחירו הגבוה לכאורה. תג המחיר של 599 דולר לדגם 60 ג'יגה-בייט גבה מחיר כבד במיוחד. עם הגעתו של ה- PS3 Slim בשנת 2009, לעומת זאת, נראה היה שהגיימרים שכחו.

ההפתעה הגדולה יותר הייתה ההשקה של PS4 בשנת 2013, כאשר מחיר ה- PlayStation "צנח" ל -399 דולר והפכה לאחת מקונסולות המשחקים הנמכרות ביותר בכל הזמנים. עזרו לכך כמובן דגמי הסלים (slim) וכמובן דגמי ה-PS4 PRO.

סוני פלייסטיישן 5 – תחזית מחיר לקראת ההשקה

ההיסטוריה מספרת לנו את הסיפור שלה, כך שאם העתיד יתבסס עליה, מחיר קונסולת פלייסטיישן 5 בכל סכום העולה על 400 דולר עשוי להפוך למתכון לצרות. מצד שני, אף אחד לא יופתע לראות את סוני נוטלת סיכון זה בהתחשב במיליוני מעריצים אדוקים ברחבי העולם, שירכשו את הקונסולה גם במחיר שהושק ה-PS3, מחיר של 500 דולר. אבל, ויש כאן אבל גדול, התקופה בה אנחנו נמצאים, היא סופר מאתגרת. התפשטות הקורונה (COVID-19), השאירה בבית מיליוני אנשים ללא עבודה, שמשחקים יותר, אך המצב הכלכלי בעולם לא מזהיר בלשון המעטה.

בין 400 ל- 500 דולר?

סוני עושה הרבה מאוד כסף ממכירת רישיונות, משחקים, תוספות והרחבות (DLC), יותר מהרווח שהיא עושה על מכירת ברזלים, קונסולות. והיא מספיק שנים בשוק בכדי להבין שככל שיותר בתים בעולם יחזיקו בקונסולות שהיא מייצרת (PS5 וקודמותיה), כך היא תרוויח יותר כסף בהמשך. לסבסד מחיר של קונסולה למען השקעה לטווח ארוך שתניב תשואה בדמות רכישות עתידיות, זו אסטרטגיה מוכרת לסוני.

מחיר ה-PS5 הדיגיטלי צפוי להיות אטרקטיבי

האירוע בשידור החי של פלייסטיישן ביוני האחרון שני משחקי PS5 במהדורה דיגיטלית, מה שעשוי להיות סמן משמעותי בכל הנוגע למחיר PS5. השקה של קונסולה דיגיטלית בלבד ללא כונן בלו-ריי בעל עלות ייצור משמעותית, עשויה להביא איתה קונסולת PS5 דיגיטלית במחיר אטקרטיבי.

נראה הגיוני לחזות שמחיר הקונסולה הדיגיטלית ה- PS5 Digital Edition ייפול מתחת למכשול הקסם 400 דולר, בעוד הגרסה עם כונן הדיסק עשויה להגיע למחיר של 499 דולר. סוני לבטח לא תסתכן במחיר השקה של מעל 500 ל 500/500 דולר, נכון?

פלייסטיישן 5- מה המחיר שלך?

ימים ספורים לאחר חשיפת הקונסולה ביוני האחרון, ג'ים ראיין, מנכ"ל פלייסטיישן, אמר ל- BBC כי סוני מחפשת "להדגיש ערך לעומת מחיר", שנשמע כמו דרך להצדיק כי ה- PS5 תהיה מעט יקרה. ההדלפה הכי קרובה למחיר הקונסולה עד כה היה באמזון צרפת, עם דף המוצר של פלייסטיישן 5 עם מחיר של 500 יורו למהדורה הראשית ו-400 יורו למהדורה הדיגיטלית של ה- PS5. זה לא אומר הרבה, זו רק הדלפה וסוני לבסוף תכריע בנוגע למחיר הסופי שהיא תחשוף עוד לפני ההשקה כמובן.

בישראל מחיר ה-PS5 עדיין לא ידוע כמובן, אך ניתן למצוא כמה אתרים שכבר מציעים הזמנה מוקדמת של הפלייסטיישן 5. האתר dominator למשל, העלה אפשרות להזמנה מוקדמת של ה-PS5 במחיר של 3500 שקלים, מחיר משוער בלבד שצפוי להשתנות בהתאם לעדכונים של סוני.


 


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות