PES 2017 שואף להפוך למשחק הכדורגל המציאותי ביותר אי פעם

משחק הכדורגל של Konami שלט ביד רמה בתקופת הקונסולה הנוסטלגית – PS2. מאז ועד היום – משחק הכדורגל היחידי שמהווה מתחרה ראוי לפיפא, נמצא על מסלול התרסקות שבסופו של דבר – כיום, הוא נמצא בשפל שלא יעלה על הדעת. כעת, הוא מנסה להמציא עת עצמו מחדש.

הוא היה השליט הבלתי מעורער בתחום משחקי הווידאו בכל הקשור לכדורגל. בעל קונסולת PlayStation 2 שלא היה ברשותו משחק Pro Evolution Soccer כלשהו, הוא כנראה היה אחד שמתעב משחקי ספורט / לא מבין דבר בהנאה. אף על פי שבשנים ההם, הוא לא באמת המציא את עצמו כל שנה מחדש וההתקדמות הטכנולוגית הייתה מוגבלת – כיאה למשחק ספורט גם כיום, שבהם רואים שינויים מינוריים ולא משמעותיים לרוב בין שנה לשנה, הוא שלט ביד רמה בתחום ופיפא דאז, היווה סוג של אח קטן עבורו. לצד תחילת עידן ה-PS3 וה-Xbox 360, החלה ההפיכה. EA Sports לקחה את עצמה בידיים והפכה את FIFA למשחק כדורגל טוב, הרבה יותר מהמתחרה שלא הצליח להמציא את עצמו מחדש כראוי בקונסולות ההם – כנ"ל לגבי המחשב האישי. מאז ועד היום כאמור, PES נמצא במסלול התרסקות והגיע לשפל בשנים האחרונות, למרות ש-PES 15 ו-16, הציעו שינויים גרפיים טובים יותר מהמתחרה שמחזיק כיום בכתר, הלוא הוא פיפא, אך למרות זאת – כפי שהיה קשה בעבר לפיפא לכבוש את הכתר, היום זה קשה הרבה יותר. לקראת עונת 2017 של משחקי הספורט, קונאמי מבשלת לנו משהו גדול, שעשוי עם קצת דחיפה ושיווק נכון – לכבוש מחדש את השוק מהאח הקטן, שהפך בחרושת השנים לאח המאיים שלא מתעסקים איתו.

PES 2017

צוות הפיתוח של Pro Evolution Soccer 2017, שעובד במרץ בימים אלה על המשחק הבא שאמור להפוך את תחום משחקי הכדורגל על פניו, החליט לנקוט השנה בעמדה שונה; במקום להשקיע את מירב המאמצים והמשאבים במצבי משחק חדשים, הפעם – מתמקדים בריאליסטיות. הן מבחינה גרפית, והן מבחינת משחקיות. במאמץ מתמשך לעורר מחדש את המשחק, PES 2017 מקדיש את עצמו בלב שלם לריאליזם. כמעט כל השינויים שבוצעו במשחק מגרסת 2016 הם שינויים שמתמקדים בגרפיקת השחקנים, המשחקיות והריאליזם שבאווירת הכדורגל. אתם יכולים להיות בטוחים שהקו בין המציאות למשחק מעולם לא היה דק יותר. בעוד שבפיפא אפשר לרוץ חצי מגרש עם שחקן מסוים ובסופו של דבר גם לכבוש שער, PES 2017 שם דגש על משחק קבוצתי ושימוש במהלכים וטקטיקות. למשל, מערכת טקטיקות מתקדמת חדשה אשר תיכלל במשחק PES 2017, תאפשר להגדיר איך אתה רוצה שהקבוצה שלך תפעל. בעיטה באופן אוטומטי אחרי מהלך מסוים, רדיפה אחר שחקן מקבוצה יריבה בעזרת תיקולים באופן אוטומטי ובנוסף להקצות שחקנים בהגנה ובהתקפה – בכל רגע נתון במשחק, בקלות. במילים פשוטות יותר, אפשרויות השליטה בקבוצה מעולם לא היו עשירות יותר ופשוטות יותר לתפעול, כך לפחות לפי דבריה של קונאמי.

PES 2017

ב-PES 2017 גם ה-AI עבר שדרוג רציני ולפי קונאמי, הוא מסוגל לזהות את דפוסי השחקן והמהלכים על מנת שיוכל לפעול בצורה הריאליסטית ביותר, לצד גיוון משמעותי בפעולות שהוא מבצע. בשנים האחרונות "זכינו" לראות שמצב השוערים במשחקי הכדורגל (FIFA ו-PES) גובל בטמטום בלשון המעטה, וזאת הודות לניסיון להפוך אותם לריאליסטים יותר בכל שנה ושנה. הניסיון הזה הפך אותם לחבורה של בובות שעומדות בין 2 קורות, שכמעט בלתי ניתן לשלוט עליהם בצורה אפקטיבית ופשוטה. הפעם, צפויים להגיע שיפורים ושינויים משמעותיים גם בפן הזה, והשוערים ב-PES 2017 אמורים להיות אגרסיביים יותר, יוכלו להגיב מהר יותר, טוב יותר, חד יותר, והכי הכי חשוב – ריאליסטי יותר. אחד ממפתחי PES 2017 בקונאמי ציין במסגרת ההכרזה על המשחק כי  "PES סבל עד היום מכך שלא הצליח לחשב מסלול מחדש ולשמור על עצמו מעודכן ורלוונטי – הכוונה היא לתקן את זה".

PES 2017

מידע נוסף, טריילרים ואף סרטון משחקיות מהמשחק אנחנו צפויים לקבל במהלך תערוכת E3 הקרובה, שתתקיים בהמשך החודש. עד כה ידוע ש-Pro Evolution Soccer 2017 ישוחרר בסתיו הקרוב ויגיע לקונסולות הדור הנוכחי- PS4 ו-Xbox One, ולמחשב האישי. באופן מפתיע בהתחשב בעובדה שמשחקים חדשים כבר כמעט ולא מגיעים לקונסולות הדור הקודם, PES 2017 יגיע גם ל-PS3 ול-Xbox 360.

אם נניח לרגע בצד את כל הוויכוחים איזה משחק טוב יותר, ואיזה פחות, המפחד משינויים מהווה כמעט תמיד פקטור – גם במשחקי ווידאו. אך הפעם – על הקהל שברובו נשאר דרך קבע כאוהדים נאמנים של FIFA, להיות ער הפעם לשחקן הנוסף שייכנס למגרש. PES 2017 שמו.

[divider style="solid" top="20" bottom="20"]

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות