ביקורת משחק: Watch Dogs 2

צוות גיימפרו מביא לכם את הביקורת האחרונה של 2016 ואחרי עיכובים שנבעו מכמה סיבות ובעיקר השקתו המאוחרת של גרסת המחשב, אנחנו מביאים לכם את הביקורת של – Watch_Dogs 2. וואצ'דוגס כזיכיון מקבל הזדמנות נוספת ונראה כי יוביסופט הפיקה לקחים מהמשחק הראשון בסדרה והשיקה המשך ראוי שעולה בכמה פרמטרים עליו. עדיין שווה לקנות אותו?

הכל התחיל לפני שנתיים ותשעה חודשים, ביום השקתו של Watch Dogs, המשחק הראשון בסדרה החדשה של יוביסופט, שגרמה להרבה דיבורים, פנטזיות והתרגשויות מעל הצפוי בקרב שחקני הגיימינג. לאחר השקת המשחק, רבים התאכזבו ממה שהם קיבלו ואף התעצבנו על השקרים שיוביסופט מסרה להם. אלא שלמרות כל הצעקות והלקחים שיוביסופט קיבלה והפנימה, היא בכל זאת לא הרימה ידיים, ובכנס E3 2016 הכריזה על הכותר הבא בסדרה, Watch Dogs 2, שכבר מהסרטון הראשון, החברה לא התרברבה יותר מדיי במשחק כמו שעשתה בהתחלה ושמרה על צניעות. אז כמובן שעכשיו מגיעות השאלות הגדולות, האם Watch Dogs 2 מצליח לכפר על העוונות של המשחק הראשון? או שהוא רק מחמיר את המצב? וכמובן השאלה החשובה ביותר – את הכסף – לחסוך למשחק יותר טוב? שאלות רבות עם תשובות פשוטות שנגלה בביקורת.

את הפרטיות שלכם תאבדו כך או כך

בעקבות האירועים שקרו בשיקגו, סן פרנסיסקו הפכה לעיר הבאה שקיבלה את שירותיה של המערכת שעשתה שדרוג, ctOS 2.0, ומחברת את כולם להכל. אולם הפעם אנחנו נכנסים לנעליו של גיבור חדש, מרקוס הולווי, האקר צעיר ואינטיליגנט מאוקלנד, שהואשם בפשע שלא באמת ביצע, אלא מישהו אחר, אך בכל זאת המערכת המשודרגת ctOS 2.0, קישרה את המידע האישי שלו לידי אותו פושע. כשמרקוס מבין כי המערכת פוגעת לא רק בו, אלא בעוד שלל אזרחים חפים מפשע, הוא מחליט לעבוד עם קבוצת האקרים ששמה מוכרת לנו המשחק הראשון, DedSec, ומטרתם היא להוריד את המערכת ואת החברה שיצרה אותה, Blume. כמובן שהדרך לא קלה, וכדי לעשות זאת מרקוס יצטרך להכיר חברים חדשים, מקומות, להסתגל לסביבה הגדולה והחדשה ועוד הרבה, טוב או רע, הוא יצטרך להתמודד איתן.

זה פחות או יותר על העלילה מבחוץ, ברם איך היא באמת כשמשחקים בה? אני יכול לומר לכם שהיא ארוכת דרך, כיפית ומצחיקה. היא בועטת במה שהכותר הראשון ניסה לבנות – משחק עם עלילה כבדה ו"מרגשת" כביכול, בו הדמות הראשית מנסה לנקום באנשים הרעים שהרגו את אחייניתו ופגעו בו ובשאר משפחתו. אבל לא, Watch Dogs 2 זורק את כל זה מהשולחן, ובעצם מביא לנו עלילה יותר קלילה עם סצנות הומוריסטיות והרגשה נעימה, לפחות בחלק גדול. כמובן שהן לא מושלמות, ובחלקן הן דיי מסבכות את הצורה. אני מתכוון, מצד אחד בחור משוגע מנסה להרוס את שמם של קבוצת DedSec ברשת, אבל מצד שני אני פתאום קולט שכל שאני עושה הוא לדבר איתו, לפרוץ למחשב שלו ודקה אחרי זה אני עובר לאויב אחר ללא כל דאגה כלפי הקודם?

דבר נוסף שיוביסופט שינתה זה את צוות הדמויות, פרט לחברנו הוותיק ריימונד קרי שחוזר לסיבוב נוסף. הפעם, אנחנו נכנסים לנעליו של מרקוס הולווי, שאהיה כנה ואומר כי בפעם הראשונה שראיתי אותו בכנס E3 2016, התאכזבתי ממנו ממבט ראשון, חשבתי שהוא פריק מחשבים, סגור עם עצמו ולא מוכן לקבל מאף אחד או לעזור. אם כי כשהתחלתי לשחק במשחק, הבנתי שכל התאוריה שלי הייתה שגויה. מרקוס הוא בחור מצחיק ורגיש, חברותי ונאמן עם שמחת חיים שלא ראיתי הרבה זמן. כשחבריו הזדקקו לו הוא עזר לא משנה מה עמד בדרכו, כשפגעו בו, הוא לא וויתר והלך לסגור חשבון. אלו דברים שכשאתה משחק ואתה אומר לעצמך אותם במחשבות, אתה מצפה שהן יקרו, וכשהבנתי שכל מה שרציתי ממרקוס איכשהו קרה, זה שימח אותי ונתן לי חשק להמשיך לשחק איתו ולהכיר אותו יותר.

לפרוץ לאמבטיה של השכנה? לא הפעם

המשחקיות ב־Watch Dogs 2 השתנתה בלא מעט דברים, טובים ורעים. ראשית, אתחיל עם הצד הטוב. כפי שזכור לנו מהמשחק הראשון, ההאקינג שמה היה פשוט משעמם ונמאס אחרי כמה שעות. זאת אומרת, פרוץ לפלאפון של הבחור וגנוב ממנו כסף או פרוץ לרמזורים ותגרום לתאונה. הפעם זה קצת שונה, מכיוון ש־Watch Dogs 2 משתדל להיכנס בכל כלי טכנולוגי ומוסיף יותר אופציות בכל אחת מהן. לדוגמה, אתה יכול לפרוץ לפלאפון של מישהו ולאו דווקא לגנוב ממנו כסף, אלא גם לשלוח עליו כנופיות, להזמין עליו את המשטרה או אפילו להסיח את דעתו עם הודעות או צלצולים. גם כשאתה שולט ברמזורים, צינורי קיטורים, שערים ועוד, אתה בעצם מקבל לא רק אופציה אחת אלא כמה וזה נחמד, במיוחד לשגע את האויבים כשאתה מנטרל את הכניסה. דבר נוסף וחדש אליו אתם יכולים לפרוץ, זה לרכבים, בהם תוכלו לשלוט מרחוק ולהסיעם קדימה, אחורה, ימינה או שמאלה, שזה משעשע וגם עוזר לפעמים, למרות שאותי זה דיי ביאס שרק על זה יוביסופט חשבו כשהם הכניסו את האפשרות הזאת. בכל זאת, לא היה מגניב יותר לעשות עם הרכב דברים יותר יעילים? כמו אזעקה מהרכב כהסחת דעת ואז לפוצץ אותו? או אולי לשלוט ברכב מרחוק לזמן יותר ארוך תוך כדי לחיצה של אחד המקשים והזזת העכבר לכיוון שאליו אנחנו רוצים לנסוע? כך זה גם משאיר לנו יותר אפשרויות חדשות לשימוש הרכב ונוסף לכך גם יותר נוח.

כידוע, רוב ההאקים שהיו במשחק הראשון, קיימים גם בשני, וכן נוחים יותר לשימוש ועל כך יוביסופט צריכה להתגאות. אולם מה עם עץ הסקילים? אז ככה, לעץ הסקילים אתה צריך נקודות, שאותן אתה משיג תוך כדי ביצוע משימות (ראשיות או צדדיות) או למצוא אותן (ספציפיות) כשאתה מסתובב בסן פרנסיסקו. הבעיה היא שכדי לפתוח את רוב הסקילים גם אותן אתה צריך לחפש ברחבי המפה, אחת אחת, ואציין לשבח שזה העסיק אותי וגבה ממני לא מעט זמן. זה כיף שיש לך מטרה על גבי מטרה, וזה עוד יותר כיף לקבל את הפרס בסוף ולהשתמש בו בהמשך. אויש, והמפה. כולנו יודעים שהדבר שיוביסופט הכי טובה בו הוא ליצור עולם פתוח עצום ומהנה, עם שלל משימות ומטרות (וגם על צ"קפוינטס נהדרים – קבלי ח"ח גם על זה). הפעם העיר נפתחת במלואה ישר מההתחלה, ללא כל צורך לטפס במגדלים ולפתוח חלק מסוים של העיר, וגם בלי זה, העולם הפתוח מעסיק מאוד. אבוי לי, איך לא ציינתי את הפארקור המשעשע ששודרג מהמשחק הראשון? כן, סלטות אחוריות, קדמיות, צדדיות ועוד הרבה טריקים אחרים ומשעשעים. בחיי, העדפתי לפעמים ללכת ברגל כדי לעשות עוד איזה שניים/שלושה טריקים מגניבים מאשר לנסוע ברכב למיקום.

Watch Dogs 2 מציע שתי דרכים להילחם, הדרך הרגילה שבה אתה נכנס, לוקח, הורג ובורח. דרך שנייה, דרך ההתגנבות. בעיקרון, משחק שמבוסס על האקר מצריך אלמנט של התגנבות, אם לא רק, זה ברור. אבל אני חושב שיוביסופט הלכו קצת רחוק עם האלמנט הזה. ה־AI במשחק כל כך מסורבל, וזה עצבן אותי. כי אני ניסיתי ללכת בדרך הזאת, אבל 90% מהפעמים שניסיתי פשוט נכשלתי, מהסיבה שכל פעם שהייתי קרוב בסביבה לאויבים שלי הם איכשהו גילו אותי. לפני שאני אמשיך לפרט על כך ארצה קודם שתכירו את Jumper (קפצן) ו־Quadcopter (רחפן), שני גאדג'טים חדשים שמצטרפים למסע שלכם ועוזרים לכם ברוב המשימות. איתן אתם משתמשים להתגנב למקומות מבלי שיזהו אתכם, הם יכולים לפרוץ לדברים וכמו כן גם לקחת, ויחד עמם אתם פשוט יכולים לסיים משימה מבלי לזוז. זה נשמע קל ונינוח, אבל זה מורכב יותר כשאתה עושה את זה, כי לא קיימים לך אמצעים לשיתוק האויב, אלא רק הסחות דעת למיניהם, וכשהם מזהים אותך, הם איכשהו מגלים גם את מרקוס, לא משנה אם הם "מחפשים", הם איכשהו יגיעו אליך. קרה לי קטע שהייתי מחוץ לשטח האויב, מתחבא על גג של בית, עושה את המשימה מרחוק וכשהם זיהו את הקפצן שלי, הם הגיעו אליי אף על פי שהייתי (מרקוס) בשקט כל הזמן ורחוק – ובקיצור AI מסורבל.

לפעמים במשימות, כשאנחנו משלימים את המטרה אך מצליחים לגלות אותנו ועם כל הבלאגן אנחנו מצליחים להימלט לרכב ולברוח, אנו מגיעים לסיטואציית בריחה מהאויבים, וכשבחנתי את זה כמה וכמה פעמים, שמתי לב  שהבריחה הן מהכנופיות והן מהמשטרות, פשוט יותר מדיי קלות, לא משנה כמה משטרות רודפות אחריך, מסוקים או סירות, אתה תצליח להימלט. כן, אולי על האדמה הם חכמים מדיי, אבל כשהם על הרכבים הם ההפך. נו טוב, זה במשימות. עם זאת, כשהמשטרה רודפת אחריך בזמנך החופשי ואתה צובר מספר מכובד של כוכבים, אלו שירדפו אחריכם לא יהיו רק המשטרות, אלא גם אנשים אמיתיים מהאונליין, וזה משהו שכבר אתגר אותי, כי ככל שכל הכוכבים אצלך עדיין דלוקים וליותר זמן, כך גם כמות האנשים מהאונליין רודפת אחריך, והמספר שלהם רק גודל, מניסיון.

אחד הדברים שביאסו אותי זאת הכמות הנשקים שהמשחק מאפשר לך לסחוב, שהוא עומד על מספר של שלושה, שאחד מהם הוא אקדח טייזר (יורה חיצים חשמליים). אותו אינכם יכולים להסיר, השניים האחרים הם לבחירתכם. זה לדוגמה דבר שביאס אותי, ההגבלה הזאת שמחזיקה אותך עם מספר מאוד מצומצם של נשקים, מבלי החופשיות לנוע עם כמה נשקים שמתחשק לך, איזה ומתי. ארצה גם לציין שמספר הנשקים שבכללי שזמינים לך במשחק, מצומצמת בהשוואה לראשון, הם גם דיי משעממים ואפילו ההאקים יותר יעילים מהם.

