ביקורת: Call of Duty: Infinite Warfare

call-duty-infinite-warfare-review

רבות נכתב על כך שהסדרה איבדה את הדרך וחלק גדול מהמעריצים בכך שהתקדמה על ציר הזמן והגיעה לתקופה עתידנית שנוגדת את רוח הכותרים הקלאסיים של הסדרה, אך עם הצלחות אי אפשר להתווכח וקול אוף דיוטי כל שנה רושם הצלחה גדולה במכירות, האם גם השנה הכותר החדש יצליח למרות הקשיים שבדרך?

קול אוף דיוטי. זה התחיל ב"לוחמה היסטורית", עבר ל"לוחמה מודרנית", המשיך עם "לוחמה מתקדמת" והשנה הגענו ל"לוחמה אינסופית", מהפלישה לנורמנדי ועד לקרבות פיקטיביות המתרחשות בחלל, כך חוגגת השנה בר-מצווה סדרת משחקי היריות המצליחה בכל הזמנים, קול אוף דיוטי. הכותר ה-13 בסדרה נחת כמיטב המסורת בתחילת נובמבר, קצת אחרי יריבו לז'אנר שלקח כמה וכמה צעדים אחורה בהיסטוריה, כשברקע משתחרר משחק FPS גדול אחר בשם "טייטנפול 2" שמפתחיו הם יוצאי "יחידת" אינפיניטי וורד, מפתחת COD השנה, והמפתחת המקורית של הסדרה.

Call of Duty: Infinite Warfare מגיע השנה עמוס בתוכן: מצב קמפיין (נהדר) לשחקן יחיד, מצב מולטיפלייר ומצב זומבים. למי ששילם קצת יותר על עותק שנקרא "לגאסי", צפויה הפתעה נוסטלגית ונעימה בדמות חידוש ל-Call of Duty 4: Modern Warfare.

הקמפיין שהפתיע לטובה

החלק הכי מפתיע השנה בקול אוף דיוטי הוא דווקא הקמפיין כשהפעם האנשים באינפיניטי וורד התעלו על עצמם אחרי "גוסטס" הנשכח, והביאו סינגל פלייר פשוט נהדר וכתוב בצורה פנטסטית. בדומה ללא מעט משחקי או סרטי מדע בדיוני, עלילת המשחק לוקחת אותנו לעתיד רחוק, שנת 2080, שנה בה המשאבים מתדלדלים וגידול אוכלוסין גרמו לאנושות להתאגד ולהתרחב לחלל, באמצעות הקמת מושבות ותחנות ברחבי מערכת השמש. במקום לעבוד ביחד למען הבטחת מקום לאנושות ביקום, קבוצה מיליטנטית בשם "החזית לשחרור ההתיישבות" (SDF) גייסה צבא מתוך כוונה להשתלט על כמעט כל דבר מן -UNSA  וממגיניה הצבאיים, ארגון אמנה בשם סאט"ו (SATO).

call-of-duty_-infinite-warfare_%d7%91%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%aa

כוכב משחקי הכס קיט רינגטון (ג'ון סנואו) משחק את התפקיד של האדמירל הרע (במבטא בריטי), מנהיג ה- SDF. בתחילת המשחק הוא מדגים את כישורי המנהיגות שלו על ידי הריגת אחד מאנשיו כדי להוכיח שבמלחמה הזאת אין פשרות ואת תכניות הרשע שלו, אתם, שמגולמים על-ידי כוכב הקמפיין קפטן ניק רייס (בריאן הבלום) אמורים לנסות לעצור אותו.

הסיפור המרכזי של המשחק יקח אותנו למקומות מרהיבים בחלל ולקרבות מאסביים בין ספינות חלל, או קרבות באפס כבידה, או ביבשה מול כיתת חיילים בסגנון הישן. כל אחד מהמצבים הללו עשוי בצורה פשוט טובה ומלוטשת והאירועים המרכיבים את העלילה עוד בתחילתה חושפים את רייס כמנהיג פגיע, השרוי ברגעים של חשש או חרטה. אכפתיות והקרבה הם נושאי העל שנלקחים בחשבון בעת רגעי המפתח בסיפור הזה.

call-of-duty-infinite-warfare-review-round-up

למרות אורכו של הקמפיין (5-6 שעות), Infinite Warfare הצליחו הפעם לעצב דמויות משמעותיות עם עומק שלא מבייש דמויות ממשחקיה הראשונים (MW). תפגשו דמויות כמו נורה סולטר (קפטנית לשעבר, בתמונה למטה מימין), שאפשר לסמוך עליה ועד לאחרונה היתה באותה דרגה כמו רייס או המהנדס הראשי אודרי מקאלום (MaCallum), אשר מופיע רק לכמה דקות אבל מצליח להפיק את המירב מזמן המסך המוגבל שלו. למרות שמדובר בסיפור מד"ב, אין כאן חייזרים, אלא רק ETH.3n (שהוגים את זה אגב, "איתן"), קצין רובוטי המייצג הגדרה חדשה של לוחם צבאי מושלם, שנון ודי משעשע.

call-of-duty_-infinite-warfare_review

עוד חוזקה של הקמפיין היא שלמרות שהוא מחולק למשימות מאוד ברורות, לא הפסקתי לשחק אותו לרגע והוא הרגיש לי כמו סרט אחד שלם ולא משעמם לרגע. עד כה השתדלתי להימנע מספוילרים מיותרים ואני מקווה שהצלחתי. עוד משפט אחד או שניים על הקמפיין לקינוח החלק הזה של הביקורות שיוקדש למשימות הצד: אל תוותרו עליהן! חלק מהמשימות הללו פשוט בלתי נשכחות כשאחת מהן היא מזימת התנקשות בה אתם בהסוואה של חייל SDF. מומלץ.

