וואלב מעלה הילוך במלחמה נגד "הפצצת ביקורות" בסטים

וואלב חשפה כלי חדש שיצליח לזהות Review Bombing בביקורות השונות של משחקים בסטים ותסיר אותם לאחר בדיקה

"הפצצת ביקורות" הפכה למקובלת באתרים פופולרים ברשת המאפשרים ביקורות של משתמשים. אתרי ענק כמו Metacritic ואמזון, סובלות משיטה זו  וגם Steam, פלטפורמת ההפצה הפופולרית למשחקי PC, אינו שונה מהם. וואלב, החברה שבבעלותה סטים, מנסה כעת להגביר את המלחמה שלה בתופעה זו ובפוסט חדש בבלוג שלה היא הכריזה על כלי חדש שיזהה הפצצת ביקורות שהן אוף-טופיק (מחוץ לנושא), ותדאג להסרתן מהסקירה של המשחק. במילים אחרות וואלב עושה ניקיון יסודי בביקורות:

הצעד הראשון הוא כלי שבנינו, שמזהה כל פעילות של ביקורת חריגה בכל המשחקים ב- Steam, קרוב ככל האפשר בזמן אמת.. במקרה שכזה תישלח התראה לצוות של אנשים ב Valve, והם יחקרו כל פעילות שכזו לגופה ואם אכן מדובר בהפצצה או בביקורת שלא מתייחסת למשחק עצמו, הסקירות בתוך פרק זמן יוסרו מחישוב ציון המשחק…

למי שלא מכיר את המונח "Review Bombing", מדובר למעשה בהפצצה מאורגנת של ביקורות שליליות, נוהג של השארת ביקורות שליליות המוניות באתרים שונים על ידי קבוצות או קהילות המנסות לפגוע במכירות או בפופולריות של מוצרי בידור שונים, לרוב במשחקי וידאו וסרטים.

נושא אחד שנוי במחלוקת וכזה שנכנס להגדרת "Off-Topic" שוואלב ציינה הוא גם ה-DRM במשחקים וגם שינויים ב- EULA (הסכם רישוי משתמש). בוואלב מאמינים כי שחקנים אשר אכפת להם מנושאים כמו DRM יכולים לבדוק זאת לפני הרכישה ובכך להימנע מביקורת שלילית מראש וכזו שלא קשורה לטיב המשחק עצמו.

לא חסרות דוגמאות למשחקים או סרטים ש"זכו" לקבל הפצצה של ביקורות שליליות בגלל סיבות שלא תמיד היו קשורות למשחק עצמו. במרץ 2012 שוחרר אחד המשחקים הנחשקים של אותה שנה,  Mass Effect 3 שביום השחרור שלו "זכה" למאות ביקורות שליליות עם הציון "0" של גולשים באתר מטהקריטיק, והסיבה הגורפת לציונים אלו היו אי שביעות רצונם מהסוף של המשחק.

זה מתוך סקר שערכה חברת BioWare:

באוגוסט 2017 דיווח אתר הגיימינג יורוגיימר שהמשחק Sonic Mania קיבל מאות ביקורות שליליות ביום ההשקה רק מהסיבה שהמשחק עזה שימוש בהגנת Denuvo. חודשיים אחרי וואלב הודיעה כי היא תציג הפצצת ביקורות באמצעות הצגת גרפים של ציון משחק וידאו לאורך זמן:

מפתחי משחקים שיבחרו לא לעשות שימוש בכלי החדש הזה, יוכלו פשוט לבטל את האופציה בהגדרות ביקורות הגולשים שבדף הניהול שלהם.


 

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות