איך בת'סדה עזרה לפיראטים לעקוף את דנובו

משחקים-פיראטיים

בשעות האחרונות, אולי שמתם לב, קהילת הפיראטים פצחה בחגיגה בלתי נשלטת. הסיבה: דנובו נפרץ, סוף למערכות הגנה מעצבנות שמונעות מאנשים לגנוב משחקים שאנשים רבים עבדו עליהם קשה. אבל איך הם עשו את זה? מסתבר שבת'סדה עזרה להם ובלי כוונה בכלל.

למעשה הכל התחיל ב-E3, שבת'סדה החליטה שהיא משחררת דמו ל-Doom, הסיבה לכך לא ממש הייתה ברורה: ל-Doom כבר הייתה הצלחה נהדרת גם בלי דמו שיחשוף אותו לקהל רחב יותר, אולי בת'סדה פה עשתה ניסוי לראות אם בעתיד אנשים ירצו לראות עוד דמואים למשחקים גדולים ששייכים לה, הדמו היה בסך הכל אמור להיות זמין למשך שבוע, אבל בעקבות כמות ההורדות החליטה פשוט להשאיר אותו בסטים עד שימאס לה. מסתבר שזה עבד לרעתה ולעוד מספר מפתחים אחרים.

האקר המכנה את עצמו Voski טוען שהוא הצליח לפרוץ את מערכת ההגנה של דנובו והפך למשיח הקהילה כולה, אבל האמת שבכלל לא מדובר בפריצה אמיתית, אלא רק במעקף שמנצל באג/פריצת אבטחה שגורמת לסטים לחשוב שאתם משחקים בדמו של דום וככל הנראה ניתן לעשות זאת לכל משחק שלא נפרץ בדרך קונבנציונלית ומשתמש במערכת ההגנה.

אז האם עכשיו מדובר במשחק של חתול ועכבר? לא ברור אם הנזק הזה בכלל הפיך ואם הסרת הדמו של דום פשוט תגרום לפריצה הזאת להפסיק לעבוד. אבל אם כן, אני בטוח שוואלב כבר שמים לב לנושא וכנראה נמצאים בשיחות עם בת'סדה, שכנראה נבוכה מכל העניין, דנובו מצידם לא מסרו שום תגובה לעניין. חשוב להזכיר שדנובו היא לא DRM, היא מערכת שמונעת חבלה ב-DRM קיים, במקרה הזה Steamworks. כמו כן המשחקים ש-Voski פרץ עד כה עובדים רק עם Steamworks בלבד, לא נפרצו משחקים של Uplay או אוריג'ן.

בחודשים האחרונים אנחנו רואים גם סגירה של אתרי טורנטים גדולים בניהם Kickass ו-Torrentz, דבר שגם מקשה על פיראטים לפרסם תוכן פרוץ, לא חושב שיש קשר ישיר בין דנובו לבין ירידה בפיראטיות באופן כללי, כי לא רק משחקים מורידים מהאינטרנט.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות