Virtus.pro היא המנצחת הגדולה של עונת ELEAGUE הראשונה

virtus_pr

ELEAGUE זו היא ליגה טלוויזיונית עונתית של המשחק "CS:GO" אשר החלה במאי השנה, והסתיימה שלשום עם ניצחון מוחץ של הקבוצה הפולנית על פני היריבה השבדית, fnatic. הניצחון גרף לכיסם של הפולנים סכום זכייה של 390,000$ בנוסף כמובן לתואר הנכסף כמנצחת הראשונה של הליגה היוקרתית.

כבר עוד בטרם החלה הליגה לפעול, ההד שהיא יצרה בקהילת המשחק Counter-Strike: Global Offensive היה עצום ואף מהפכני. הסיבה לכך נעוצה במי שעומד מאחורי הליגה, שווי הפרסים בה, ובפוטנציאל ההצלחה שלה וההשפעות של זה על הענף כולו. ELEAGUE אינה סתם רק עוד ליגה, אשר ניתן לצפות בשידוריה על גבי פלטפורמת ה-Twitch , אלא, שבנוסף לכך, חלק מכריע של המשחקים משודר גם על גבי רשת הטלוויזיה של חברת TBS, חברת בת בתאגיד Turner הענק, אשר יחד בשותפות עם חברת WME | IMG עומד מאחורי הפרויקט הגרנדיוזי.

virtuspro1
אף על פי שאין זו הפעם הראשונה שמשחק מחשב תחרותי משודר בטלוויזיה, הפעם, בשונה מהרבה פעמים אחרות – הציפיות היו גבוהות במיוחד. עד כה ניסיונות למשוך קהל רב של צופים לצפות בתחרויות ספורט אלקטרוני על גבי מסך הטלוויזיה, במספרים גדולים, לא היו מוצלחים במיוחד. ואילו הפעם, עם שחקן גדול במגרש כמו Turner, נדמה היה שהמצב הולך להשתנות. מה שתרם להצלחה הייתה בעיקר ההשקעה העצומה מצד המארגנות. החל מהגופים שהיו אחראים להפעיל את כל האירוע, דרך הסכום שהוקצב לפרסים (1.4 מיליון דולר לעונה), נותני החסות השונים(בניהם חברות אוכל מוכרות מאד בארה"ב כמו לדוגמה חברת Arby's), וכמובן מידת ההשקעה בליגה עצמה, אשר ניתן לתרגם זאת ל: אולפן חדיש ומקצועי, תוכן שיווקי ברמה גבוהה, שדרים איכותיים ועוד. הכל יחד נעשה במקצועיות רבה, מה שסיפק חוויה מהפנטת הן לצופים והן לשחקנים עצמם.

התוצאות לא איחרו לבוא, וניתן היה להבחין בהם כבר בשבוע ההשקה הראשון.

stadium1

מפיסת מאמר של עיתון ה-The Daily Dot, מתחילת מאי, ניתן ללמוד כי לגבי פלטפורמת Twitch, משחקי הליגה נצפו כ-4.3 מיליון פעמים מרגע השקת הליגה ביום שלישי, ועד יום שישי בערב של אותו השבוע.
ביום שישי, מועד השידור המרכזי ברשת הטלוויזיה TBS, הליגה שודרה בממוצע לכ-509,000 אלף צופים, אשר צפו במשחק הגמר של בית א' שהתקיים בין הקבוצות: Luminosity Gaming ו- Cloud9.

נתונים לגבי הגמר שהתקיים אתמול עוד אין, אך ניתן להניח שגם שם נרשמו הצלחות, ולמעשה כבר ידוע שהממנות העיקריות של הליגה מרוצות מאד מהעונה הראשונה, וכבר החליטו על עונה נוספת שצפויה להתחיל בסתיו הקרוב. שווי הפרסים בעונה הקרובה יעמוד על 300,000$. חידוש נוסף שמתוכנן לעונה הבאה: המשחק Overwatch הוכרז כמשחק השני שיככב בליגה לצד CS:GO.

לגבי Virtus.pro, גם פה יש סיפור ששווה לספר, וניתן אף לומר שהוא דומה לסיפור סינדרלה. מדובר בחבר'ה פולנים, שהמבוגרים בינינו שעוד עקבו אחר הענף בגרסאות הקודמות יותר של Counter Strike יזכרו את TaZ ו- את NEO, עוד מהזמן בו שיחקו בקבוצה הפולנית בשם: Pentagram G-Shock, אי שם באמצע העשור הקודם.

virtuspro2

כמו רבים אחרים גם הם עשו את המעבר ל Counter-Strike: Global Offensive ולא עצרו מאז. שניהם כבר בסביבות גיל ה-30, ורבים יאמרו ששיאם כבר מזמן מאחוריהם, אולם זה לא מנע מהם לזכות במקום הראשון בשנת 2014 באחת מתחרויות ה-Major הממומנות ע"י Valve, ועתה במקום הראשון בעונתה הראשונה של ELEAGUE.

הקבוצה ידעה מספר לא מבוטל של תהפוכות במרוצת השנים, ולא פעם, הועלו טענות שהגיע הזמן שהשחקנים הוותיקים יוחלפו בחדשים ורעננים, אך זה טרם קרה. ובטח לא נראה שזה הולך לקרות בזמן הקרוב.

יהיה מעניין בהחלט לעקוב אם הקבוצה אכן תוכל לשמר את מעמדה עד לתחרות ה-Major הקרובה, או כמו שלעתים קורה להם, הם יחזרו לשורה של הופעות בינוניות עד גריפת התואר הבא.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות