אקטיוויז'ן רוכשת את מפתחת "קנדי קראש" ב-5.9 מיליארד דולר

Activision-buys-Candy-Crush-maker-King-for--5.9-billion

"קול אוף דיוטי" ו"קנדי קראש" נפגשים כשחברת קינג נרכשת על ידי אקטיוויז'ן-בליזארד בסכום של 5.9 מיליארד דולר

עסקת ענק נוספת בתעשיית המשחקים הוכרזה אמש, והחברה המאוחדת אקטיוויז'ן-בליזרד תשלם 5.9 מיליארד דולר תמורת רכישתה של חברת משחקי המובייל קינג (King Digital Entertainment). חברת קינג הינה המפתחת של משחקי מובייל פופולריים מסדרת קנדי קראש סאגה. מדובר בעסקה הגדולה ביותר בענף מאז שמיקרוסופט רכשה את מיינקראפט בשנה שעברה תמורת 2.5 מיליארד דולר.

אקטיוויז'ן, שעיקר הכנסותיה מגיעות מסדרת המשחקים הפופואלרית Call of Duty, וממשחקי האונליין של בליזארד, תמזג לתוכה קהילת "שחקני" מובייל ענקית של יותר מ-500 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש ב-196 מדינות. העסקה שתתבצע במזומן, צפויה להיסגר עד חודש מרס 2016. בהודעה לעיתונות אמר בובי קוטיק, מנכ"ל אקטיוויז'ן:

השילוב של ההכנסות והרווחים יחזק את מעמדנו כחברה העצמאית הגדולה ביותר, הרווחית ביותר בבידור האינטראקטיבי. מלבד יוטיוב ופייסבוק, אין רשת עולמית שיש לה קהל גדול יותר

חברת קינג היא חברה בריטית, שנוסדה בשבדיה בשנת 2003 והספיקה לפתח יותר מ-200 משחקים באולפנים שלה בניו יורק, בלונדון, ובדבלין, שם היא רשומה מטעמי מס. קנדי קראש, הלהיט הכי גדול של החברה שהושק ב-2012, עדיין מהווה שלישי מהכנסות החברה, ולמרות ששחררה משחקים נוספים אחריו שגם הצליחו (Bubble Witch ו-Farm Heroes), שום משחק שלה לא נהנה מאותה פופולריות או רמת הכנסות.

חברת אקטיוויז'ן מנסה כבר כמה שנים להיכנס לשוק המובייל, ללא הצלחה יתירה. הדו"ח הרבעוני שפורסם במקביל להודעה, והציג עלייה בהכנסות (1.04 מיליארד דולר) חשף כי רק 13% מההכנסות מגיעות מהמובייל ו"מקורות אחרים".

אקטיוויז'ן-בליזארד, שהיתה עד שנת 2013 בבעלות חברת ויוונדי הצרפתית, הצליחה לרכוש בחזרה את מניותיה והתפצלה מויוונדי בעסקה שהוערכה בזמנו בסכום של 8.2 מיליארד דולרים. נכון להיום, מניית החברה סגרה בשער שיא של כל הזמנים, שמעניק לה שווי של 26.1 מיליארד דולר.

ויוונדי אגב, מראה סימנים של געגוע לתעשיית המשחקים, ובמהלך השבועות האחרונים השקיעה במניות של חברת יוביסופט וגיימלופט (שתיהן שייכות לאחים גולימוט), וכעת היא מחזיקה קצת יותר מ-10% מכל אחת מהחברות הללו.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
1 תגובה
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

מה? סכום הזוי לחברה למשחקי סלולר!
אבל כתבה ברמה גבוהה

1
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x