אוזלת – יד: Telltale מודיעה על קיצוץ רחב היקף

telltale games logo

דיווחים קודמים שטענו כי קווין ברונר, מנכ"ל האולפן בדימוס ואחד ממייסדיו, נאלץ להיפרד ממשרתו בשל קיצוצי תקציב ממשיכים באפיזודה חדשותית נוספת: יצרנית המשחקים מודיעה על קיצוץ רב היקפי במחוזותיה, ומותירה מספר זעום של כעשרים וחמישה מפתחים שונים באולפן; יתר מאתיים העובדים יצטרפו לקווין בלשכת האבטלה.

הסיפור הולך אחורה, למרץ 2017 –  קווין ברונר נאלץ להתפטר בעקבות חילוקי דעות שניהל עם חברי הדיריקטוריון שהחזיקו ברוב מניותיה של Telltale. לטענתו הם היו חפצים בשינוי המודל העסקי של האולפן, והפילו את גזר הדין, בין היתר, גם על ראשו. קווין תמצת את דבריו בבלוג ״Kotaku״:

היום ברצוני לעדכן שעליי לרדת ממשרתי כמנכ"ל החברה. לא האמנתי ש־Telltale תטפח לממדים שבהם היא נמצאת היום. כשהתחלנו היינו כנופיה קטנה של אנשים, שרוצים לכתוב סיפורים משעשעים למחייתם. כיום החברה מוכרת כאחת מהמובילות בז'אנר, ואין שמח ממני על כך. אני מותיר אחריי מורשת, חלק בפסיפס, שעל מישהו אחר ליטול במקומי ולחולל באמצעותו קסמים. איני יודע מי יהיה מחליפי, אך אני סבור שיצליח להביא את האולפן לגבהים חדשים. אני מאחל לחבריי, ליקיריי, לבני ביתי הקודם, את כל ההצלחה בעולם ומקווה שהעתיד יטמון עבורם הזדמנויות לגדול ולצמוח.

Lightshot screenshot
בתמונה: קווין ברונר. הוא בטוח לא דמיין שתנשב הרוח לשם

 

מאוחר יותר לפיטוריו, הגיש קווין בעזרת עורכי דינו תביעה ייצוגית כנגד Telltale וחברי הדיריקטוריון שמנהלים אותה. לטענתו, לאחר שזה ניסה למכור חלק מאחזקת מניותיו בחברה על־מנת להשיג תמיכה וסיוע בניהול האולפן, החליט הדיריקטוריון ׳להיפטר״ ממנו באמצעים לא לגיטימיים ולהשתיק את דעותיו באשר לשינוי המודל העסקי הנוכחי. בעלי החברה ניסו להדוף את טענותיו של קווין, והסבירו כי 'התביעה חסרת ערך', וש'מדובר במהלך נקמני שמגיע כדי להחריף את הלחץ הכלכלי בו מצויה החברה'. השופט רועי צ'רנוס ביטל על הסף את טענותיהם של חברי הדיריקטוריון ויתר הבעלים, וציין כי כל מקרה לגופו ואולי יש דברים בגו. השימוע הרשמי נדחה לחודש של יולי באותה השנה.

https%3A%2F%2Fblueprint api production.s3.amazonaws.com%2Fuploads%2Fcard%2Fimage%2F850267%2F14ed131a 0899 444c 97a7 75a111fb420a

רוב האינפורמציה מתנקזת לימים האחרונים – להצהרה הרשמית של החברה באשר למעוז עבודותיה. תחילה אישרה כי בוטלו משחקי ההמשך ל־״The Wolf Among Us״ ו-״The Walking Dead״, אחר־כך הכריזה שהפרויקט המשותף עם ״Netflix״, הלוא הוא ״Stranger Things״, בוטל גם הוא. לבסוף יצאה בהודעה רשמית לעיתונות באשר לעתידה:

היום מחליטה Telltale בצער רב וביגון קודר לקצץ בחלק משמעותי מכוחות האולפן. נותרו עשרים וחמישה עובדים, שנותרו חייבים לדרישותיו של הדיריקטוריון ושותפיו טרם הוחלטו הפיטורים, לכן ישארו בו עד שיסיימו עם מטלותיהם. בשנה האחרונה ניהלנו מגוון שינויים עסקיים שגרמו לרקיחת משחקנו הטובים ביותר עד כה. למרות שהביקורות היו מעודדות מאוד, הן לא תורגמו לרווח ממשי. לכן היום אנו נפרדים מחברינו ומשותפנו לעבודה, ומשחררים אותם לאוויר העולם כדי שיפיצו את הבשורה ואת המשחקים הנפלאים ששחררנו במהלך השנים. עד הפעם הבאה.

מידע נוסף אודות הפרשיה יתעדכן בפוסט הנ"ל – הישארו זמינים!

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפה בכל התגובות
אולי יעניין אתכם
Close