קרב ענקים: פייסבוק ומיקרוסופט נגד אפל

פייסבוק מצטרפת למיקרוסופט בגינוי המדיניות של אפל App Store כיום ונאלצת להשיק את אפליקציית ה-Facebook Gaming ל-iOS ללא משחקים


רק בשבוע שעבר דיווחנו על פרויקט ה-xClouds של מיקרוסופט שיאפשר החל מספטמבר להריץ משחקי אקסבוקס היישר ממכשיר האנדרואיד שלכם. הסיבה שהשירות הזה למנויי "Xbox Game Pass Ultimate" לא הוכרז עדיין למכשירים של אפל מבוססי iOS (איפון/אייפד), היא המדיניות הקשיחה של אפל.

כעת, פייסבוק מצטרפת למיקרוסופט בגינוי המדיניות הקשיחה הזו של אפל בחנות האפליקציות שלה App Store. רשת המדיה החברתית השיקה את אפליקציית הגיימינג שלה לפייסבוק עבור iOS. ה-Facebook Gaming למכשירים של אפל היא אפליקציה המשמשת כרגע לצפייה בהזרמה של משחקי וידאו (סטרימינג) בלבד. פייסבוק נאלצה להסיר את תכונת משחקי המיני של האפליקציה כדי לעבור את תהליך האישור המחמיר של אפל. פייסבוק כמובן לא מרוצה מהפשרה.

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול הראשי של פייסבוק, הצהירה כי:

"למרבה הצער, היינו צריכים להסיר את הפונקציונליות של המשחק באופן מוחלט על מנת לקבל את אישורה של אפל באפליקציית המשחקים העצמאיים של פייסבוק. 

"אנו ממשיכים להתמקד בבניית קהילות עבור יותר מ -380 מיליון אנשים שמשחקים משחקים בפייסבוק מדי חודש – בין אם אפל מאפשרת זאת באפליקציה עצמאית ובין אם לא."

אפליקציית גיימינג של פייסבוק- ללא משחקים

פייסבוק טוענת כי אפליקציית המשחקים שלה נדחתה פעמים רבות על ידי אפל בחודשים האחרונים. החברה טוענת כי אפל ציטטה את הנחיית 4.7 בחנות האפסטור (App Store guideline 4.7) שמצדיקה את הדחיות. אפל טוענת שהמטרה העיקרית של אפליקציית המשחקים של פייסבוק היא לשחק משחקים. פייסבוק מצידה טוענת כי היא שיתפה נתוני שימוש מאפליקציית Facebook Gaming לאנדרואיד שלה. הנתונים הללו הראו כי 95 אחוז מהפעילות היא צפייה בסטרימינג, אך הדבר לא שינה את עמדתה של אפל.

Facebook Gaming הפך ל- Twitch

פייסבוק נאלצה כעת לוותר ולהסיר לחלוטין משחקים מהאפליקציה העצמאית שהושקה ל- iOS היום. אפליקציית המשחקים של פייסבוק משמשת בעיקר לצפייה בסטרימינג, ממש כמו ש- Twitch משמש גם ב- iOS וגם באנדרואיד. אבל באנדרואיד, האפליקציה של פייסבוק כוללת גם מספר משחקי מיני מפלטפורמת המשחקים המיידיים של פייסבוק. זה מה שאפל לא מרשה. זו גם לא הפעם הראשונה שפייסבוק נתקלת בבעיות של App Store. ראש המשחקים של פייסבוק, Vivek Sharma, אמר בהצהרה לאתר- The Verge:

"אפילו באפליקציית הפייסבוק הראשית ובמסנג'ר, נאלצנו לקבור משחקים מיידיים במשך שנים ב- iOS…זה כאב משותף בכל ענף הגיימינג, שבסופו של דבר פוגע בחדשנות בנייד לסוגים אחרים של פורמטים, כמו משחקי ענן."

xCloud של מיקרוסופט, כרגע בלעדי למכשירי אנדרואיד

אפל מתמודדת עם ביקורת גוברת מצד יריבים ותעשיית הגיימינג על מנת לשחרר מעט את החבל במגבלות ה- App Store שלה. מיקרוסופט נאלצה לחתוך את בדיקות ה- xCloud iOS בתחילת השבוע, לאחר שמדיניות App Store מונעת מהחברה את הפעלת האפליקציה במשך חודשים. מיקרוסופט קיבלה אתמול את ההחלטה הלא שגרתית לגנות את אפל, ואמרה כי:

"אפל עומדת לבדה כפלטפורמה למטרה הכללית היחידה לשלול צרכנים משירותי ענן ומשירותי מנוי למשחקים כמו Xbox Game Pass".

אפל מול כל העולם

אפל הגנה על החלטתה לחסום שירותי משחקי ענן כמו xCloud, StadiaGeForce Now מחנות האפליקציות. הטענה של אפל היא שהחברה לא יכולה לסקור באופן פרטני משחקים המוצעים בשירותי סטרימינג. אך נראה כי לחברה אין את אותן בעיות עם שירותים כמו נטפליקס או יוטיוב שמזרימים מיליוני סרטונים, תכניות טלוויזיה וסרטים למכשירי iOS של אפל. דובר אפל ציין בהצהרה אתמול כי:

"הלקוחות שלנו נהנים מאפליקציות ומשחקים מעולים של מיליוני מפתחים, ושירותי משחק יכולים בהחלט להיות מופעלים בחנות האפליקציות כל עוד הם עומדים באותה קבוצת הנחיות החלות על כל המפתחים, כולל הגשת משחקים באופן פרטני לבדיקה, ומופיעים בתרשימים וחיפוש".

התירוץ האחרון של אפל בחנות App Store מגיע חודשים ספורים לאחר שהחברה הסתבכה בקרב מר על אפליקציית הדואר האלקטרוני החדשה של היי (Hey email app). אפל בסופו של דבר אישרה את האפליקציה לאחר שהדחייה הראשונית עוררה גינוי נרחב מצד מחוקקים ומפתחים.

שירות הדוא"ל Hey אגב, עולה כסף (99 דולר בשנה), מהטענה ששירותים כמו ג'ימייל הם לא באמת חינמיים. לטענת המפתחים, אנחנו משלמים הון על ידי ויתור על הפרטיות והנתונים האישיים החשובים שלנו שנמכרים למפרסמים. בשירות הדוא"ל Hey אין פרסומות או מודעות.

שירות המשחקים של אפל- Apple Arcade

אפל היא חלק ממספר חברות טכנולוגיה אמריקאיות העומדות כיום בפני פוטנציאל להגבלים עסקיים. האיחוד האירופי פתח גם בחקירה רשמית בנושא ההגבלים העסקיים בנושאי אפל App Store ו- Apple Pay. מאחר שמיקרוסופט ופייסבוק מתחו ביקורת גלויה על אפל, החברה עומדת לעמוד בפני עוד יותר שאלות בנוגע למדיניות App Store שלה בחודשים הבאים.

מקור: theverge


 


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות