ביקורת: Just Cause 3

jc3

בזמנו, Just Cause 2 הביא איתו מלא רעיונות חדשים לז'אנר העולם הפתוח ומעריציו מחפשי ההרפתקות ציפו בכיליון עניים לראות מה אולפני Avalanche יעשו עם ריקו, וו התלייה שלו ומצנח הקסמים שלו 5 שנים לאחר מכן, המשחק השלישי בסדרה גם מחדש, זו הזדמנות לבצע פעלולים מדהימים שהרבה משחקים לא מסוגלים לבצע, אך האם יש מספיק מהמשחק הזה כדי לגרום לשחקנים לחזור אליו לאחר שהתאבון שלהם להרס מוחלט מתפוגג?

jj7

לריקו רודריגז, הדמות הראשית בסדרה, יש ניסיון בלהפיל רודנים דיקטטורים, כך שפורע החוק חוזר לבית מולדתו הבדיוני במדיצ'י הוא מגלה שהיא נשלטת על ידי אגרוף הברזל של סבאסטיאנו דה רבילו, הוא מיד יוצא לדרך ומתחיל בתהליך להחזיר את אדמת המולדת לעמו, יש דמויות חדשות ביחד עם דמויות קודמות ממשחקים קודמים, והעלילה היא הרבה יותר סינימטית מפעמים קודמות, אך המוטיבציה שלכם לגרום תוהו ובוהו לא תבוא מהסיפור. הוא לא דרמתי כמו GTA V או מטופש כמו Saints Row 4, אלא הוא מתפשר על משהו נשכח באמצע, הקמפיין עצמו של המשחק הוא גם מאוד קצר יחסית למשחקי יריות/ארגז חול אחרים.

jj2

כדי להתקדם בקרב עבור החירות עליכם להשמיד בסיסים ולשחרר ערים תחת שליטה של רבילו ברחבי המפה, שאתם עושים זאת אתם תשחררו אתגרים בשלל קטגוריות כמו נהיגה, הריסה ושליטה בוו התלייה. השלמת האתגרים האלו תעניק לכם נקודות "גיר" בצורת גלגלי שיניים. אלו נקודות שניתן לבזבז על שיפורים לדמות ולמגוון הנשקים שלכם, זו הדרך היחידה לשפר את ריקו מה שמחליף את הציד הבלתי נסבל עבור חלקי רכב ונשק במשחק הקודם, הניקוד שלכם באתגרים אלו נשמר ומפורסם בטבלאות ניקוד ברשת, כמובן שיש מערכת שמודיעה לחברים שלכם על כך שהבסתם אותם וקוראת עליהם תיגר לעשות טוב יותר.

המודים שאתם משחררים הם תמריץ נהדר לסיים כל אתגר ואתגר  במשחק וניתן להשתגר לכל אתגר במפה בתנאי שהצבא לא רודף אחריכם. האתגר הכי חביב עליי הוא זה שעליכם לנהוג ברכב תופת היישר לתוך מטרה מבלי לנסוע מתחת למהירות מסוימת.

jj16

המודים עצמם נחמדים וכיפים אך אינם נחוצים בכלל, ניתן להיעזר בהם כדי לסחוב אתכם יותר זיקוקים בשביל חבילות אספקה או יותר רימונים בשביל לפוצץ דברים אך רוב המודים הם שיפורים בסיסים שמשנים את הדרך בה הגאדג'טים שלכם עובדים, ניתן לכבות ולהדליק אותם כרצונכם כדי להתנסות וטכנית ניתן לסיים את המשחק בלעדיהם.

jj26

כל אחד שחוזר לJC3 אחרי המשחק השני ישים לב שהמשחקיות שופרה במספר דרכים, שאתם נתלים על רכב אתם לא נעולים למקום אחד וניתן לנוע על השטח שלו בחופשיות, לריקו יש עכשיו גם חליפת רחיפה בנוסף למצנח ולוו התלייה שעוזרת לו לכופף את חוקי הכבידה, היא מושלמת כדי לנוע במרחקים ארוכים או לברוח במהירות בעת צרה, חבלים שניתן לחבר חפצים יחדיו ניתנים עכשיו למשיכה בלחיצת כפתור, ניתן לפתוח איתם שערים בצורה ידנית, להפיל פסלים של הרודן או לחבר שני הליקופטרים בשביל לגרום להתרסקות מרהיבה.

אם ברצונכם לפוצץ דברים נייחים יש לכם כמות בלתי מוגבלת של C4 של עד 3 או 5 פצצות בו זמנית, תלוי בהתקדמות שלכם במשחק, מה שנותן לכם את האפשרות להמשיך לפוצץ דברים גם לאחר שנגמר לכם כל התחמושת והרימונים, גם אז ניתן למצוא תחנות נשק ותחמושת בקלות יחסית בכל בסיס ובסיס. יש מספיק גיוון בנשקים כדי שתחליטו על משהו שמתאים לצורת המשחק שלכם ומשגרי הרימונים והבזוקות הרבה יותר כיפיות מאלו שהיו במשחק הקודם. את רוב זמנכם במשחק אתם תבלו בלמצוא חפצים ספציפיים לפוצץ ודרכים מגניבות יותר לפוצץ אותם, ויש לכם מלא כלים כדי לעשות זאת

jj30

אבל למשחק יש בעיה אחת: אין הרבה מה לעשות בו, ניתן לשדרג את הרכבים בנייטרו או בקפיצת דחיפה קטנה אך ניתן לנווט במפה בסדר גמור רק עם הוו, מצנח וחליפת הרחיפה, ניתן להביא רכבים מסוימים למוסכים שמפוזרים ברחבי המפה והם יוספו לאוסף שניתן לגשת אליו בכל רגע נתון, אך אם אתם לא משתמשים ברכבים שיש במשחק כדי לנוע מנקודה א' לנקודה ב' השדרוגים האלו יכולים לעזור לכם רק באתגרים.

לאסוף מכוניות יכול להיות ממכר בזכות עצמו אך להביא אותם למוסך יכול להיות מתסכל תלוי איפה מצאתם אותם. יש גם אירועים אקראיים במפה שנקראים "מפגשים" והם יכולים להביא לכם עוד הסחות דעת אם אתם מחפשים. במהלך המשחק לא נתקלתי בהרבה בעיות בביצועים, גם כשיש הרבה יריות ופיצוצים על המסך, המשחק רץ ב-60 FPS חלק ללא הפרעות ניכרות.

jj6

יש למעלה מ1000 קילומטר רבוע לחקור במדיצ'י ואף על פי שהמקומות והנופים יכולים להיות יפים ומעניינים, הבסיסים יכולים לחזור על עצמם, חלקם נבנו לתוך יסודות של הר או מערה מה שיכול לאתגר אתכם לחפש את כל המקומות שעליכם להרוס אך אף אחד מהם לא בולט במיוחד, שיפורי המשחקיות ב-Just Cause 3 כל כך מושקעים שזה מרגיש כאילו סכום זמן חסר פרופורציות הושקע בהם מה שמשאיר את שאר המשחק די חלול, הקמפיין העלילתי קצר, הדמויות בו לא מרשימות ועשויות מקרטון וניתן להתעלם מפיצ'רים שלמים כמו המודים והמוסכים.

הערים והכפרים במדיצ'י מקבלים יותר אישיות מאלו שהיו במשחק הקודם אבל עולם המשחק עצמו עדיין חסר השארה וגיוון שניתן למצוא במשחקים כמו The Witcher 3, Fallout 4 ו-Arkham Knight

jj23

מה שמציל את המשחק מלהיות שעמום מוחלט הוא כמות האקשן המרשים והאבסורדי שניתן ליצור בלחיצת כפתור, אף פעם לא נמאס למשוך הליקופטרים לתוך האדמה או מגדלים בסביבה ואתם עלולים למצוא את עצמכם מושכים דברים אחד לתוך השני במשך שעות. יש מליון דרכים להשמיד בסיס ולאחר שאתם מסיימים את המשחק, ניתן לסמן את אותם כבסיסים "כבושים" שוב ולפוצץ אותם שוב פעם, אין ספק שזה נהדר לשחק ב-Just Cause על הדור החדש של הקונסולות, אך אם Avalanche רוצים לשרוף את העולם באש, הם יצטרכו עוד קצת דלק.

jj19

*הביקורת נכתבה על גרסת המחשב
[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

ביקורת ממצה. JC2 רק משופר. הבנו.

כרגיל, הנאה צרופה לקרוא ביקורות בגיימפרו.

אצלי, רוב הזמן אני פשוט נהנה מהגרפיקה וטס עם החליפת רחיפה מסביב למפה… היא ענקית!