E3 2016: בואו לצפות במסיבת העיתונאים של מיקרוסופט!

xbox-brief-e3-main
אתמול היו רק המנות הראשונות וכבר ראינו כל כך הרבה משחקים, עכשיו הגיעה המנה העיקרית!

צפו איתנו כאן בטוויץ':

Watch live video from Xbox on www.twitch.tv

או ביוטיוב

https://gaming.youtube.com/watch?v=Jjoq7snv24I

להלן מה אנחנו מצפים לראות מהאירוע:

Xbox_E3.0.0

חברת מיקרוסופט

ה-Xbox One של מיקרוסופט ללא ספק עברה המון שינוים במהלך מחזור החיים הצעיר שלה. זה התחיל ב-20 במאי ב-2013, שהקונסולה הוצגה לראשונה, ה-Xbox One של 2016 בכלל לא מזכירה את זאת שיצאה ב-2013. היה המון ביקורת שלילית כלפי מיקרוסופט על כך שהם זנחו את עניין המשחקים והתמקדו יותר בבידור כללי כמו סרטים ותוכניות טלווזיה, היא גם תוכננה להיות תמיד מחוברת לרשת וכל הזמן לבדוק אם חלילה לא נתתם את המשחק לחבר.

אחר כך הגיעה החרטה, מיקרוסופט עשו שינוי מהותי בהנהלה, דון מאטריק, מנהל חטיבת המשחקים של מיקרוסופט דאז התפטר מתפקידו והחליף אותו פיל ספנסר, מאז מסיבות העיתונאים של מיקרוסופט החלו להתמקד יותר ויותר במשחקים ללא רבב, המילה TV או Sports לא הוזכרה אפילו פעם אחת בלקסיקון של בכירי אקסבוקס במיקרוסופט.

ואז הגיע השינוי האחרון שלה שהתרחש לא מזמן, מיקרוסופט התחילה לראות את מותג ה-Xbox כמשהו הרבה יותר מקונסולה, אלא כפלטפורמה משותפת לכל המוצרים שלה. עבור מיקרוספוט, Xbox זה אותו דבר על הקונסולה, המחשב ומעבר לכך

כאמור שספנסר בתא הטייס, מיקרוסופט התמקדה אך ורק במשחקים, דבר שאין ספק נראה גם השנה. אבל איזה משחקים נראה? חלקם אפשר לראות מקילומטרים, כמו Halo ו-Gears of War, כמובן שצפויים לנו לא מעט הפתעות. מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט היא הראשונה מבין יצרני הקונסולות, אז זה כמעט בטוח שנראה הכרזות של חברות צד שלישי כמו Take Two, EA ו-Ubisoft. שנה שעברה לדוגמה Dark Souls 3 נראה לראשונה במסיבת העיתונאים של מיקרוסופט. אבל אנחנו נעבור למה שבטוח נראה מאשר לחשוב על מה אולי נראה:

מותג Xbox חייב את מרבית ההצלחה שלו לסדרת משחקים אחת בשם Halo, ההצלחה של Halo כל כך תרמה למותג שמיקרסופט לא החליטו בשום אופן לוותר עליו והקימו אולפן חדש ששואל את שמו מדמות בסדרה (343 Industries)  וכל התכלית שלו הוא לפתח את מותג היילו לכל מדיום אפשרי. אבל מאחר ואנחנו אתר משחקים, אנחנו נתמקד במשחקים: המשחק הראשון של האולפן היה Halo 4 שיצא עוד בתקופת ה-Xbox 360, שקיבל ביקורות טובות, Halo 5 שיצא שנה שעברה ופותח לראשונה בלעדית ל-Xbox One לא היה להיט כמו קודמיו. אנחנו כבר יודעים שהמשך ל-Halo Wars, משחק אסטרטגיה בזמן אמת שיצא ב-2008 בלעדית ל-360 והיווה הניסיון הראשון המוצלח עבור משחק RTS עבור קונסולה. זה יהיה מפתיע לא לראות את המשחק הזה ב-E3, יחד עם זאת אין לנו מושג לאן הסדרה תלך בהמשך, אולי נראה עוד ספין אופים כמו Halo Wars או Reach או הרחבות עבור Halo 5

Gears Of War הוא הסיבה השניה שמותג Xbox הגיע לאן שהוא היום: הסדרה הזו התחילה את דרכה ב-2007 באולפן Epic Games ונוצרה על ידי המפתח קליף בלזינסקי שכיום עובד על LawBreakers. גם זה מותג שמיקרוסופט סירבה לוותר עליו ולכן רכשה את המותג מ-Epic בתחילת 2014 ובשנה שעברה שכרה את רוד פרגוסון, אחד ממפיקי הסדרה בימיה ב-Epic Games כדי שינהל את האולפן החדש שמפתח את Gears Of War 4. אנחנו ראינו קטעים קצרים מ-Gears Of War 4, יצא לנו לראות את הסדרה בגרסה מחודשת על טכנולוגיה עכשיווית בצורת Gears of War: Ultimate Edition וגם יצא לנו לשחק במולטיפלייר של Gears 4 לא מזמן. המשחק יוצא באוקטובר הקרוב והופעתו ב-E3 מובטחת. אנחנו מצפים ללמוד עוד על הסיפור, הדמויות, הקמפיין והמולטיפלייר של המשחק. אנחנו גם לא נופתע אם Gears 4 יגיע גם למחשב, אולי בתאריך רחוק יותר מתאריך השחרור לקונסולה.

במשך עשורים רבים משחקי מירוצים תמיד היו בין משחקי ההשקה הראשונים שיצאו לקונסולות והסיבה לכך שהם מהווים הצורה הטובה ביותר כדי להציג את הכוח של קונסולה חדשה. לסוני היה את Gran Turismo מתחילת עידן הפלייסטיישן. מיקרוסופט פיתחה את Forza באותה הדרך במשך הדורות. המשחק האחרון בסדרה היה Forza Motorsport 6, יצא לאקסבוקס וואן שנה שעברה ולמחשב השנה בגרסה מצומצמת. מיקרוסופט הבינה בשנים האחרונות שהסדרה בעלת פוטנציאל מספיק גדול כדי לפתח אותה לעוד סדרות ומכניקות. כך נולד Forza Horizon, משחק בעל הריגוש של Forza בכל הנוגע לנהיגה, אבל מאפשר נהיגה יותר קלילה ועולם פתוח ענק לחקירה. מותג Forza בשנים האחרונות החליף תורות בין משחקי ה-Forza השונים. Horizon הראשון יצא ב-2012, Forza 5 יצא ב-2013, Horizon השני יצא ב-2014 ולבסוף Forza 6 בשנה שעברה. אם Forza תחזור, שמו של המשחק החדש יהיה בהחלט Forza Horizon 3.

בלעדי נוסף של מיקרוסופט הוא Crackdown 3, המצב של Crackdown הוא בגדר חידה: שהמשחק נחשף בסוף מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט ב-2014 הוא עדיין היה בשלביו המוקדמים בפיתוח. שנה לאחר מכן ב-Gamescom ראינו עוד קצת מהמשחק ואז התברר שמדובר בכלל בניסוי של מיקרוסופט לבדוק את שרתי הענן שלה. המולטיפלייר של Crackdown 3 מכיל עיר שניתן להשמיד לחלוטין והדרך שמיקרוסופט השיגו את זה בלי לשבור את הקונסולה שלהם היא שכל חישובי הפיזיקה הכבדים האלו מתבצעים על שרתי ענן. למעשה המשחק לא היה אפשרי לולא שרתי הענן הרבים של מיקרוסופט. בסופו של דבר למדנו לא מזמן ש-Crackdown 3 יחולק לחלקים, חלק המולטיפלייר שלו ישתחרר השנה, המהלך הזה ללא ספק אומר לנו שזה החלק העיקרי בו. חלק הסינגל יכיל גם עיר שניתן להשמיד, אבל בהיקף הרבה יותר קטן. עד עכשיו מיקרוסופט לא מהירה להציג לנו הרבה מהמשחק, השנה ב-E3 זה צריך להשתנות.

ReCore הוא משחק שנחשף שנה שעברה עם טריילר CG נהדר, המשחק הוא התוצאה שיוצר מגה מן מחליט להתייחד עם חבורה של מפתחי Metroid. ממה שראינו בטריילר, המשחק מתרחש בעולם שברירי עם אויבים רובוטיים. לצידה שותף, שכנראה מחזיק את המפתח לשמו של המשחק. היצור הזה הוא פשוט ליבה כחולה שיכולה להשתלט על כל גוף החל מגוף שנראה כמו כלב ועד רובוט ענקי שמתפקד כשומר ראש וזה בערך כל מה שידוע לנו על המשחק. הפעם האחרונה ששמענו על המשחק היה בתחילת השנה, שהוכרז שהוא יצא השנה גם למחשב לצד גרסת האקסבוקס. אנחנו בטוח נקבל הצצה נרחבת למשחק ב-E3 הזאת.

שנה שעברה יוצר DayZ, דין הול, חשף את המשחק הבא שלו בשם Ion, דין אמר שהוא רצה משחק שהוא לא משחק, המשחק ישתחרר בתור Game Preview על האקסבוקס (המקביל של Early Access בסטים). Ion מתואר כמשחק MMO שבו שחקנים בונים, חיים ולבסוף מתים במבנים גלקטיים ענקיים, המשחק מדמה סימולציה של לחץ אוויר, חום וקור, תשתיות חשמל וכו'. המשחק יתמקד בצעדים הראשונים של האנושות אל עבר המטרה ליישב את היקום.

יש 2 משחקים קטנים שמיקרוסופט הדגימה בשנים האחרונות והם היו בפיתוח זמן מה: Below ו-Ashen. המשחק Ashen מתרחש בעולם חסר שמש. מקור האור שלו מגיע מהתפרצויות שגם גורמות, כפי שהשם מרמז, לכיסוי העולם בשכבת עפר עבה. מפתחי המשחק מתארים את המשחק שבו המטרה היא ליצור מערכות יחסים עם דמויות אחרות ולאחד אותם במטרה להגדיל את סיכוי ההישרדות שלהם. Below הוא משחק שהוכרז עוד ב-2013, מדובר במשחק Dungen Crawler בהשראת Dark Souls וצפוי להגיע השנה. מיקרוסופט בדרך כלל נותנת כחצי שעה מזמן הבמה שלה עבור משחקי אינדי במסגרת תוכנית ה-ID@Xbox שלהם, לכן צפו לעוד משחקי אינדי מסקרנים.

Sea of Thievs הוא המשחק הבא מבית Rare, שיצרה אינספור קלאסיקות כמו Battletoads ו-Perfect Dark. המשחק הוא MMO שמתרחש בים הפתוח וסגנון המשחק הוא פיראטים. אנחנו נשמע עוד על משחק זה ב-E3 הקרובה.

מירוץ החימוש ל-VR נמצא בעיצומו, אבל מיקרוסופט בחרה דווקא להתמקד במציאות משופרת עם Hololens, מרכזה של Hololens לאו דווקא נמצא במשחקים אבל מיקרוסופט אכן זהתה את הפוטנציאל ושנה שעברה הציגה לנו מספר דמואים כמו Minecraft שניתן לשחק על שולחן הקפה שלכם, משחק בשם Halo Warzone שהראה את ממשקי המשתמש מהעולם של Halo למציאות ועוד משחק בשם Project X-Ray, משחק יריות מגוף ראשון שמשתמש ביכולות ההולוגרמה של המשקפיים.

על אף ההתמקדות של מיקרוסופט ב-Hololens, ערימה של דיווחים רבים בחודשים האחרונים הראתה לנו אחרת: מיקרוסופט, כמו סוני, מתכננת לשחרר קונסולה חזקה יותר מהנוכחית שלה מתישהו ב-2017. פיל ספנסר כבר תומך ברעיון של לשדרג את הקונסולות מדי כמה שנים, לטענתו הקונסולות הן מערכות סגורות שזמינות למשך 7 וקצת שנים, בזמן שמערכות אחרות פתוחות יותר והם נהיות מהירות יותר וחזקות יותר, פיל חוזה שבשנים הקרובות נראה יותר שינוים תכופים בשוק הקונסולות מה שיאפשר פיתוח של משחקים טובים יותר וחוויות חזקות יותר, אחד הסיבות לשדרג את הקונסולות היא כדי לתמוך יותר טוב ב-VR. למיקרוסופט כבר יש שותפות עם אוקולוס אבל הדרישות של אוקולוס להרצת משחקים הם גבוהות למדי, משהו ש-Xbox One כיום לא יכולה להתמודד איתו. לא ברור בדיוק למה ספנסר התכוון שהוא אמר שנראה יותר שינוים, יכול להיות שהוא יבהיר את עצמו ב-E3.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

 

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות