נער בן 14 נעצר לאחר שסוני גילתה כי הוריד דרך הקונסולה מידע להכנת פצצות

rtx1ejnb

כותרת הכתבה גורמת להרמת גבה ואף לגיחוך קטן, אך בסיפור הזה אין שום סוף וורוד או מעצר שהתגלה כטעות. נער בן 14 נעצר לאחר שסוני עקבה אחרי נתוני החיפוש שלו בדפדפן של הקונסולה, שגילתה לתדהמת כולנו מה אותו נער חיפש במשך תקופה ארוכה ובסופו גם מצא.

בעוד שרוב בני הנוער שמחים להשתמש בפלייסטישן של סוני למטרה שלשמה הוא נועד, נער מאוסטרליה השתמש בקונסולה שלו למטרות נפשעות. לאחר תקופה ממושכת שסוני עקבה בדאגה אחרי נתוני החיפוש בדפדפן של הקונסולה שהייתה בבעלותו של אותו נער, שוטרים הוזעקו לביתו ולאחר בדיקה בנתוני הקונסולה התגלתה תגלית מפתיעה במיוחד; אותו נער הוריד מידע כיצד ליצור פצצות שעל פי החשד, היו משמשות לפיגוע באזור מגוריו. סוכנות הידיעות האמריקאית – רויטרס, חשפה את הסיפור היום בשעות הבוקר שהתחיל בשנה שעברה לאחר שהמשפט שהתנהל כנגד אותו הנער היה תחת צו איסור פרסום.

jopyAUSTRIATRIAL27e
הנער בבית המשפט המרכזי בווינה

צו איסור הפרסום הוסר היום יחד עם סיומו של המשפט כנגד הנער. בית המשפט בווינה גזר על הנער לאחר שהודה בהאשמות שעל פיהם שיתף פעולה עם פעילים הקשורים לארגון הטרור דאע”ש וניסה להכין בעצמו פצצות, שנתיים מאסר שמתוכם הנאשם כבר ריצה שישה עשר חודשים מאחר ונעצר מתחילת משפטו ועד תום ההליכים. את המשך העונש הנער ירצה בבית מעצר לנוער. התביעה במשפט טענה לאורך כל הדרך כי מלבד המידע ליצור פצצות, מנתונים שעלו מן הקונסולה, אותו נער היה בקשר עם פעילים התומכים בארגון המדינה האיסלמית – דאע”ש, שכידוע עיקר פעילותו מרוכזת בעיראק וסוריה, אך הוא לא מהסס להוציא לפועל פיגועים ברחבי העולם, כפי שאותו הנער היה עתיד לעשות על פי בית המשפט והתביעה.

Autriche-Jihadiste-Ado
אשם: נידון לשנתיים מאסר

בית המשפט פרסם את גזר הין וקבע כי הנער תכנן לעשות שימוש במידע להכנת פצצות ותכנן לפוצץ אותם במקומות ציבוריים. סנגורו של הנער, רודולף מאייר, טען לאורך כל הדרך כי הנער רק רצה “לשחק עם הרעיון” של בניית פצצה, אך בית המשפט כאמור קבע חד משמעית בעקבות הממצאים שעלו מן הקונסולה של סוני כי הנער אשם. הפרסום אודות המקרה לא רק זעזע את כל אוסטרליה בכלל את כל העולם, אלא גם לא מעט בעלים של הקונסולה של סוני שמודאגים מכך שסוני עוקבת אחרי נתוני הגלישה שלהם בקונסולה וטוענים כי אומנם הפעם יש סיכוי שזה הציל חיים של עשרות אנשים, אך לא יכול להיות שסוני תעקוב אחרי כל אחד ואחד ותחזיק ברשותה מידע אודות נתוני הגלישה של המשתמשים שלה.

קונסולת הטרוריסטים: הרשת בחלקה צוחקת ובחלקה מזועזעת, הקריקטורות חוגגות ואין אחד שלא אמר לעצמו “מה נסגר” כששמע על המקרה. סוני מצדה יכולה לטפוח לעצמה על השכם.

[divider]

 

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
5 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

טיפש מספיק שלא השתמש בVPN מגיע לו שיכנס לכלא

בתמונה כתוב שהנער בבית המשפט בווינה אבל בכתבה כתוב שהמקרה היה באוסטרליה. נראה לי התבלבלתם חחח

הנער המדובר אומנם גר באוסטרליה אך הוא נשפט בבית המשפט המרכזי בווינה

ביטחון VS פרטיות
לא ממש שואלים אותנו…

כולם עושים את זה
חברת הטלפון שלך ספקית האינטרנט שלך הדפדפנים שלך
אני לא מופתע מכך בכלל
שלא לדבר על השרות החשאי בעולם FBI NSA
MI5 MI6 סו”ר ועוד