Fallout 4: צעדיי הראשונים בסוף העולם

fallout-4-preview

דבר אחד בטוח אפשר להגיד על Fallout 4… מדובר בהצלחה אטומית.

אין ספק ש-Fallout 4 הוא בין המשחקים המצופים ביותר השנה, אולי אף המשחק המצופה ביותר שהופיע השנה ב-E3, ואפילו לא היינו צריכים לחכות יותר מדי זמן בשבילו. לקראת הביקורת המלאה שלנו למשחק, רצינו לשתף אתכם בצעדים הראשונים שלנו במשחק.

Fallout 4 מתחיל בדיוק כפי שראינו ביוני 2015… אוקטובר 23, 2077, לפני שנפלו הפצצות האטומיות הראשונות. לאחר פתיח הקדמה מושקע ביותר שמצולם כולו בלייב אקשן, אנחנו מתחילים את דרכינו בעולם הפוסט אפקוליפטי מול מראה, ולאו דווקא בתוך הכספת.

Fallout 4 first impressions 13

עיצוב פנים וחוץ

אני מתחיל לעצב את הדמות שלי, מדובר במערכת עיצוב דמויות מאוד טובה, עם דיוק רב בפרטי פרטי של הפנים, עיצוב הדמות נעשה בדמיון רב למערכת עיצוב הדמויות במשחק סימס האחרון, אתם לוחצים על חלק מסוים בפנים ומשתמשים בעכבר (או בסטיקים, אם אתם על שלט) כדי למתוח, להגדיל, להקטין ולשנות את מבנה הפנים.

Fallout 4 first impressions 04

 

שינוי שאפשר להבחין בו מיידית הוא הבעות הפנים, שהן שיפור עצום מהמהבטים הריקים שקיבלנו ב-Fallout 3, השינוי הזה גם ניכר במערכת הדיאלוג, שלחלוטין שונתה ממשחקים קודמים.

Fallout 4 first impressions 14

לראשונה, ואולי אף הכי חשוב, הדמות הראשית מדובבת באופן מלא והמצלמה מתמקדת במהלך הדיאלוג בדמות שלכם או בדמויות בסביבה, בדומה למערכת הדיאלוג מ-Mass Effect, זווית המצלמה והבעות הפנים נותנים עומק רב לשיחות שאתם מנהלים עם האנשים, עומק שלדעתי היה חסר מאוד ב-Fallout 3. אין עוד מבטים סטטים ושורות טקסט ארוכות. תפריט הבחירה הוא קצר וקולע.

Fallout 4 first impressions 02

לאחר עיצוב הדמות, אנו שומעים את הדיווח הראשון על נפילת הפצצות וממהרים להגיע לכספת אליה נרשמנו בדיוק 10 דקות קודם לכן… כמה מפתיע. בלי יותר מדי ספוילרים, 200 שנה עברו ואנחנו יוצאים לעולם שבחוץ, שנראה מאוד שונה.

 

גרפיקה אטמוספרית

וכשאני אומר מאוד שונה, אני מתכוון מאוד שונה מ-Fallout 3, אך לא מ-Skyrim… רגע מה? ובכן, מבחינה גראפית, המשחק לא באמת נראה מרשים. נכון שמדובר בשיפור עצום מהמנוע הישן שבת'סדה השתמשה בו, וכך גם אמרו על ההבדלים בין Skyrim ל-Oblivion. אך עדיין, Skyrim הוא משחק לדור הקודם, ואילו Fallout 4 הוא משחק שיצא לדור הנוכחי… ורק לדור הנוכחי, כך שאין שום מגבלות טכניות עליו. ובכל זאת, מבחינת טקסטורות בלבד לפחות, הוא נראה מאוד דומה לו.

Fallout 4 first impressions 08

יחד עם זאת, הגרפיקה הנוכחית משרתת היטב את עולם המשחק, הנוף הראשון שמקבלים שיוצאים מהכספת הוא מכוער… ועוצר נשימה בו זמנית, Fallout 4 הוא מהמשחקים האלו שכדאי לעצור לרגע ולהסתכל מסביב, זה נותן רגעים בלתי נשכחים של רוגע ושלווה.

Fallout 4 first impressions 06

אבל שאין רוגע ושלווה? ובכן גם ברגעים האלו המשחק מתפקד היטב ונראה מדהים, מערכת הקרב אומנם אינה שונה במיוחד, אבל כן שופרה בהרבה, הירי מרגיש חלק וזורם ולא מכני ואיטי כמו ב-Fallout 3, עיצוב הנשקים נראה מרשים ואנימציות הטעינה הן רחוקות שנות אור מהאנימציות המגמגמות של Fallout 3. סימני הפגיעה על האויבים הם משביעי רצון לצמאי הדם שבניכם, פגיעת ראש תזכה אתכם בנתזי דם שמתפזרים לכל עבר מה שתורם למראה העולם המכוער של Fallout 4, באופן אירוני, מדובר בדבר יפייפה.

 

מערכת ה-VATS זוכה גם לשיפור רב, הפעם המשחק לא נעצר לחלוטין שאתם נכנסים ל-VATS, הוא נכנס להילוך מאוד איטי מה שגם נותן לכם זמן לתכנן את המהלכים שלכם בקפידה וגם מאפשר לדינאמיות המשחק להמשיך, במשחקים קודמים המשחק נעצר כליל מה שגרם לאקשן להרגיש מאוד מגמגם.

Fallout 4 first impressions 12

AI ודמויות משנה

וכמובן אי אפשר לדבר על Fallout מבלי לדבר על הדמויות שממלאות אותו, שיפור ניכר שניתן להשים לב אליו הוא ה-AI, ה-AI של האויבים שופר בצורה רבה. הם לוקחים מחסה שצריך ולא עומדים בשדה פתוח ומחכים שיתפוצץ להם הראש. ה-AI של הכלב הוא מוצלח במיוחד. (שאותו פוגשים בחצי שעה הראשונה של המשחק) לא מדובר בסתם כלב שמסתבוב אחריכם לכל מקום שתלכו, במהלך קרב הוא תוקף בצורה יעילה ומשמש כחבר נאמן בעת צרה.

הכלב גם מסוגל למצוא דברים רבים שיעזרו לכם, כמו מזרקי בריאות, תרופות נגד קרינה רדיואקטיבית, וכלים מסוימים שסימנתם לו לחפש במערכת הקראפטינג.

Fallout 4 first impressions 10

אפרופו מערכת הקראפטינג, מדובר במערכת מושקעת ועמוקה למדי. למרות שלא יצא לי להתנסות בה, ניתן לראות שלכל נשק יש מספר חלקים שניתן לשנות לכל מני וריאציות, מה שישנה גם את מראה הנשק וגם את התפקוד שלו, מה שיעניק לו יותר נזק, יאפשר לכם לכוון טוב יותר וכו'.

Fallout 4 first impressions 07

בנוסף יש גם את האפשרות לשפר את שריון הכוח שלכם, שמתפקד בצורה מאוד דומה לשריון האיירון מן, וגם את מערכת בניית המושבות. על שניהן נרחיב באופן מלא בביקורת שלנו שתתפרסם בהמשך השבוע.

Fallout 4 first impressions 05

אין ספק, שעה וחצי עם Fallout 4 זה יותר ממספיק זמן להבין שמדובר במשחק מושקע, עד פרטי פרטים. יש משחקים שיוצאים פעם בשנה וזוכים פה ושם לביקורות לא רעות בכלל. אבל יש משחקים כמו Fallout 4, שיוצאים פעם בכמה שנים, ויכולים להיות זכורים לעד בגלל העיצוב המושקע והנשמה שיש למשחק.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
3 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

מה מיוחד במשחק הזה? מבחינת גרפיקה זה לא הכי יפה שראיתי! למשל מיטאל ג'יר סוליד 5 הרבה יותר טוב ממנו. גם מבחינת משחקיות הרבה יותר טוב ממנו.

אם הייתה משחק באחד ממשחקי Bethesda game studios הייתה מבין. אנשים חושבים שהמשחק הזה מיוחד מכיוון שהוא מציג זווית שונה של משחקי תפקידים אבל אם זאת משלב בחוכמה את מאפייני משחקי מגילות העתיקות.
המשחק הזה נותן לך להסתובב בחופשיות בשממה הפוסט אפוקליפטית של ארה"ב לאחר מלחמה גרעינית ונותן לך אפשרות בחירה עצומה כיצד איך לשחק את המשחק. האם להיות האדם הנחמד שעוזר לאנשים מסכנים שגוססים או לפוצץ ערים שלמות בפצצות גרעיניות. בנוסף המשחק הזה מכיל כמות תוכן שאין ברוב המשחקים שיוצאים כיום ותוכל לחקור כול מקום שתרצה ללא מגבלות. בנוסף לכך למשחק יש את מערכת עליית הרמות שמבוססת על PERKS שהם יכולות שאתה מקבל בכול רמה שנותנות לך בונוסים שעוזרים דמות שלך במהלך המשחק ונקבעים על ידי שבעת ה"מיוחדים"(Strength,Percepcion,Endrance,Charisma,Intelegnce,Agilty,Luck) תוסיף לזה את מערכת הקרב הייחודית והדרכים השונות לגשת לכול מצב וקבלתה כאן משחק מצוין שמצליח לעמוד בציפיות הגבוהות שתלתי בו.

היה תענוג לקרוא- תודה לך!

3
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x