NVIDIA מיישבת תביעה ייצוגית כנגדה בנושא הזיכרון בכרטיסי 970GTX

Nvidia-Geforce-GTX-Logo

מדיווח באתר – techpowerup  אנו למדים שנבידיה החליטה ליישב תביעה ייצוגית כנגדה שהוגשה במהלך השנה שעברה בנוגע לכרטיסי 970GTX

נזכיר, שנה שעברה נסובה שמועה על כך שהכרטיסים של נבידיה מסוג 970GTX לא מנצלים את מלוא הזיכרון הגרפי שלהם. משתמשים שונים ברחבי העולם אשר רכשו את הכרטיס, העלו חשדות דומות שתאמו לטענות שהועלו במקור. החשד העיקרי היה שאף על פי שהכרטיס פורסם כבעל 4GB, בפועל נמצא שיש לו רק 3.5GB זיכרון פיזי והיתרה משמשת כסוג של באפר.

מה שהפך את הידיעה לכזו שחייבה תגובה מצד נבידיה, והפך את הפרשה לסוערת במיוחד – היה תחקיר מעמיק וטכני שנעשה ע"י האתר הפופולרי: anandtech , אשר אישש את הטענות.

מה שאירע לאחר מכן, גרר תגובת שרשרת של מפיצים ומשתמשים של המוצר גם יחד. חלק לא מבוטל מאילו שרכשו את הכרטיס ביקשו להחזירו ולקבל החזר כספי, ומאידך חנויות ומפיצים שונים לא ידעו איך להגיב תחילה, בעיקר בגלל חוסר הוודאות מהצד של נבידיה, אשר לקחה את הזמן עד מועד פרסום תגובתה הרשמית. חלקם כיבדו את הבקשות ללא היסוס, ללא תמיכתה של נבידיה, וחלקם התעקשו על שלא לכבד בקשות אלו, לעתים בהנחיית נבידיה עצמה – מה שהוביל לבסוף לתביעה ייצוגית נגד הענק הירוק.

NVIDIA-GeForce-GTX-970-top

 

 

 

 

 

 

 

 

 

במסמך שפרסם מנכ"ל נבידיה, ג'ן סון (Jen-Hsun), הוא הביע צער על המקרה, ועל כך שהטכנולוגיה העומדת מאחורי הכרטיס (האחראית לאופן בו מנוצל הזיכרון) לא הוסברה בצורה מספקת ע"י גורמי השיווק של החברה למפיצים.
לדבריו, אין מדובר במוצר נחות, אלא להפך, החיסרון לכאורה, הוא זה שמקנה לכרטיס יכולות המציבות אותו מעל המתחרים, ולטענת החברה, מדובר במוצר יחיד במינו שמשלב טכנולוגיות חדשות בתחום, ומשם הבלבול שנוצר.

בנימה זאת, חשוב יהיה לציין שכרטיס ה-970GTX עודנו נותר כרטיס מצוין גם במהלך הפרשה, לפניה, ובטח לאחריה. הוא בין הכרטיסים הפופולריים ביותר של החברה ולא בכדי. חרף הכשלון בהסברה של נבידיה, עדיין היה מדובר בכרטיס חזק ומשתלם, אשר חלק מן הסיבה שלא הייתה החזרה המונית שלו, נבע מהיתרון הלא מבוטל של הכרטיס על פני מתחרים אחרים נחותים יותר באותה העת.

לגבי הסדר התביעה הייצוגית: הוחלט שנבידיה תשלם כ-30$ לכל לקוח שרכש את הכרטיס ומתגורר בארה"ב (המקום בו התנהל המשפט) בנוסף לעלויות משפט בסך כולל של 1.3 מיליון דולר. בשלב זה אין זה ברור אם משתמשים מרחבי העולם יוכלו גם הם ליהנות מתוצאות ההסדר.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

סממן ראשון שדלף החוצה, ושמראה שכח מוחלט משחיט לחלוטין?