הסאגה נמשכת: יוצרת פורטנייט תובעת את אפל וגוגל

חברת Epic Games, יוצרת המשחק "פורטנייט" יצאה בקמפיין של זעם ברשתות החברתיות נגד ההחלטה להסיר את המשחק מחנויות האפליקציות. במקביל היא הגישה תביעה בבית משפט נגד אפל וגוגל

הסיפור הזה אמנם התחיל ממש ביממה האחרונה, אך הוא חלק ממסע ארוך של חברת Epic Games שלא מקבלת את זה שמפתחי משחקים (ואפליקציות) נהנים משיעור נמוך מההכנסות בחנויות האפליקציות של גוגל ואפל. אתמול החליטה החברה לעשות מעשה והכריזה על הנחה מיוחדת לשחקני פורטנייט שמשחקים בגרסת הסמארטפון. ההנחה בשיעור של 20% על כל קנייה במשחק, הייתה תלויה בכך שהשחקנים משלמים ישירות לאפיק ולא לאפל או גוגל. בתגובה, ענקיות הטק הורידו את המשחק מחנויות האפליקציות שלהן.

20 אחוז- ההנחה בפורטנייט שגררה הסרה מהחנויות

 

נראה שבחברת אפיק היו ערוכים מראש לתרחיש שכזה, תרחיש אימים עבור מפתחי אפליקציות קטנים, אך עבור חברה שמכניסה מיליארדים מהמשחק הזה בלבד, יש לה כנראה קיבולת ספיגה בלתי מוגבלת. תוך שעות בודדות מהחלטת אפל וגוגל להסיר את פורטנייט, הגישה החברה תביעה בבית המשפט בבקשה להכריח את אפל להחזיר את המשחק לאפסטור.

אפיק טענה טענה בתביעה ש:

"הסרת המשחק היא עוד דוגמה לשימוש המופרז והכוחני של אפל על מנת לקבוע הגבלות בלתי הגיוניות ובלתי חוקיות כדי לשמר את המונופול שלה בשוק האפליקציות ב-iOs". 

פורטנייט לאנדרואיד- המשחק לא קיים בחנות

באנדרואיד להבדיל מ-iOS, המשחק ימשיך לקבל את עדכוני גוגל ואפשר להוריד אותו, רק לא דרך חנות Play (כלומר, אם אתם מחזיקים מכשיר של סמסונג, תמצאו אותו בחנות Galaxy Store למשל).

בתביעה שהגישה אפיק נגד גוגל, היא רשמה:

"ב-1998, גוגל הוקמה עם מוטו ייחודי: 'אל תהיה רשע' (Don't Be Evil). והיום, 22 שנים לאחר מכן, גוגל מתייחסת למוטו הזה בביטול, ומשתמשת בכוח שלה כדי להיות רשעה נגד מתחרים, ממציאים, לקוחות ומשתמשים". 

FreeFortnite# – הקמפיין הוירלי עלה לרשת

ואם חשבתם שחברה כמו אפיק תסתפק בתביעה משפטית משעממת, טעיתם. בנוסף לתביעה וישר אחריה, החלה אפיק קמפיין וירלי תחת ההַאשְׁטָאג  Free Fortnite# שיצרה מבעוד מועד פארודיה על הפרסומת המפורסמת של אפל- "1984" והפנתה אותה כנגד החברה:

אפיק העלתה עמוד באתר הרשמי של החברה תחת השם "FreeFortnite" בו היא עונה על כל השאלות והיא תמשיך לעדכן אותנו שם.

המהלך של אפיק מגיע בדיוק בזמן שאפל מצד אחד שוברת שיאים חדשים לחברה בעלת השווי הגבוה בעולם בכל הזמנים (כ-2 טריליון). מצד שני, אפל נחקרת על התנהגות אנטי-תחרותית באירופה וארה"ב, מה שמוסיף לחץ ובעיות לחברה בתקופה רגישה בה אנו חיים.


 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x