המשחקים ההיסטוריים שלא כדאי להחמיץ

בחודש שעבר תערוכת Game In הייתה תערוכה נפלאה, העתיד של הגיימינג היה נוכח בצורת ה-VR, העתיד של הגיימינג הישראלי הוכיח את עצמו עם פיתוחים מרשימים ביצירתיותם והאווירה ששררה במקום הוכיחה את הפוטנציאל הרב שטמון בקהילת הגיימינג בארץ. עתיד יש, מה עם העבר?

אז כדי לא להיות בראש של Call of Duty, עם הפנים כל העת אל העתיד, חשתי בצורך לכתוב על משחקים היסטוריים, בעלי קווי עלילה או רקע הקשורים במידה כזו או אחרת להיסטוריה האנושית. הרשימה מוצגת ללא סדר מסוים, אלא מה שעלה קודם בדעתי.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

shogun

Total War

סדרת Total War הגיחה בשנת 2000 עם משחקה הראשון, "Shogun", הוא נחל הצלחה ומאז בממוצע כל שנתיים שוחרר כותר חדש בסדרה. האחראית לפיתוח הסדרה מאז ועד היום היא The Creative Assembly, אלא שהמשחק עבר פעמיים מידי מפיצות, Electronic Arts הפיצה את המשחק הראשון, את Medieval ואת Rome הפיצה Activision, ולהפצה של Medieval השני כבר דאגה Sega. זו סדרת משחקים שמכסה לא מעט תקופות בהיסטוריה, החל מיוון העתיקה ועד Warhammer המלחמות הנפוליאוניות. המשחק כמשחק אסטרטגיה מתעסק בעיקר, ובכן, במלחמות ומתעמק בקרבות אולי יותר מכל משחק אחר.

unity

Assassin's Creed

את Assassin's Creed אני מכיר בזכות הסיפורים הנהדרים שהוא מעביר, אך זו לא הסיבה שהסדרה הזו נמצאת כאן, בשורה התחתונה הסיפורים הללו הם פנטזיה, פרי דימיונם של מספר אנשים, ובמיוחד ג'פרי יוהלם שאחראי לטרילוגיה של אציו והכותר האחרון בסדרה, Syndicate שממש אהבתי. Assassin's Creed במהלך כל שנותיה נתנה לנו גישה לערים מפורסמות בעולם מבלי לרכוש כרטיס טיסה שממילא תבוטל, פירנציה של אציו ב-2009 הייתה חוויה בלתי נשכחת, וגם הייתה נקודת מפנה עבור הסדרה שמאז בכל שנה עד 2015 שוחרר כותר נוסף. פריז של יוניטי הייתה אולי הדבר היחיד שאהבתי במשחק, שחזור מדויק משהו של העיר בזמנו, ולונדון היפהפייה של Syndicate, עם נהר התמזה שחותך אותה.

eu4

Europa Universalis

בהנחות הסתיו כעת בסטים יש לנו, קהל הצרכנים, יכולת לקבוע איזה משחק יזכה באיזה תואר. עבור התואר "רק עוד 5 דקות" סימנתי את Europa Universalis 4, עליו העברתי מעל אלפיים שעות מאז שיצא ב-2013. המשחק נותן לנהל כל מדינה שהתקיימה בין אמצע המאה ה-15 ועד תחילת המאה ה-19 כך שהמשחק מכסה מספר גדול של תקופות ואירועים היסטוריים, מסוף ימי הביניים עד המלחמות הנפוליאוניות. משחק עצום בסדר גודל כזה לא יכול להכיל סימולציה מלאה של כל תקופה, או להיכנס לפרטי פרטים בכל דבר, אך ליצור ולהרוס עם הכלים שהמשחק מביא זה כנראה מה שסחף אותי. ההיסטוריה האלטרנטיבית שניתן לקבל בכל משחק יכולה להפתיע, לשעשע או להרגיז, והכי כיף לקבל את היכולת להשפיע על מה שקורה כמעצמה או להתבונן מהצד באיך שהדברים מתגלגלים כממלכה קטנה.

coh2

Company of Heroes

מלחמת העולם השנייה 'כיכבה' בלא מעט משחקים, וזהו אחד המשחקים שמציג אותה בצורה טובה דיו לצד משחקיות נפלאה: Company of Heroes. מדובר במשחק אסטרטגיה בזמן אמת שנותן לשחקן לנהל קרבות; בין אם תוך כדי קמפיינים בתור האמריקאים או הרוסים ובין אם במצב מרובה משתתפים גם בתור הבריטים והנאצים, נגד המחשב או נגד אנשים. הקמפיין של המשחק הראשון מתרחש במערב אירופה בעוד זה של השני מתרחש במזרח אירופה. אחת התרומות הגדולות ביותר למצב ה-multiplayer הוא דווקא ה-workshop, או ליתר דיוק, המודים – הקהילה שמשחקת גם יוצרת מפות שמרעננות את המשחק ונותנת תחושה של 'עוד'.

l-a-noire

L.A. Noire

עוד משחק שעושה עבודה נהדרת בנושא הסביבה, העיר, הוא L.A. Noire, שכמובן מתרחש בלוס אנג'לס, הפעם בתקופה שאחרי המלחמה. לוס אנג'לס של L.A. Noire היא העתק של העיר ב-1947, והעיר הזו מלווה בסיפור טוב, מהיותר טובים בעשור האחרון. המשחק שם בידינו תג של שוטר תנועה פשוט, אנו מגלמים את קול פלפס שחזר ממלחמת העולם השנייה, הוא חווה עלייה מהירה בדרגות וקריירה מטלטלת בסך הכל. המפתחת, Team Bondi, למרות ההצלחה הגדולה של המשחק גם בביקורות וגם במכירות, נסגרה כמה חודשים לאחר ההשקה הראשונה של משחק שלה; כמה עובדים לשעבר האשימו אותה ב-2011 על תנאים עגומים ובסופו של דבר השתלבו אנשי המפתחת אצל קנדי מילר האחראית על סרטי Mad Max.

ck2

Crusader Kings

ימי הביניים זו לא התקופה שאני הכי אוהב, אבל Crusader Kings 2 הופך אותה ליותר מעניינת עבורי בשל המשחקיות שהוא מציג, בין אם לאיים על אירופה הנוצרית בתור ח'ליפות אומיה במערב, לאיים על אותה אירופה נוצרית מהמזרח עם המונגולים או גם להחזיר את האימפריה הביזנטית לגדולתה ובשביל להשביע את הגאווה היהודית, לשרוד עם הממלכה הכוזרית כמה שנים טובות, כל אלו בעוד שצריך לטפל בבעיות בתוך הממלכה. משחק הבסיס מתרחש בין 1066 עד 1453, ובין השנים האלה השחקן מנהיג שושלת במקום כלשהו באירופה וצפון אפריקה. Crusader Kings 2 משחזר את אירועי התקופה ומאז 2009 Paradox מוסיפה ומרחיבה את העומק במשחק, יחד עם קהילה מבוססת של שחקנים שתורמים ומשתפים מודים.

verdun

Verdun

"קרב ורדן היה אחד מהקרבות הגדולים שנערכו בחזית המערבית במלחמת העולם הראשונה." (ויקיפדיה) כפי שניתן להבין, Verdun מתרחש במלחמת העולם הראשונה. זהו משחק מרובה משתתפים בלבד, ללא סיפור לשחקן היחיד, ובשביל מה שהוא – הוא עושה את העבודה הטובה ביותר. Verdun 'זורק' את השחקן בחזית המערבית, מהדרום בהרי הווז' דרך פיקרדי, עד פלנדריה בצפון, באחד מהצדדים הלוחמים, כחלק מצוותי הצרפתים, הבריטים, הגרמנים ועוד, במה שאפיין את החזית המערבית של מלחמת העולם הראשונה; מלחמת חפירות. כל צד תוקף את השוחות של אויבו בתורו, וברגע שההתקפה מסתיימת, בין אם ההתקפה צלחה או לא, יש להגן על הקווים וכך עד הניצחון, או ההפסד. אתם מוזמנים לקרוא את הביקורת שלנו על המשחק כאן.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

שכחתם את באטלפילד 1

הוא לא באמת מספר לנו סיפור, סתם סקינים של מלחמה היסטורית

כל קשר בין באטלפילד 1 לבין ההיסטוריה הוא מקרי בהחלט.