לא רק מקדונלד'ס: דו"ח חושף – 6 מיליון אמריקאים מתכננים לרכוש את משקפי המציאות המדומה של סוני

PSVR

מתברר שבאמריקה הולכת להיות שנה מאוד מוצלחת לפלטפורמת המציאות המדומה, עם צפי מכירות של למעלה מ-10 מיליון יחידות עד סוף 2016

טכנולוגיית המציאות המדומה אומנם עדין לא מהווה פלטפורמה בלתי נפרדת מחיינו אבל אט אט היא מתחילה לכבוש את השוק. דוחות חדשים על מצבם של מוצרי המציאות המדומה מצביעים על כך שמהלך שנת 2016, החברות הגדולות בתחום – Samsung ,Sony ,HTC ו-Oculus, צפויות למכור למעלה מ-10 מיליון יחידות של מוצרי מציאות מדומה ביחד ולגרוף רווח של לא פחות מ-2.6 מיליארד דולר. מדובר על דוחות מרשימים ביותר בהתחשב בעובדה שטכנולוגיית המציאות המדומה עדין בחיתוליה. צמיחה מהירה מהסוג הזה של הפלטפורמה יכולה מהר מאוד להפוך לאפקט כדור שלג ולצד המכירות שעשויות לגדול בעשרות אחוזים, מפתחי משחקים ויוצרי תוכן יעלצו אם ירצו או לא, להיכנס גם הם לתחום.

PSVR

כאמור שוק המציאות המדומה מעולם לא היה תוסס כפי שהוא היום, אז איך אפשר בלי לדבר קצת על המעצמה הגדולה ביותר בעולם – אמריקה? אחד מהדוחות שפורסמו מצביע על כך שבמהלך השנה הנוכחית, כ-6 מיליון אמריקאים מתכננים לרכוש את משקפי ה-VR של סוני, ה-PSVR, שעשוי להיות מושק בחודש אוקטובר הקרוב. אף על פי שהתחום בחיתוליו, יש שפע של בחירות עבור הצרכנים. אך נראה שהשוק האמריקאי נשאר נאמן לסוני לעת עתה, לפחות לפי הדו"ח הנוכחי שבוצע על ידי חברת SuperData. מנגד, חברת המחקר ממשיכה לפקפק ביכולת של סוני לייצר מלאי כל כך גדול של מכשירי VR עד ההשקה באוקטובר. המתחרים מנסים להדביק את סוני בדוחות ולפי הדו"ח, כ-2 מיליון נוספים לרכוש את HTC Vive. לדאבוננו, מכשיר ה-VR של Oculus, ה-Oculus Rift, לא נבדק במסגרת המחקר המדובר.

בתמונה - Oculus Rift
בתמונה – Oculus Rift

מה עם קצת מודעות? ובכן, גם הקטגוריה הזאת נבחנה במסגרת המחקר שנעשה באמריקה וגם כאן – סוני מובילה. כ-28 אחוזים מהאמריקאים שמעו על PSVR, כ-22 אחוזים שמעו על Oculus Rift, כ-21 אחוזים שמעו על Samsung Gear VR ורק 5 אחוזים בלבד שמעו על HTC Vive. לפי הדו"ח המצב של החברות עגום בתחום הזה וכנראה צריך להזכיר לחברות הגדולות ששיווק הוא שם המשחק. הדבר הכי מעניין בדו"ח הוא נתון אחוזי האוכלוסייה בארצות הברית שמכירים בכלל את הפלטפורמה, המצביע על כך ש-52 אחוזים מהאמריקאים בכלל לא יודעים מה זה VR. בנוסף, כ-16 אחוזים אומרים שהם מתכננים לרכוש מכשיר מציאות מדומה "בשלב כלשהו" ו-26 אחוזים מאמינים כי המכשירים יקרים מדי.

בתמונה - HTC VIVE
בתמונה – HTC VIVE

IDC, חברה נוספת אשר פרסמה בימים האחרונים דו"ח על תחום המציאות המדומה, טוענת כי עד שנת 2020 ימכרו 64.8 מיליון ממכשירי הפלטפורמה, בעוד מכשיר ה-VR של מייקרוסופט, ה-HoloLens, עשוי להוביל עם מכירות של 45.6 מיליון יחידות עד שנת 2020, כך לפחות עולה מהדו"ח של חברת IDC.

אף על פי שמכשירי המציאות המדומה Oculus Rift ו-HTC Vive כבר זמינים בחנויות לצרכנים, עם תג מחיר גבוה יחסית, נראה שרוב הציפייה היא מה-PSVR של סוני, אשר צפוי להגיע באוקטובר.

[divider]


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

בהתחלה התרגשתי, אבל עכשיו כבר לא. משקפי מציאות מדומה יהיו לא יותר מאשר מוצרי מותרות לעשירים, ובעוד שנה שנתיים הם יאבדו רלוונטיות. יותר טוב לשחק בדרך הישנה והטובה, קונסולות ומחשב.

דווקא אני לחלוטין מאמין שזה העתיד, הביקורות והתגובות על חוויית השימוש מדהימות ומהללות, שחקנים גדולים מאוד בשוק (סוני, מיקרוסופוט, פייסבוק, סמסונג וכו') משקיעות בטכנולוגיה הזו מיליארדים ויחד איתם סוחפות את כל מפתחות המשחקים לתמוך בהן ואת הצרכנים לקנות אותם.
אני לא חושב שהמשקפים הם תופעה חולפת, אלא העתיד!

אל תחשוב על זה בתור משהו נפרד תחשוב על זה במקום מסך…