מדיניות ההחזר הכספי של סטים פוגעת במפתחי האינדי

Steam Refund Abuse From PC Gamers

דיווח חדש שמגובה בגרפים מראה כי מאז פרסום מדיניות החזרת הכסף לשחקנים, מכירות משחקי אינדי חוו ירידה תלולה

עדיין מוקדם לקבוע זאת חד משמעית אך מסתמנת מגמה שמושפעת ממדיניות ההחזרה החדשה של סטים וקבלת הכסף בחזרה, לפחות אצל מפתחי האינדי.

החברות העצמאיות Qwiboo וPuppygames שיתפו כמה גרפים, המציגים ירידה במכירות משחקיהם עקב המדיניות החדשה של Steam. הקשר אמנם נראה מהצד קצת לא "רציני", אך נראה כי המדיניות החדשה של סטים המאפשרת לשחקנים לשחק ולבדוק הרבה משחקים בחינם, פוגעת במפתחים, ודווקא הקטנים יותר.

שובם של הדמואים

מצד הגיימרים, זה לא דבר רע. בעבר הרחוק, הדמואים למשחקים שלטו בשוק וכמעט לכל משחק היתה הדגמה חינמית הניתנת להורדה והיה אפשר להתנסות בו, אך מאז למדו המפיצות כי דמואים בעצם עלולים לחשוף את "החתול בשק" והיום, ניתן לספור אותם על אצבעות כף יד אחת. בקטע הזה, המדיניות החדשה מחזירה לקדמת הבמה סוג של דמואים.

מצד שני, המדיניות החדשה פוגעת דווקא במפתחי אינדי, למרות שמדובר במשחקים שעולים במחיר של כוס קפה בקופיקס. הענין הוא ששעתיים במשחקים ששוקלים מעט מאוד ולא דורשים מחשבים חזקים להריצם, כנראה מספיקות לחלק מסויים מהגיימרים, ואחרי שמיצו את המשחק, מבקשים החזר.

פגיעה קשה באינדי

קחו למשל את המשחק  Beyond Gravity של Qwiboo שכבר תשעה חודשים נמכר במחיר של $ 1.99 וזכה לביקורות טובות ותסתכלו מה קרה למכירות שלו אחרי ההכרזה של וואלב:

החברה הודיעה כי מתוך מכירות של 18 עותקים, היא נאלצה להחזיר כסף ל 13 שחקנים ש"ניסו ולא אהבו". מדובר ב- 72% דרמטיים.

גם חברת PuppyGames שיתפה גרף בו היא מראה את הצניחה במכירות ישר אחרי שמדיניות ההחזרה החדשה נכנסה לתוקף:

מאחר וסטים הוא המאגר הגדול בעולם למשחקים דיגיטליים, חברת וואלב אולי היתה צריכה לקבוע מספר כללים במדיניות ההחזרה החדשה שלה, כללים שמשתנים בהתאם לסוג המשחק, מחירו והאורך שניתן לעשות בו שימוש ולזרוק.

מה דעתכם? מגיע למפתחי האינדי יחס קצת עדין יותר מהמפתחות הגדולות?

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
11 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

http://steamed.kotaku.com/a-lot-of-people-are-using-steam-refunds-1709938036

פשוט עצלנות.. במקום לכתוב תוכן אורגינלי תירגמת מילה במילה ואפילו קיצרת שלא לצורך.
אם זאת הרמה של האתר עדיף להשאר עם Kotaku

תוכן אורגינלי? מה זה אומר?
בכל מקרה, רוב הכתבות באתרי גיימינג מקורם בסיפור כזה או אחר, או בהודעות לעיתונות שאנו מקבלים.
במקרה הזה קוואקר לא היו המקור לכתבה, למרות שמדובר באחלה אתר.

נכון, אבל ברק צודק. משחקי אינדי לא אמורים ״לסבול״ וכדאי שוואלב תיקבע חוקים חדשים וברורים יותר

מה אתה מתייחס לקוטרים חחח שילך לאתרים המתחנגלים שלו ושיעזוב אותנו בשקט!
אתה בשבילי מספר 1!!

יאן היקר, גיימפרו זה אתר מקצועי למה סתם לכתוב שטויות?

אם הם יקבעו שהחזר ניתן על משחקים שעולים 10$ ומעלה, זה יכול לפתור את הבעיה

ואז תמצא מיליון משחקים בסטים במחיר 9.99$
-_-

דבר כזה יוכיח שהמפתחים לא רוצים לאפשר את מנגנון הזיכוי ללקוחות, מה שיביא למוניטין רע שלא שווה לקבל.

זה עסק קצת בעייתי אז מה אתה חושב שהם לא יורידו מחיר בשביל למנוע החזרות?

האמת שאני חושב על זה, זה לא רעיון כזה טוב בזמנים של מבצעים. כי הרי חלק גדול מהמבצעים הם מתחת ל10$ ולהגביל החזרה על המשחקים האלה זה לא הגיוני.
בקיצור, רק האנשים של סטים יכולים לתת את הפתרון הטוב ביותר. אני סתם זורק רעיונות לאוויר P:

חבל שוואלב עשתה את זה באופן גורף בלי הגבלות או חלוקה לפחות למפתחים קטנים/גדולים כי אני באמת מרחם על מפתחי אינדי