שדרגתם ל-Windows 10? איך ביצועי הגיימינג?

windows-10-xbox-gaming-benchmark

למעלה מ-18 מיליון איש שדרגו את מערכת ההפעלה שלהם לווינדוס 10. שלב מבחן הביצועים מגיע והוא לא מביא איתו בשורות גדולות, בינתיים.

הבאזז האחרון שעדיין לא מרפה מאתרי הטכנולוגיה בעולם, הוא השקת מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, Windows 10. החברה הצהירה בעבר שכולם יוכלו לשדרג למערכת ההפעלה החדשה שלה, אפילו בעלי עותקים בלתי חוקיים.

רבות דובר על DirectX 12 והעידן החדש בביצועים וגרפיקה שהוא עשוי להביא לשוק, וההשפעה הבולטת ביותר של גרסה זו צפויה להביא לירידה בשימוש במעבד ובצריכת החשמל, כלומר, יותר FPS.

DirectX 12: ישנה את חוקי המשחק?
DirectX 12: ישנה את חוקי המשחק?

אין עדיין משחקי DirectX 12 אבל כבר היום ניתן לערוך השוואה בין ביצועי משחקים על מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט לבין מערכות הפעלה קודמות, ווינדוס 8.1 וגם 7.

באתר Maximum PC ערכו השוואה בין שלושת מערכות הפעלה אלו והמשחקים שנבחנו הם: Batman: Arkham City, Tomb Raider, ומשחק התפקידים Middle-earth: Shadow of Mordor. מפרט המחשב עליו בוצעו המבחנים היה:

  • מעבד: Intel Core i7-5930K
  • כרטיס מסך: Nvidia GTX 980 Ti
  • זכרון פנימי: 16GB DDR4
  • כונן: M.2 Kingston HyperX Predator 480GB SSD

ביצועי גיימינג בווינדוס 10 כמעט זהים לביצועים בווינדוס 8.1

המבחנים מצביעים על תוצאות כמעט זהות בכל המערכות, ומלבד באטמן שהצליח להשיג עוד 5 פריימים ב-WIN10 בשני המשחקים האחרים התוצאות לא מספקות דרמה.

אולי המשחקים הנ"ל לא מספיק טובים בשביל בצע מבחן? האתר Ars Technica ערך מבחנים על 4 משחקים אחרים: Metro: Last Light, Grand Theft Auto V, BioShock Infinite וגם Far Cry 4 והמפרט(יםׂ:

מערכת הפעלהWindows 8.1, Windows 10
מעבדIntel Core i7-5930K -6-core
זכרון32GB Corsair DDR4 at 2800MHz
כונן500GB Samsung 850 Evo SSD
לוח אםAsus X99 Deluxe
ספק כחCorsair HX1200i
קירורHydro Series H110i GTX 280mm Liquid Cooler
כרטיסי מסךNvidia GTX 980 Ti, AMD R9 295X2, AMD R9 290X

התוצאות של המבחנים שוב, לא מציגים שיפור כזה או אחר בכל אחד מהמשחקים. המשחק פאר-קריי 4 קורס נכון לרגע כתיבת שורות אלו תחת ווינדוס 10, ביושוק מציג ביצועים גבוהים משמעותית בווידוס 8.1 עם כרטיס AMD ורק במשחק GTA V יש יתרון קל ביותר:

בלשב מוקדם זה, ההשקה של מערכת ההפעלה Windows 10 עברה בשלום, וייקח מעט זמן עד שכל המשחקים יותאמו אליה. לגבי ביצועים, אם זה מה שבסופו של דבר מדבר אליכם, אין מה למהר לשדרג. אולם, שחרור עדכונים מצד מיקרוסופט וכמובן מצד יצרניות כרטיסי המסך עשויים להביא לשיפור משמעותי בביצועים ולכן, למרות שעדיין אין כרגע שיפור, המעבר לווינדוס 10 יכול דווקא להתאים לכם, גיימרים.

פאר-קריי 4, קורס ב-WIN10
פאר-קריי 4, קורס ב-WIN10

[divider]


כל החדשות וכל העדכונים של GamePro

 בטלגרם     ובווטסאפ

  telegram          whatsapp

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
9 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

far cry 4
לא קורס

תודה על הכתבה המעולה! שדרגתי לווינדוס 10 ואני מרוצה!

אני עדיין מחכה. בינתיים גם אין לי סיבה לשדרג. טוב לי עם וינדוס 7 והכל עובד כמו שצריך.

גם לי היה ווינדוס7 שעבדה אחלה אבל בא לי להתחדש אז שדרגתי ואני לא מצטער בכלל מומלץ!

העניין אצלי הוא שיש לי מודים מותקנים לכמה משחקים ואני מפחד שהשדרוג יגרום לי לבעיות שייקח לי שעות לפתור. גם ככה ישבתי כמה שעות טובות כדי לגרום לכל המודים (new vegas במקרה הזה) לעבוד יחד כמו שצריך. אני מאוד רוצה לשדרג, אבל כבר אין לי ממש את המוטיבציה לשבת שבת שלמה רק כדי למצוא פתרון לכל מיני בעיות מוזרות שעולולת לצוץ (לא רק במשחקים)

אני שדרגתי והאמת המערכת עובדת טוב מאוד

אחלה מערכת הפעלה!

נוו ברור שלא יהיה הבדל משמעותי כי אלה משחקים שלא נבנו והותאמו בבסיס שלהם מלכתחילה ל DirectX12. עוד כמה חודשים שהמפתחים יקחו את זה בחשבון אז יהיה הבדל גדול..

אני מאוד מקווה שיהיה הבדל מורגש גם במשחקים שהם לא דירק אקס 12