משתמשי Steam משחקים עם שלטי אקסבוקס יותר מכל שלט אחר

זה אולי היה הימור בטוח, אבל עם נתונים חדשים שוואלב פרסמה, ידוע ששחקנים שמשחקים עם שלטים, מעדיפים שלטי Xbox יותר מכל מותג אחר.

כשוואלב עדכנה את Steam כדי שתתמוך אוניברסלית בשלטים, החברה יצרה מערכת שמאפשרת לשחקנים למפות פונקציות במשחקים, עבור כל שלט, ואין זה משנה אם המשחק המדובר תומך בשלט או לא.

מאז, משתמשים יכולים ליצור ולשתף את אותם מיפויים, ווואלב החלה לאגור מידע על שימוש בשלטים ועל הבעלות עליהם ברחבי התוכנה. בעדכון האחרון בבלוג, וואלב שיתפה סטטיסטיקה מעניינת לגבי השימוש בשלטים.

לפי הממצאים, יותר משלושים מיליון משתמשי Steam השתמשו לפחות בשלט אחד מאז שנת 2015, ויותר מחצי מהם השתמשו ביותר מאחד. שלא במפתיע, שלטי Xbox הינם הפופולריים ביותר, וכארבעים מיליון מהם חוברו לתוכנה. הציוד ההיקפי של מיקרוסופט שולט בתחום עם 64% ממנו, בצירוף שלטי Xbox 360 ושלטי Xbox One, כאשר לשלט הותיק יש יתרון מספרי גדול, פי שתיים מזה של החדש.

 

אחרי השלטים של מיקרוסופט מגיע ה-Dualshock 4 של סוני, שמחזיק בנתח בן 20%. יותר מ-12.2 מיליון מהם חוברו ל-Steam, אבל מחסור בתמיכה במשחקים עבור השלט גרמו לשימוש בהם בפועל לרדת. זאת לעומת השימוש בשלטי Xbox One, להם תמיכה בשפע של משחקים. כ-20% מהשחקנים שחיברו את השלט של מיקרוסופט לתוכנה, השתמשו בו במהלך החודש האחרון, לעומת 9% משחקנים שבבעלותם שלט של PS4 – הנתון הנמוך ביותר בסטטיסטיקה של שימוש.

החוסר בתמיכה בשלטי Dualshock, משמעותו שהמשחק יציג כפתורים כשל שלטי Xbox. גם אם Steam מאפשרת לשחקן למפות פונקציות בשלט, מרבית השחקנים לא אוהבים ללהחזיק שלט Dualshock 4 ולראות על המסך את מקשי ה-Xbox.

8% מכלל השחקנים שחיברו שלט באיזשהו שלב לתוכנה, משתמשים בשלט שאינו שייך לסוני או למיקרוסופט מהדור הנוכחי או קודמו. כמיליון וחצי שחקנים משחקים עם Steam Controller של וואלב, כ-400 אלף עוד משתמשים בשלט PS2, וכ-450 אלף בשלט Switch Pro של נינטנדו, נתון שצפוי לעליה עם הזמן.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות