כל מה שאתם צריכים לדעת על Fallout 4

 

פולאאוט 4 הוכרז לראשונה בתערוכת E3 בכנס של בת'סדה, שלראשונה בתולדותיה, כינסה מסיבת עיתונאים רשמית. הכרזה משמחת נוספת בנוגע למשחק היתה שהוא יגיע אלינו כבר השנה, וזה יקרה עוד חודש ב-10 לנובמבר. קצת לפני שהמשחק יוצא, ריכזנו עבורכם את כל המידע שאנחנו יודעים עד כה.

הרבה לפני שהמשחק הוכרז בתערוכה, היו שמועות על כך שהעלילה תתרחש בעיר בוסטון, ואכן השמועות היו נכונות וניתן לראות בטריילר מקומות ואזכורים מהעיר בוסטון כמו ה- USS Constitution, אוניית מלחמה מפורסמת), או האנדרטה של פול רוויר, שהיה צורף אמריקאי פעיל ובולט במלחמת העצמאות של אמריקה, ועוד.

https://www.youtube.com/watch?t=23&v=Lnn2rJpjar4

הדמות הראשית במשחק היא הניצול היחיד של כספת 111, שיוצאת מהכספת כ-200 שנה לאחר "המלחמה הגדולה" שהתרחשה בשנת 2077. העלילה תתחיל ביום שקדם למלחמה ובפעם הראשונה בסדרה אנחנו נחשף לעולם המשחק לפני שיגור הפצצות. בדומה לשני המשחקים האחרונים בסדרה, אנחנו נתחיל את המשחק בעריכת הדמות. השחקן מוצג בביתו יחד עם אשתו ובנם התינוק ונוכל לבחור בתור מי נרצה לשחק, הגבר או האישה. בת'סדה לא חשפה פרטים נוספים על העלילה מעבר לכך.

תוספת משמעותית שאפשר לזהות היא, שבפעם הראשונה בתולדות הסדרה הדמות הראשית מדובבת גם כן, מה שהפך את פולאאוט 4 למשחק עם כ- 111,000 שורות שהוקלטו במשך זמן הפיתוח. בסה"כ, למשחק יש יותר שורות דיאלוגים מאשר לסקיירים ופולאאוט 3 יחד, כך שעל פי בת'סדה ייקח לנו מעל ל- 400 שעות לסיים את המשחק.

את הדמות הגברית במשחק מדובב בריאן טי. דלאני ואת הדמות הנשית, קורטני טיילור. שניהם, דיבבו בעבר דמויות שונות מעולם המשחקים.

המנוע הגרפי Gamebryo, שליווה את שני המשחקים האחרונים (והיה חסר יכולות טכניות משמעותיות כמו התמיכה ביותר מ-4GB ראם) ננטש, ובמקומו בת'סדה השתמשה בגרסה משודרגת של Creation Engine, המנוע שמריץ את סקיירים. ובאמת, יש שיפור גדול בטקסטורות של הפרצופים, שלא היו הצד החזק, בלשון המעטה, של שני המשחקים הקודמים. הפנים נראות מציאותיות יותר, מפורטות יותר והבעות פנים אמיתיות יותר שמשתנות בהתאם לסיטואציה שבה הדמות נמצאת. מערכת עריכת הדמות השתפרה גם כן. אין יותר תפריטים מסובכים, פשוט לוחצים על האזור שרוצים לערוך ובוחרים את המראה שרוצים.

בטריילר, אנחנו גם זוכים להצצה לעולם שלאחר המלחמה. ניתן לראות את השיפור בגרפיקה, בטקסטורות של הסביבה והמים, שהופך את החוויה במשחק לחזקה ומציאותית הרבה יותר מבעבר.

