מדריך אסטרטגיה למשחק מחשב נמצא במתחמו של הטרוריסט הנודע בן לאדן

FILE - This undated file photo shows al Qaida leader Osama bin Laden in Afghanistan. Robert O'Neill, a retired Navy SEAL who says he shot bin Laden in the head, publicly identified himself Thursday, Nov. 6, 2014, amid debate over whether special operators should be recounting their secret missions. One current and one former SEAL confirmed to The Associated Press that O'Neill was long known to have fired the fatal shots at the al-Qaida leader.  (AP Photo/File)

במדף הספרים של הטרוריסט הסעודי אשר הקים והנהיג את ארגון הטרור אל קאעידה נמצאה הפתעה לא קטנה – מדריך אסטרטגיה למשחק המחשב Delta Force Xtreme 2.

בשנת 2011 חוסל אוסאמה בן לאדן במהלך מבצע התנקשות בחייו אשר נקרא "מבצע חנית נפטון". את המבצע המסוכן והמורכב הובילו כוחות מיוחדים של הצי האמריקאי אשר פשטו על אחוזה פרטית מבוצרת שבה הסתתר רב המרצחים בן לאדן. לאחר חיסולו הכוחות המיוחדים רוקנו את בית המסתור שלו ממחשבים, ספרים וכל מה שהאמריקאים היו חפצים בו. היום סוכנות הידיעות AP חשפה כי אחד הדברים שנמצאו באחד מהארונות תחת תיקייה שנכתב עליה "מסווג" היה כאמור מדריך אסטרטגיה למשחק המחשב Delta Force Xtreme 2 לצד עשרות ספרים, חלקם על הכוחות המיוחדים של האמריקאים.

delta-force xtreme 2

המשרד של מנהל המודיעין הלאומי של ארצות הברית פרסם היום יחד עם חשיפת שמות הספרים והמדריך המדובר שנמצאו באחוזת מסתורו כי לא סביר שבן לאדן עצמו עשה שימוש בספרים האלה והמדריך עבור המשחק שימש ככל הנראה עבור "תושבים אחרים ששהו במתחם". לאחר החשיפה היום של הדברים הללו, החלו לעלות לאוויר שמועות על כך שבן לאדן צפה במשחקי אסטרטגיות מלחמה על מנת לנסות וללמוד יותר על הכוחות האמריקאים. השמועות כמובן לאוזננו נשמעות הזויות ואפילו מצחיקות, אבל אין לדעת מה עשה המחבל הנודע והנורא בן לאדן ימים לפני חיסולו.

המשחק 2 Delta Force Xtreme שוחרר באופן רשמי ב-2 ביוני 2009 בצפון אמריקה. לאחר מכן המשחק הופץ ברחבי העולם באמצעות עותקים דיגיטליים. מפתחת המשחק, Novalogic, לא פרסמו דבר אודות משחק המשך למשחק מאז. Delta Force: Angel Falls כבר אושר על ידה אך לא ברור אם המשחק ישוחרר אי פעם.

ככה או ככה, המשחק לא היה פופולרי ועצם הימצאו של המדריך עבור המשחק באחוזת מסתורו של המחבל אוסאמה בן לאדן הפתיעה מאוד גם את מפתחי המשחק.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
4 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

אילו רק האמריקאים היו משכילים לשלוח את דלתא במקום אריות הים- המקרה היה נזכר כאחד מהמצבים הקומיים המצויינים של השנים האחרונות 🙂

הם לא שלחו את דלתא משני סיבות
1. הם היו בעצומה של מבצע נרחב (הם השתלטו על עיר שלמה והכפרים שמסביבה לבדם )
2. לדלתא היה תמיד בעיות במקרים גדולים
כמו לדוגמה בשנת 79 באירן חילוץ השבועיים מהשגרירות
בשנת 96 בסודן שהתרסק מטוס בלאק הוק (יש על זה סרט)
לא מזמן נגד דעאש ויש עוד פשוט לא מספרים על זה

א. לא הכרתי שהיה להם מבצע במקביל. יש לך עוד פרטים?
ב. בעיות בארועים שכאלו? אני דיי בטוח שההיפך הוא הנכון… אאמין לך לגבי אירן כי מעולם לא טרחתי לברר מה הלך שם, אבל באירוע בלאק הוק ההתנהלות והביצוע שלהם צויינו לשבח. מול דאעש, באופן לא רשמי, כמובן, נראה שהם עושים עבודה טובה (בתחשב בחיסולים האיכתיים מאז התחילה מתקפת הקואליציה). ועל המקרים שלא מספרים לא ממש נוכל להתווכח כי אנחנו לא מכירים אותם (אלה אם אתה בתפקיד שמכיר אותם ואז בניחא לא תוכל לדבר על זה).

א. למרות שזה פורסם לא מדברים על זה בכול זאת זה דלתא
הכול אצלם סודי מאוד
ב. נכון ההתנהלות במקרים כאלה אכן מטורפת

4
0
נשמח לשמוע דעתכם, לחצו לתגובה!x