Project X-Ray – להילחם באויבים עם נשק הולוגרמי בסלון

MICROSOFT PROJECT X-RAY

בכנס של מיקרוסופט שהתקיים הלילה בניו יורק, הדגימה מיקרוסופט את Project XRay, שייתן לנו את היכולת "ללבוש" נשק הולוגרמי ולהילחם באויבים שיפלשו לנו לחדר דרך הקירות.

טכנולוגיית המציאות המדומה (VR) נכנסת לאט לאט למיינסטרים. Oculus הייתה הראשונה להוציא משקפי מציאות מדומה טובות וזמינות לקהל הרחב, כאשר גייסה 2.5 מיליון דולר בקיקסטאר, וכבר הכריזה שתשיק אותן בתחילת 2016. אחריה הודיעו גם בין היתר סוני, וואלב בשיתוף עם HTC, ואף רייזר על פיתוח משקפי VR משלהן. מיקרוסופט תעשה את זה קצת אחרת עם משקפי AR (מציאות רבודה=Augmented Reality) בשם HoloLens, וכעת היא מוסיפה להן עם אביזר חדש שישדרג את חווית המשחק.

hololens
משקפי ה- HoloLens

בשנת 2014 מיקרוסופט רכשה את השליטה על מיינקראפט וכנראה שהם ידעו גם למה. שנה לאחר הרכישה, בתערוכת 2015 E3, ראינו איך מיקרוסופט נותנת לנו דרך חדשה ומקורית לשחק את המשחק, כאשר בעזרת משקפי ה- HoloLens אפשר "להוציא" את עולם המשחק מהמסך ולהקים אותו מחדש על השולחן. כך אנחנו יכולים לשחק את המשחק בדרך שלא הכרנו עד אז.

נשק בכף היד, חדר כזירת קרב

כעת, מיקרוסופט שדרגה עוד קצת את העניין והוסיפה למשקפי ה- HoloLens אביזר נוסף שמתלבש על הזרוע ויהפוך לנשק הולוגרמי, בעזרתו נוכל להפוך את החדר שלנו לזירת קרב קטנה שבו רובוטים וחייזרים יצאו מהקירות וינסו לתקוף אותנו. חיישנים מיוחדים יעזרו לאויבים לנווט בחדר ולזהות קירות ורהיטים בסביבת החדר שהם יוכלו לנצל לטובתם, כשהם מתכננים לתקוף אותכם. הנשק ההולוגרמי יזהה את התזוזות שלנו ויהיו לו מצבים שונים שיעזרו לנו להתמודד עם הפלישה לסלון. בסרטון הודגם מצב בשם "vortex mode" שהופך את הנשק לשואב שיישאב את האויבים לכיוון הנשק ומשגר אותם בעוצמה על הקיר, שעליו הם מתרסקים.

אין ספק כי טכנולוגיות ה-VR וה-VA ישנו את הדרך בה אנחנו משחקים. אך מלבד הפיכת החדר שלנו או הסלון לזירת מלחמה קטנה, הטכנולוגיה של מיקרוסופט מכוונת גם לתחומים רחבים אחרים, כמו ענף הרפואה. מיקרוסופט הדגימה איך בעזרת המשקפיים שלה יוכלו בין היתר להפריד בעזרת הזזת אצבע את מערכת השרירים, השלד או כלי הדם, להסתכל מקרוב על איברים בגוף ולהתבונן על תפקודו ועוד. למרות שייקח זמן עד שרופאים יוכלו להשתמש במשקפיים לצורך זה, בהחלט ניתן לראות ולהבין את חשיבותה של טכנולוגית ה-AR ואיך בעתיד הלא רחוק היא תהפוך לחלק בלתי נפרד מן המציאות האמיתית שלנו.

https://www.youtube.com/watch?t=52&v=SKpKlh1-en0

מיקרוסופט אישרה כי ערכת ה- HoloLens תשוחרר בתחילת שנת 2016 תמורת 3000$ למפתחים בלבד, כדי שהם יוכלו להתחיל לפתח משחקים ואפליקציות שונות שיהיו מוכנות כאשר הערכה תשוחרר בעתיד לקהל הרחב.

HoloLens מיקרוסופט

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
0 תגובות
פידבקים
צפו בכל התגובות