השותף הראשון שנפגוש במהלך המשחק יהיה הכלב Dogmeat, שלא יוכל למות במהלך המשחק, כמו גם שאר השותפים שנפגוש במהלך המשחק. בהמשך נחשף ש- Dogmeat מבוסס על כלב אמיתי השייך ל- Joel Burgess המעצב הראשי של המשחק ואולי מכאן הגיעה ההחלטה שהוא לא ימות, ואם Dogmeat לא מת, אז אף אחד לא מת!

המשחק כולל גם מערכת דיאלוגים דינמית חדשה, שלא תשהה את המשחק בזמן שיחה. השיחה והעולם זורמים יחד. מערכת השליטה על השותפים השתפרה גם כן ונוכל לסמן להם ללכת לנקודה מסוימת או לאסוף חפץ מסוים, דבר שהיה קיים אך ורק דרך מודים במשחקים הקודמים. בנוסף, נוכל ליצור קשרים רומנטיים עם השותפים שלנו במידה והם לא רובוטים, או חיות. כנראה שבניגוד לניו וגאס, נוכל להסתובב עם שותף אחד בלבד כל פעם. כמובן, שלא נהיה חייבים לצרף אלינו שותף ונוכל לעבור את המשחק לבד. במקרה כזה, נקבל Perk מיוחד בשם Lone Wandere שיוריד לדמות את כמות הנזק שהיא תוכל לספוג וגם יעלה את כמות החפצים שהיא תוכל לסחוב (עוד על מערכת הסקילים בהמשך).

הירי מגוף ראשון עבר שדרוג מהפכני וכבר מהגיימפליי אפשר לראות שהפך לקל ומדויק יותר. המעבר לכוונת של הנשק זריזה ומדויקת יותר, ההדף מהנשק טוב יותר והכוונת על המסך קיבלה סוף סוף את הצורה ממשחקי FPS אחרים. הגרפיקה העדכנית תורמת גם למראה מפורט של ריסוק חלקי הגוף, במיוחד במערכת ה- V.A.T.S, שהפעם רק תאט את זמן ולא תעצור אותו בדומה למערכת הדיאלוגים, מה שיצריך מאיתנו תגובה מהירה יותר כדי שהאויב לא ייפגע בנו קודם. ה- Power Armor שודרג באופן משמעותי והפך למכונה קטנה שאפשר לשדרג בעזרת אביזרים שונים ולעצב בסגנונות שונים. בנוסף, ברגע שנשתמש בו, העיצוב של הצגת הנתונים על המסך (HUD) ישתנה בהתאם. כל אלו הופכים את פולאווט 4 למשחק אקשן לא פחות טוב, ממשחק תפקידים טוב.

https://www.youtube.com/watch?t=23&v=OzV1GlDDlv8

במשחק תהיה גם מערכת קראפטינג חדשה שתהיה מפותחת הרבה יותר וגם ידידותית מאוד לשימוש. בעזרתה נוכל לשנות כמעט כל חלק בנשק ולהפוך אותו לעוצמתי הרבה יותר והכל, תוך כדי שאנחנו רואים את השינוי הויזואלי והסטטיסטי של הנשק תוך כדי השדרוג. אבל זה לא נגמר כאן.

מערכת הקראפטינג תאפשר לנו לא רק לשדרג נשקים, אלא גם לאסוף חלקים וחומרים שונים המפוזרים בעולם, כדי לבנות בית משלנו או אפילו יישוב קטן שאליו יצטרפו עם הזמן אנשים וסוחרים שמהם נוכל לקנות ולמכור ציוד. כמובן שמקום כזה ימשוך אליו אויבים, אבל אל דאגה; אנחנו נוכל להגן על היישוב שלנו בעזרת צריחים ומלכודות שייתקפו כל אויב שיתקרב. ומה קורה שתרד החשכה? אין בעיה, כל מה שנצטרך זה להתקין גנרטור שיספק חשמל ולחבר אליו עמודי תאורה. את החשמל נוכל לחבר גם ליישוב נוסף שנקים במידה ונחפוץ בכך.

https://www.youtube.com/watch?t=39&v=unji5X-zl8o

https://www.youtube.com/watch?v=tOd9mB1OZsA

גם בבניית הדמות יש שיפורים ושינויים מהותיים. בת'סדה החליטה לבטל את הגבלת הרמות של השחקן ולשנות את הדרך שבה נשדרג את הדמות. בשני המשחקים האחרונים, היו לנו שלוש טבלאות. אחת ל- S.P.E.C.I.A.L, אחת לסקילים ואחת ל- Perks. בפולאאוט 4 כל אלה מתנקזים לעץ סקילים אחד שמורכב משבעה טורים, שבראש כל טור נמצאת תכונה אחת ממערכת ה- S.P.E.C.I.A.L. מתחת לכל תכונה, יהיו עד 10 סקילים ו- Perks המאפיינים אותו. בנוסף, לכל סקיל יהיו מספר שיפורים קבועים שיוסיפו אפשרות נוספת או ישפרו את היכולת שלו, אבל נצטרך גם לעמוד בדרישת הרמה המתאימה של הדמות כדי לפתוח אותו. לדוגמה, תחת Agility נמצא Sneak, שהיה פעם סקיל ותחת Carisma נמצא Lady killer / Black widow, שהיה פעם Perk. ל- Sneak ישנם חמישה שדרוגים וכל שדרוג משפר את היכולת של הדמות להתגנב באופן יעיל יותר.

המערכת החדשה בהחלט טובה יותר מהקודמת בכך שבכל פעם שאנחנו משדרגים סקיל מסוים, אנחנו באמת מקבלים משהו בתמורה. בשני המשחקים הקודמים לדוגמה, המספר לא באמת שינה משהו כל עוד לא הגעתם ליעד שהמשחק הציב. למשל, כדי לפרוץ מנעולים ברמת Hard, היה דרוש להגיע ל- 75 נקודות. אם העליתם מ- 50 ל-60 או 70, לא באמת הרווחתם משהו והפעם תמיד יש שיפור אמיתי כל פעם שנשדרג סקיל מסוים.

Fallou 4 perk tree
עץ הסקילים במשחק

בת'סדה כמובן לא שכחה את קהילת המודרים הרחבה שהתפתחה למשחק במהלך השנים, והבטיחה להוציא כלי מודינג למפתחים בתחילת שנת 2016. בנוסף, למרות שעדיין מוקדם מאוד לדבר על ההרחבות למשחק, בת'סדה הודיעה שחבילת ה- DLC המלאה (Season Pass) תעלה 30$ והיא לא תהיה אקסקלוסיבית לקונסולה מסוימת. בכל מקרה, ה- DLC הראשון צפוי לצאת לא לפני שנת 2016 וע"פ ההרחבות של המשחקים הקודמים בהחלט יהיה למה לצפות.

הבטחה נוספת שהגיעה מהמפתחת היא לעדכונים שוטפים לשיפור ביצועים ותיקון באגים, שבהחלט יכולים להופיע במשחקים בסדר גודל כמו של פולאאוט. יחד עם המשחק תושק גם אפליקציה, שתפקידה הוא להוות מן מסך שני ל- Pipboy במשחק. בתור בונוס מיוחד לרוכשי חבילת האספנים, התווספה רפליקה של ה- Pipboy עם מקום לסמארטפון שיהיה ניתן להלביש על היד, כדי להעצים את החוויה אף יותר.

עד שחרור המשחק בחודש הבא תוכלו לשחק ב- Fallout Shelter המצוין, ששוחרר בחינם ל-IOS ביוני ולאנדרואיד חודשיים לאחר מכן, וזכה להצלחה רבה בקרב המשתמשים. דרישות המערכת נחשפו גם כן, כך שתוכלו לדעת האם המחשב שלכם יריץ את המשחק.

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
4 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

קור מעולה! תודה

סיקור התכוונת לא?
אחלה סקירה מקדימה ברק!

מה עם מולטיפלייר

ברור שאין