Xbox One X תימכר בהפסד, גם עם 500$ כתג מחיר

 

מיקרוסופט בשנים האחרונות ממילא לא בונה על הכנסות ממכירות, אבל את Xbox One X הם מוכרים בהפסד.

יחסית לקונסולה, ה-Xbox One X יקרה לכיס הצרכן; למרות שאם יש ברשותכם מסך 4K, ספק שהמחיר יפריע כל-כך להשיג חומרה חדישה יותר שתיתן יותר פיקסלים.

אבל גם ב-499$, או לפי האינטרנט בארץ, 2599₪ כי מסים ונפלאות, האקסבוקס לא תמלא את הכיסים של מיקרוסופט במזומנים. בשיחה עם Business Insider, כשנשאל האם קונסולת Xbox One X תכניס כסף מהמכירות, פיל ספנסר השיב "לא" בפשטות. הוא התחמק כשנשאל אם הקונסולה נמכרת בהפסד – כנראה כי למשקיעים יש חיבור לאינטרנט. אבל אפשר 'לקרוא בין השורות':

"אני לא רוצה להיכנס לכל המספרים, אבל בסך הכל אתם צריכים להבין שהחלק של החומרה בעסקי הקונסולות זה לא החלק שעושה את הכסף," ספנסר אמר והמשיך, "החלק שעושה כסף הוא מכירת משחקים."

אין זה מנהג חדש, למכור חומרה במחיר עלות, או גם בהפסד; במיוחד בשנים הראשונות, כאשר מחזיקת הפלטפורמה מחזירה את ההשקעה בעיצוב והייצור. עברו, למשל, ארבע שנים עד שה-PS3 נמכרה ברווח, וה-Wii U נמכר בהפסד.

הדוגמה האחרונה מאוד חשובה – למרות שה-Wii U מעולם לא הייתה טרנד חזק, היא הפכה לרווחית ברגע שלצדה נקנה אפילו רק משחק אחד. מיקרוסופט בטח לא תגיד לנו אם נכון הדבר לגבי Xbox One X, אבל אפשר לנחש שהיא לא מוכרת את הקונסולה הרבה מתחת למחיר העלות.

בנוגע ללמה ה-Xbox One X עולה כל כך הרבה (להוריד את המסים שנגבים על ייבוא קונסולת משחקים לארץ), הסיבה היא שהרכיבים שלה יותר חדישים מאשר של כל קונסולה אחרת בהבדל ניכר, והם נכנסים לקופסה קטנה, מה שאומר שהם מסודרים ויקרים לייצור.

מפני של-Xbox One X ספציפית, כמו ל-PS4 Pro, אין שום בלעדיות על תוכן, מיקרוסופט בבירור ממקמת את הקונסולה החדשה כמותרות לצרכנים אמידים יותר, לא לשחקן הממוצע – זו הסיבה שבמיקרוסופט אמרו במהלך תערוכת E3 2017 שהם גאים במחיר הגבוה, הם לא רצו שזו תהיה 'קופסה זולה'.

האמת היא שאותי מאוד מעניין כמה צרכנים יהיו לקופסה החדשה של מיקרוסופט בארץ, במחירים האלה זה לא too much?


 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x