מולטיפלייר, זומבים ושנות ה-80

אתחיל דווקא בזומבים. עד היום החברה היחידה שהצליחה ליצור את מצבי הזומבים הטובים ביותר, ולא רק כי היא "המציאה" את זה, היא חברה טריארק. זה לא השתנה גם עם הכותר החדש, שמציע מצב זומבים צבעוני ודי כייפי באווירה ותפאורה של שנות ה-80.

הספיקו לי כמה שעות בודדות במצב זה כדי לרוץ ולנסות את מצב האונליין של המשחק וגם את מצב האונליין בחידוש ל-MW1. לחובבי הזומבים שביניכם, יש למה לחכות, המוד הזה מושקע וכיפי ואם תרצו על רגל אחת: ארבעה שחקנים מתפתים להכנס לבית קולנוע ישן, שם מפיק (פול רובנס) מבצע טקס שיקח אותם אחורה בזמן אל תוך קלאסיקת האימה של שנות ה-80. השחקנים ינסו לשרוד גלים של זומבים חזקים יותר ויותר, וינסו לפענח את סודותיו של פארק השעשועים ספייסלנד (Spaceland).

infinite-warfare-%d7%91%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%aa

למרות ההשקעה הניכרת במולטיפלייר של המשחק, קשה שלא לקבל את התחושה הכללית שמדובר בהמשך ישיר לכותר של שנה שעברה: בלאק אופס 3, שאם במקרה של הקמפיין, המשחק השנה טוב יותר ללא ספק, בנוגע למולטי המצב כמעט הפוך, לא מרגישים שינוי דרמטי או משב רוח מרענן. עם זאת מערכת הקלאסים זכתה לשדרוג ונוספו אשפרויות חדשות לקאסטומיזציה. Combat Rigs הן גרסאות לייט לחליפות ה-Exosuits והן מאפשרות מגוון רחב של יכולות ספציפיות בקלאסים השונים. לכל Rig יש יכולת אחת מיוחדת, יכולת פסיבית, ו 'אולטימטיבית " כשהאחרון יכול לשמש לזמן מוגבל. אם זה נשמע קצת מבלבל, זה אכן כזה בשלבים הראשונים עד שמבינים איך המערכת עובדת.

cod_iw-%d7%91%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%aa

בסופו של יום, אין פה שום מהפכה או בשורה חדשה ועדיין מדובר במולטי מהיר שהתווספו אליו גאדג'טים וכלי נשק חדשים ומעניינים, מפות מגוונות אך לא כל כך יצירתיות וההיפך הגמור מהפשטות של Modern Warfare Remastered:

כשקול אוף דיוטי 4 שוחרר בשנת 2007, אני זוכר שאדמת ז'אנר משחקי היריות מגוף ראשון פשוט רעדה. כל העולם שיחק בדמו של המשחק כמה וכמה פעמים, והמשחק הפך ללהיט אונליין היסטרי וקטף פרסים רבים. השנים עשו את שלהן, והסדרה שינתה פניה עד בלי היכר, וזו הזדמנות מצויינת לשחקנים חדשים להכיר את קפטן פרייס ובכלל את ההיסטוריה של הסדרה עם המשחק המחודש הזה. אם אתם נמנים על שחקנים אלה, ממליץ בחום לשחק את הקמפיין המדהים שלו ואח"כ לקפוץ למולטיפלייר- הנאה מובטחת.

call-of-duty-4-modern-warfare-remastered

את החידוש פיתחה חברת Raven Software וצריך להוריד בפניה את הכובע, מדובר באחד החידושים הטובים ביותר שאני הכרתי. החידוש נאמן למקור בצורה מרשימה אך מציע כמה שינויים קטנים במצב המולטי שמוסיפים לא מעט לחוויה. חלק מהשינויים הם בתפריט המולטי ובמצבים חדשים שנוספו לו, כמו – KK. המולטי של החידוש מאוד ממכר ומאיים לגזול שעות משחק מאחיו הגדול IW. רק חבל שאקטיויז'ן לא מציעה את החידוש בנפרד לשחקנים שמעוניינים להתנסות בו, אך לדעתי האקסטרה שתשלמו על גרסת הלגאסי שווה את הכסף, אם התכוונתם ממילא לרכוש את המשחק החדש.

*הביקורת נעשתה על גרסת ה-PS4 של המשחק.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

נשמע נחמד. נראה שאחכה למבצע לפני שאקנה את המשחק (גם ככה CoD תמיד היה בשבילי קמפיין לשחקן יחיד).

אל תקנה. הקמפיין לשחקן יחיד פשוט זבל. לא מבין את הביקורת המהללת הזאת. כל הזמן אתה רץ באותו מסדרון. מזמן לא הצטערתי כל כך על כסף שהוצאתי.

גיימפרו הביאו לקול אוף דיוטי 88 ? איפה סיימון כשצריך אותו חחח

3
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x