Poke-STOP: רבים משחקים בפוקימון גו בזמן נהיגה

pokestop

אין צורך להסביר, נכון? אל תשתמשו בטלפון בזמן נהיגה.

בלתי אפשרי להתווכח עם העובדה שרבים בארץ ובעולם נהנים מ-Pokemon GO, אך מסתבר שיש אנשים שלא מסוגלים להתנתק ממכשיר הטלפון שלהם גם תוך כדי נהיגה, ובכך מסכנים את חייהם עצמם, נוסעים אחרים ועוברי אורח. לפי מחקר שפורסם בכתב העט ‘ההסתדרות הרפואית האמריקאית’, אלפים מתעלמים מאזהרה שהוסיפו Niantic בעדכונים האחרונים למשחק, ומשחקים בזמן שהידיים צריכות להיות על ההגה והעיניים על הכביש.

למרות שהמחקר לא הכי מקיף, הפרטים שהוא מגלה מטרידים. כפי שהוסבר ב-BBC, החוקרים ניתחו עשרה ימים של פעילות טוויטר ומצאו 110,000 דוגמאות לנהגים והולכי רגל מוסחי דעת; “OMG אני תופס פוקימונים ונוהג”, כאלו דוגמאות. בהולכי רגל הכוונה לעוברי אורח שלא מתייחסים למצב על הכביש; “כרגע עברתי חוויה ראשונה עם ילד שחולף מול הרכב שלי כשהוא שקוע ב-Pokemon GO”. מעניין אם ציוץ זה נכתב בזמן נהיגה.

הדברים הללו גרמו לתאונות ומוות, החוקרים מצאו דיווחים על 14 תאונות דרכים מאז יולי שבהן מעורב המשחק. המספרים הללו כנראה הצטמצמו ועוד יצטמצמו יחד עם מספרם הקטֵן של השחקנים ככלל, אך אין זה אומר שאפשר להתעלם. בארץ נהרגים מאות בני אדם מתאונות דרכים שונות, מאז תחילת השנה נהרגו 263 (תודה לעמותת אור ירוק על המידע), ברוב המקרים מדובר באשמת הנהג, כמובן שפוקימון גו כמשחק לא אשם בדבר, אלא שהשימוש של אנשים בטלפון בזמן נהיגה יוצר הסחת דעת שמסכנת את חיי הנהג, הנוסעים וסביבתם.

pokefast

נראה שכדאי למנוע את הגישה למשחק למשך תקופת זמן לאחר שמהירות נסיעה כלשהי הושגה לנוכח הממצאים שלנו, ששחקנים נוהגים או נוסעים ברכבים,

כך לפי עמדת כותבי המחקר,

כמו כן, משחקי מציאות רבודה בכלל צריכים להיחסם על יד כבישים ומגרשי חניה בכדי להגן על הולכי רגל ועל נהגים. משחקים יכולים גם לכלול אזהרות ברורות לגבי נהיגה ובטיחות הולכי רגל.

Niantic כן הוסיפה אזהרות לפוקימון גו בעדכונים למשחק, אך דבר לא ימנע מאדם את השימוש בטלפון בזמן נהיגה. הדברים הללו רלוונטיים יותר מתמיד לאור הפקקים ברחבי הארץ ולכן חשוב לזכור שאין שום סיבה מספיק טובה להסחת הדעת בזמן שמחזיקים בהגה.

[divider style=”solid” top=”20″ bottom=”20″]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אין למה להרוס לאלה שנוסעים ליד, זה כיף ומעביר את הזמן כשאתה עם חברים, זה כמו שאני אומר שצריך לחסום את פייסבוק בזמן נהיגה כי יכול להיות שמי שנמצא בו, נוהג ולא יושב ליד….

כן מכיר מחברים שעשו את זה.
מסוכן ממש.
מה שכן,בדרך כלל צדים עם חבר אז החבר משתמש בשני הטלפונים