ומה עם הנהיגה? כמו שזכור לנו מהמשחק הראשון, השליטה בנהיגה פשוט הייתה גרועה, ואין מילים לתאר כמה. בזמנו עוד היה אפשר להשתמש בסקיל ה־Focus ולהצליח לשלוט ברכב באטיות – ניחא. הפעם, יוביסופט הסירה את הסקיל הזה, ובכך משאירה אותנו חשופים לכבישים ובוחנת עד כמה אנחנו נהגים טובים. רק שהבעיה היא לא בנו, אלא בהם. כן, כמו ששמעתם, הנהיגה גם במשחק השני על הפנים, אולי היא שופרה במעט מהראשון, אבל עדיין קורים פעמים רבות שאני לא מצליח לשלוט ברכב, הפניות של הרכב יוצאות משליטה והן לפעמים חדות מדיי, וזה פשוט חבל שיוביסופט ככה מזניחה חלק חשוב במשחק. אני מתנחם בזה שאפשר להשתמש ב־NOS (נייטרוס), הסקיל החדש שגורם לי להרגיש כמו פלאש מליגת הצדק.

משהו אחרון שאדבר עליו הוא המשימות, שעליהן את האמת אני חולק בזה שהן טובות. הן רבות, זה כן, אבל הן רפטטיביות, מהירות וחסרות תכלית. אתה נכנס לאזור, לוקח מידע או פורץ למשהו ובכך מסיים את המשימה. משימות רבות הולכות ככה וכשאתה נתקל במשהו קצת יותר חדש, כמו להיות נהג אוטובוס ולאסוף מכמה אזורים אנשים ואז כשאתה מסיים את החלק הזה אתה נכנס בעצם לאזור ובום, מגלה ששוב אתה צריך רק לאסוף מידע ולברוח. ואם כבר אנחנו בתוך הנושא הזה, לא מעט מהמשימות מכילות מבוך של 'ראוטר מאובטח' שאותו אנחנו צריכים לפרוץ תוך כדי התקרבות למנעול הראשי. זאת דרך מוכרת שהשתמשנו במשחק הקודם, ואני יכול לומר לכם שהוא פשוט הטריף אותי בזמנו, ועכשיו? אפילו יותר מהמאבטחים של בנק לאומי. במשחק הראשון זה עוד היה במקום אחד שבו כולם מאוגדים ואתה רואה את הכל סביבך. הפעם יוביסופט פורסת את זה בעולם שלנו, זה כמובן לא מסובך ברמה מפחידה, אבל זה פשוט משגע שאתה פותר אחד כזה במשימה, ואז עובר לעוד משימה שמכילה עוד אחד כזה שבעוד משימה מכילה עוד אחד כזה וכן הלאה וכן הלאה. לא כיפי, מעצבן יותר מהראשון ומקווה שבמשחק הבא יוביסופט תמצא דרך יותר נוחה לשימוש בזה.

את האויבים נחסל – רק יחד עם חברים

כשסיימתי את השלב הראשון של המשחק, ישר ניגשתי לעולם הפתוח ורצתי לעבר משימות האונליין כשאני משחק לצד אנשים זרים בעולם, כשאני משחק נגד אנשים זרים בעולם וכשאני עושה טרולינג לאנשים זרים בעולם, אויש, XmanRibo לא ישכח אותי לעולם, או יותר נכון את התאונות שנגרמו לו בגללי. במשחק זמינים שלושה מצבים – 'פלישת האקר', 'צייד הראשים' והמצב השלישי הוא פשוט משימות קואופ למיניהן. פלישת האקר הוא מצב מאוד זהיר שבו אתה פולש להאקר אחר וגונב ממנו מידע, אם אתה מצליח אתה בורח ומסיים את המשימה בהצלחה, הולך, קונה בירה ויושב עם וורץ' לראות את הטריילר החדש לסרט של ג'ימי סיסקה, אך אם ההאקר תופס אותך, מומלץ שתברח אחרת תמות, ולא אינך יכול להרוג אותו. 'צייד הראשים' מעולם לא עבד לי משגיאה שהוא נתן לי ועל זה אדבר בהמשך. המצב השלישי הוא מצב הקואופ עם המשימות שאתה עושה עם חבריך. עכשיו בחנתי את המצב משתי זוויות – אנשים משאר העולם וחברים מהשכונה. כששיחקתי עם אנשים מרחבי העולם, בהתחלה היה כיף אך במהרה הוא שיעמם אותי כי לא היה לי עם מי לתקשר. לעומת זאת, כשהזמנתי חבר שאני מכיר מהשכונה, והייתי איתו בקשר רצוף לאורך כל המשחק, היה לנו כל כך כיף, שישבנו על האונליין לפחות 5 שעות ברצף.

