GTA 6: סוני מתכוונת להשקיע מאות מיליונים כדי שיהיה בלעדי ל-PS5?

למרות שעדיין לא הוכרז רשמית, שמועה חדשה גורסת כי חברת סוני מוכנה לשלם סכום דמיוני של 750 מיליון דולר כדי להפוך את המשחק לאקסלוסיבי לפלייסטיישן 5


שמועה שפורסמה לאחרונה טוענת כי סוני מתכוונת לשלם 750 מיליון דולר כדי לגרום ל- Grand Theft Auto 6 (ובקיצור GTA VI) להיות בלעדי בקונסולת הדור הבא שלה, ה- PS5. למרות שמדובר במחיר מגוחך מסיבות רבות, עצם הבלעדיות ל-30 יום בסכום אסטרונומי שכזה, נשמע פשוט לא הגיוני. עסקת בלעדיות למשחק  GTA 6 מאוד יכולה להיות אפשרית ואכן סוני פתחה את אירוע המשחקים האחרון שלה עם ההכרזה כי Grand Theft Auto V יגיע ראשון ל-PS5. בנוסף, היא הבטיחה גם עסקה בחינם למשך 30 יום עבור GTA Online העצמאי החדש עבור ה- PS4 ו- PS5.

אבל בואו נחזור רגע לסכום הדמיוני של 750 מיליון דולר. הסכום הזה הוא יותר מ-5 פעמים מתקציב הפיתוח של המשחק Destiny  שעלה 140 מיליון דולר. הסכום הזה הוא גם יותר מחמש פעמים התקציב של Grand Theft Auto V שעלה 137 מיליון דולר.

סוני עד היום לא הוציאה 750 מיליון דולר כדי לפתח, לשווק ולהפיץ משחק שלה ועם כל הרצון הטוב להיות הראשונה שתציע משחק שכל העולם מחכה לו, קשה לדמיין שהיא תהיה מוכנה להכניס ידיים כל כך עמוקות לכיס שלה.

הפיתוח כבר החל

אם זה לא מספיק, Grand Theft Auto 6 עדיין רחוק מאוד מהשקה הנראית באופק, וסביר להניח שהוא נמצא רק בשלבי פיתוח מוקדמים. הפרויקט שכרגע רוקסטאר עובדת עליו בוודאות הוא אופטימיזציות של GTA 5 ו-GTA Online לקונסולות של הדור הבא. הקונסולות הללו צפויות לנחות לקראת סוף השנה, ה-PlayStation 5 (בקיצור PS5) וה-Xbox Series X (בקיצור  XSX).

GTA 6 – אילוסטרציה

רוצים עוד מספקים? 750 מיליון דולר הם 13% מסך הכנסות הפלייסטיישן (5.63 מיליארד דולר) ברבעון הראשון שסוני פרסמה זה עתה. הכנסות הן לפני השיווק, עלויות הסחורה שנמכרו והוצאות אחרות . סוני הרוויחה ברבעון זה סכום של 1.152 מיליארד דולר. למרות שזהו הרבעון הראשון הגבוה ביותר בהיסטוריה של סוני, לזרוק יותר מחצי מהרווח (65% לצורך הדיוק) על בלעדיות, נשמע מטורף.

רווחי סוני ברבעון האחרון- לא תשקיע ב-GTA 6 כזה סכום

מחכה לגסיסתו של GTA V?

GTA V הוא המשחק הכי מצליח בסדרה ואחד המשחקים הנמכרים ביותר בהיסטוריה. הדיווח האחרון של מפיצת המשחק Take-Two, הוא למכירות של מעל 135 מיליון עותקים לאורך שני דורות של קונסולה ובקרוב יושק לדור שלישי. זה בטח ייחשב לשיא גינס, משחק וידאו שהושק ל-3 דורות של קונסולות.

GTA ONLINE – עדיין פופולרי, GTA 6 יגיע בהמשך

שורה תחתונה: זה לא יקרה. סוני לא מתכוונת להוציא כל כך הרבה כסף כדי להבטיח בלעדיות.

בסופו של דבר אסור לנו להאמין לשמועות כאלה. כן, יתכן וסביר להניח שרוקסטאר משתפת פעולה עם סוני למשחק הבא של Grand Theft Auto. הפלטפורמה של פלייסטיישן היא המערכת האקולוגית הכי משתלמת שקיימת לכותר שכזה מבחינת קהל. 750 מיליון דולר (3/4 מיליארד) הם בעיקר שטויות של צהובונים. אף אחד – לא סוני, לא מיקרוסופט ואפילו לא נינטנדו עם הכנסות של מיליארדי דולרים, לא ישקיעו סכום כזה מסיבי גם לא על בלעדיות למשחק, גם אם קוראים לו GTA 6.

תודה ל-reddit

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות