במה לעצמאות: Emily is Away – כמה פשוט, ככה מרגש


במהלעצמאות

מדי שבוע בשבועות הקרובים יעלו כתבות על אינדי שנמצאים בסטים ולא זוכים ליותר מדיי יחס, משחקים כאלו שהרבה מאיתנו נוטים לראות בחנות ולהמשיך לדפדף בחיפוש אחר משהו נוצץ יותר. סדרת הכתבות שתרוץ בשבועות הקרובים תכיר לכם כמה משחקי אינדי שסביר להניח שלא ידעתם שבכלל קיימים, במחירים נוחים (חלקם אף חינמיים), ושיספקו לכם חוויה לא פחות מעניינת מזאת שמשחקי AAA יספקו לכם.

מה זה בכלל משחקי אינדי? המושג אינדי (Indie מהמילה Independent) שהפך לז’אנר משל עצמו בעולם הגיימינג, הוא הדרך לקרוא למשחק שפותח בצורה עצמאית, זאת אומרת, בצוות קטן יחסית של מפתחים ללא מימון מגורם גדול (מפיצה), פיתוח של משחק אינדי יכול לנוע מצוות של אדם אחד עד צוותים של עשרות ומאות, אך מה שבאמת הופך משחק למשחק עצמאי זה המימון העצמאי של המפתחים ללא שום מפיצה שתומכת כלכלית. דוגמה למשחקי אינדי מצליחים ומוכרים הם FEZ, Braid וכמובן – Minecraft.

 

אז לאחר ההקדמה, המשחק הראשון בפינה החדשה באתר הוא:

Emily is Away

Emily is Away הוא אחד המשחקים האישיים יותר ברשימה, הוא פותח על ידי קייל סילי, מפתח אינדי אנונימי למדי ש-Emily is Away הוא הפרוייקט היחיד שלו והוא לא פותח במטרה להניב רווחים (המשחק הוא חינמי), אלא במטרה לספר סיפור אישי ומעניין שקשור לחייו ולא יהיה קשה להרבה אחרים להזדהות איתו.

המשחק מספר על שני תלמידי סוף תיכון ועד הקולג’ ומלווה אותם במשך חמש שנים מ-2002 עד ל-2007, את השם שלכם אתם תבחרו ובמהלך המשחק תצ’וטטו (כמו שבטח כבר הבנתם) עם אמילי, מישהי מהשכבה/כיתה שלכם בסוף שנת התיכון. השיחה מתבצעת בחלון דמוי מסנג’ר בשנים בהן ווינדאוס XP היה הדבר הכי חם בעולם. המשחק פשוט, אתם מנהלים שיחה עם אמילי ויש לכם שלוש אופציות לתשובה, מתוך האופציות אתם כמובן צריכים לבחור, כל דבר שתבחרו ישנה את הדרך בה תגיעו בסופו של דבר לסיום המשחק, בחירות מסוימות אף עשויות לגמור את היחסים מוקדם יותר מהצפוי, אך לא ארחיב על הסופים כי זה עשוי להרוס את כל החוויה.

בכל שנה, מ-2002 עד 2007 כולל, השחקן יכנס לנעליו של הדמות הראשית שלו ביום אחד בשנה, כאשר כל מה שקרה מחוץ לחלון הצ’אט לדמויות כל אחת בפרט או שניהם ביחד, יתברר במהלך השיחה (ממש כמו בטרגדיה יוונית). כל שנה תביא עמה אווירה חדשה לשיחה, בשנת התיכון הראשונה אפשר להרגיש את המתח המיני ואת המשיכה בין הדמות הראשית לבין אמילי וכל מי שהיה אי פעם מאוהב יבין מהר מאוד שיש משהו בין הצמד. עם השנים ובהתאם לבחירות שתעשו בדו-שיח עם אמילי, האווירה תשתנה. בנוסף לבחירות של השחקן גם החיים עצמם כמובן, ישנו את היחס בין הדמויות, והמרחק הפיזי כאשר כל אחד הולך לקולג’ אחר מקשה על הצמד שנתקל במכשולים, תפקידו של השחקן הוא להתמודד עם אותם מכשולים.

בסך הכל, העלילה של Emily is Away שמתפרסת על 50-80 דקות של משחק היא עלילה חזקה שלמרות היותה קצרה, היא בלתי נשכחת, המון בגלל שהנושא שהעלילה נוגעת בו הוא דבר שכמעט כולם יכולים להזדהות איתו. לא רבים המשחקים שגורמים לי להרגיש את הרגש של הדמות הראשית כאילו הייתי במקומה והסיפור הקצר של Emily is Away הצליח לעשות את זה בקלות ובצורה יוצאת מן הכלל.

את העלילה החזקה של Emily is Away מלווה משחקיות נוסטלגית שתעלה לא מעט זכרונות מתחילת שנות ה-2000 וקצת הלאה, והיא מצליחה להכניס את השחקנים לנעליו של הדמות הראשית בהצלחה רבה. תוכלו לבחור את האייקון (תמונת הפרופיל) שתוצג במסנג’ר (האופציות לבחירה משתנות כל שנה בהתאם לאייקונים התרבותיים הרלוונטיים) ואת צבע הגופן שבו הדמות הראשית כותבת וכך להרגיש כמה שיותר כאילו זה חלון צ’אט אמיתי. האייקונים המדוברים אגב, גם הם יעלו זכרונות, ויש מספר בחירות מעולם הסרטים (מהארי פוטר ועד-300) המוזיקה (מקולד פליי ורדיוהד עד בלינק 182 ו-RHCP) והפתעות נוספות.

הדבר החכם שעשה מפתח המשחק, זה שבמקום שהמשחק יהיה חלון עם 3 בחירות והאינטראקציה היחידה עם המשחק תהיה כמה קליקים של העכבר בשביל לבחור. על השחקן לבחור תשובה ואז להקליד (לא באמת משנה מה תקלידו, כל הקלדה תתורגם למה שצריך להירשם לפי בחירתכם) ההקלדה מחייה את תחושת הצ’אט עם אמילי והגימיק שבהתחלה מרגיש מטופש, נהפך לעניין שבשגרה לאחר כמה הקלדות.

[divider]

במקום ציון כמו בביקורת, אסכם למי המשחק מתאים ולמי פחות:
Emily is Away – חינם בסטים וכאן.
מפתח: קייל סיליי
תארים:

  • 2015 Indiecade Digital Selection
  • 2015 Boston FIG Selection
  • 2015 Indie Dev Super Show Selection

למי זה מתאים?

-חובבי משחקים שעיקרם הוא הסיפור
-מי שאוהב לבחור איך לנהל את הדיאלוגים שלו במשחקים
-מי שיש לו שעה פנוייה למשחק קצר אחר
-כאלו שמחפשים משהו מעניין בלי להוציא שקל מהכיס
-שנתון 96′ וקודמיו (לא חובה, גם הצעירים שבנינו יוכלו להנות)

למי זה פחות מתאים?

-למי שמחפש אקשן
-למי שטקסטים מעייפים אותו

בסך הכל, Emily is Away זו חוויה חינמית וקצרצרה ששווה לנסות, גם אם אתם נמנים בין אלו שהמשחק לא מתאים להם, אזהרה אחרונה לפני שאתם רצים להוריד את המשחק בסטים, הביקורות של המשתמשים מלאות בספויילרים, לכן אמליץ לא לקרוא אותן לפני שמשחקים. מקווה שתהנו, כתבה נוספת על משחק אחר תגיע בשבוע הבא ביום ראשון.

[divider]

אהבתם את הכתבה? יש לכם הצעה? אתם מוזמנים לכתוב בתגובות הצעות שיפור ולעזור לי להפוך את כתבת שבוע הבא לטובה יותר.

[divider]

מערכת התגובות
התראה
5 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

ממליץ בחום על
Dust: An Elysian Tail
The Swapper

משחקים מעולים ללא ספק, הבעיה היא שהם לא מתאימים לסדרת הכתבות הזאת כי הם קצת יותר מוכרים מהמשחקים שאציג בפינה, אולי בכתבות אחרות על משחקי אינדי קצת יותר מוכרים המשחקים האלו ייכנסו.

שחקו castle crushers משחק מצויין שאף אחד לא משחק וחבל

יופי של פינה!
תמשיכו ככה

תודה רבה 🙂 כתבה נוספת תגיע בראשון הקרוב.