בעוד שצהלנו ושמחנו, היו רגעים שהרסו את הכל – בעיות האונליין. כן, אף אחד לא אוהב לשמוע את צירוף המילים האלו אבל זה מה שקרה. הבעיה הגדולה ביותר היא שעד היום שנינו מקבלים את השגיאה 'Please wait while we connect you to the Ubisoft Servers.", וחיכינו לא מעט זמן כדי להתחבר לסרברים, אבל בעצם זה לא הלך לשום מקום והשגיאה הזאת לא נעלמה. בעקבות זאת, שיתפנו עם יוביסופט את הבעיה, אולם כרגע לא חל שום שינוי. כמו כן, שמתי לב שהבעיה לא קיימת רק אצל שנינו, ואילו יש עוד כאלו שגם חווים את הבעיה הזאת. חוץ מזה, קרו גם פעמים שנכנסו לאותו סרבר, והתרחשו דברים מוזרים. לדוגמה, הוא אינו יכל לראות את הדברים שלי, כמו את הקפצן והרחפן, רכב שנכנסתי אליו כדי שניסע יחד וכו'. זה באמת מבאס שאנחנו חווינו את הבעיות הללו, ואפילו כשהיינו באמצע משימה המשחק פשוט קרס לחבר שלי.

גרפיקה לא כמו השמיים, אבל יפה מספיק כמו הבניינים

Watch Dogs 2 משתמש במנוע Disrupt, אשר פותח על ידי Ubisoft Montreal שהשתמשה בו לראשונה עם Watch_Dogs. הגרפיקה אכן לא מרהיבה כמו של Battlefield 1, Star Wars Battlefront או DOOM, אבל עדיף את האמת מאשר שקרים, כי כמו שזכור לנו, אחת הציפיות מ־Watch Dogs הייתה הגרפיקה שמעולם לא נראתה כששוחררה. עם זאת, זה לא מנע ממני לא לאהוב את המשחק עצמו או את הגרפיקה, כי יחסית למשחק גדול עם אלף דברים אחרים על הראש, הגרפיקה במקום בסדר גמור.

המפרט איתו הרצתי את המשחק הוא GTX 970 עם 4 ג'יגה, 8 ראם ומעבד Intel Core i7-3770 והרצתי את המשחק על High-Very High. לצערי היו ירידות בפריים ל־40-50 ואפילו כמה פעמים ל־30 כשהייתי במוקמות גדולים או באמצע קרב.

קדימה להיכנס לקצב

את הפסקול של Watch Dogs 2 הלחין המפיק המוזיקאי והדיג'יי הדסון מוהוק, שיש לו עבר ארוך עם שירים ורמיקסים שהוא הכין, ולצד זאת הוא אפילו הוציא שיר יחד עם קניה ווסט ודרייק. לעומת זאת, בעולם הגיימינג אין לו עבר בכלל. דהיינו ש־Watch Dogs 2 הוא הפרויקט הראשון שלו, והמזל לצידו, כי הצליח לו בגדול והפסקול גורם לכולם מסביב לנוע עם הקצב:

בסיכומו של דבר – Watch_Dogs 2 הוא משחק עם עלילה קלילה והומוריסטית שמאפשרת לך לנוע בין המשימות עם המטרות הראשיות והמשעממות, לעולם הפתוח והמשעשע שמציע מגוון תעסוקות אחרות שיותר כיפיות. כמו כן, אם אתם מחכים חברים שמשחקים במשחק, תוסיפו אותם לרשימת החברים שלכם ותתחילו לשתול הרס ושממה בסן פרנסיסקו, כי ההנאה איתם הרבה יותר כיפית מאשר לבד או עם כאלה משאר העולם, ואתם אפילו לא תשימו לב לגרפיקה, פשוט תפעילו את הפסקול של המשחק, ותיכנסו לזה.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות