ה-FDA אישר משחק לטיפול בהפרעות קשב וריכוז

משחק וידאו במקום ריטלין? טיפול ל-ADHD באמצעות משחק וידאו אושר לראשונה בהיסטוריה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA)

הורים רבים בישראל ובעולם מחפשים פתרונות אחרים מלבד תרופות כמו ריטלין וקונצרטה לילדיהם הסובלים מהפרעות קשב וריכוז, תופעה המכונה ADHD (ראשי תיבות של (Attention Deficit Hyperactivity Disorder). הטיפול בתופעה באמצעות התרופות הנ"ל הוכח כמובן מדעית אך הורים רבים מודאגים מתופעות לוואי שעשויות להופיע עם השימוש בתרופות הללו. לראשונה בהיסטוריה, מנהל המזון והתרופות האמריקני, הקרוי ה-FDA, אישר טיפול ל-ADHD באמצעות משחק וידאו של חברת Akili Interactive, בשם "EndeavorRx" (נקרא לשעבר פרויקט EVO).

המשחק מיועד לילדים בגילאי 8-12 והוא מורכב מעולמות וירטואליים צבעוניים ועשירים ומודרכים על-ידי חייזרים רכובים על צלחות מעופפות. בסביבות תת-ימיות או הרי שלגים או נהרות לבה רותחת, עליכם להתחמק ממכשולים ולהתקדם ליעדים הבאים. המשחק שוחרר למערכות ההפעלה iOS של אפל וזמין לאייפון ולאייפד.

על פי מפתחי המשחק, בכל שלבי הפיתוח הקו המנחה היה להצליח לעורר את מערכות העצביות לידי תפקוד הקשב של בני אדם בכלל, וילדים בפרט. הטיפול הוירטואלי הזה מצליח לעורר אצל הילדים גירויים שנועדו לשפר את  התפקוד הקוגניטיבי של הילד. מנוע המשחק ובעיקר האלגוריתם שאחראי על זיהוי ההתקדמות במשחק לכל ילד, מאפשרים התאמה אישית של השלבים לכל שחקן.

Introducing Akili

שבע שנים לקח התהליך של אישור המשחק כ"תרופת מרשם", ובמהלכו התבצעו 5 מחקרים קליניים שבהם השתתפו למעלה מ-600 ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. באחד המחקרים (פורסם ב-thelancet) נמצא כי בשליש מהילדים שטופלו בעזרת המשחק "EndeavorRx" נרשמה ירידה בקשיי קשב וריכוז.  זה קרה תוך כדי זמן משחק של 25 דקות ביום, במשך 5 ימים בשבוע ולאורך 4 שבועות. אדי מרטוצ'י, מנכ"ל אקילי טוען כי:

הטכנולוגיה שעשינו בה שימוש במשחק EndeavorRx סייעה לטיפול (ב-ADHD) מכיוון שהיא מכוונת ישירות לתפקוד נוירולוגי רפואי באמצעות בידור. משפחות מחפשות דרכים חדשות ויצירתיות להקטין לילדיהם את רמת ההפרעות קשב והריכוז ועם החלטת ה-FDA. אנו שמחים להציע למשפחות אלו אפשרות טיפול ייחודית וראשונית, ללא שום תרופות.

חשוב לציין שהרופאים שהיוו חלק מהמחקר, הועסקו על ידי החברה המפתחת של המשחק, מידע זה לא הוסתר. אך למרות אישור ה-FDA, הרופאים מסייגים את המשחק כאלטרנטיבה לטיפול תרופתי כזה או אחר או טיפול המומלץ ל-ADHD.

מקור: soyacincau

אתר המשחק הרשמי של EndeavorRx


 


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות