"upgrade-insecure-requests" env=HTTPS כותרת שלי תכנים בדף

מדיניות ההחזר הכספי של סטים פוגעת במפתחי האינדי

Steam Refund Abuse From PC Gamers

דיווח חדש שמגובה בגרפים מראה כי מאז פרסום מדיניות החזרת הכסף לשחקנים, מכירות משחקי אינדי חוו ירידה תלולה

עדיין מוקדם לקבוע זאת חד משמעית אך מסתמנת מגמה שמושפעת ממדיניות ההחזרה החדשה של סטים וקבלת הכסף בחזרה, לפחות אצל מפתחי האינדי.

החברות העצמאיות Qwiboo וPuppygames שיתפו כמה גרפים, המציגים ירידה במכירות משחקיהם עקב המדיניות החדשה של Steam. הקשר אמנם נראה מהצד קצת לא “רציני”, אך נראה כי המדיניות החדשה של סטים המאפשרת לשחקנים לשחק ולבדוק הרבה משחקים בחינם, פוגעת במפתחים, ודווקא הקטנים יותר.

שובם של הדמואים

מצד הגיימרים, זה לא דבר רע. בעבר הרחוק, הדמואים למשחקים שלטו בשוק וכמעט לכל משחק היתה הדגמה חינמית הניתנת להורדה והיה אפשר להתנסות בו, אך מאז למדו המפיצות כי דמואים בעצם עלולים לחשוף את “החתול בשק” והיום, ניתן לספור אותם על אצבעות כף יד אחת. בקטע הזה, המדיניות החדשה מחזירה לקדמת הבמה סוג של דמואים.

מצד שני, המדיניות החדשה פוגעת דווקא במפתחי אינדי, למרות שמדובר במשחקים שעולים במחיר של כוס קפה בקופיקס. הענין הוא ששעתיים במשחקים ששוקלים מעט מאוד ולא דורשים מחשבים חזקים להריצם, כנראה מספיקות לחלק מסויים מהגיימרים, ואחרי שמיצו את המשחק, מבקשים החזר.

פגיעה קשה באינדי

קחו למשל את המשחק  Beyond Gravity של Qwiboo שכבר תשעה חודשים נמכר במחיר של $ 1.99 וזכה לביקורות טובות ותסתכלו מה קרה למכירות שלו אחרי ההכרזה של וואלב:

החברה הודיעה כי מתוך מכירות של 18 עותקים, היא נאלצה להחזיר כסף ל 13 שחקנים ש”ניסו ולא אהבו”. מדובר ב- 72% דרמטיים.

גם חברת PuppyGames שיתפה גרף בו היא מראה את הצניחה במכירות ישר אחרי שמדיניות ההחזרה החדשה נכנסה לתוקף:

מאחר וסטים הוא המאגר הגדול בעולם למשחקים דיגיטליים, חברת וואלב אולי היתה צריכה לקבוע מספר כללים במדיניות ההחזרה החדשה שלה, כללים שמשתנים בהתאם לסוג המשחק, מחירו והאורך שניתן לעשות בו שימוש ולזרוק.

מה דעתכם? מגיע למפתחי האינדי יחס קצת עדין יותר מהמפתחות הגדולות?