Samsung SSD 840 Pro – הקשיח ללא גבולות

Samsung SSD 840 Pro

כוננים קשיחים הם חלק בלתי נפרד מהמחשב שלכם, ואף אחד מהרכיבים שהכי משפיעים על ביצועיו. הכונן הקשיח יקבע כמה זמן יקח למערכת ההפעלה שלך לעלות, כמה זמן יקח לך להתקין קבצים על המחשב, כמה זמן יקח למשחק להיטען וכל זה בלשון המעטה. טכנולוגיית Solid state drive – או בראשי תיבות SSD – לא תמיד היתה מוכרת כל כך.

רק באמצע העשור הראשון של המאה ה-21 התרחב השימוש בכוננים קשיחים מסוג SSD וכיום כונני SSD נחשבים לכוננים הנמכרים ביותר, גם בארץ. היתרונות של כונני SSD הם משמעותיים: דממה מוחלטת, צריכת חשמל נמוכה באופן משמעותי – מה שמשפיע גם על חום הכונן שנחשב לנמוך מאוד – והיתרון המרכזי כמובן – מהירות קריאה וכתיבה גבוהים יותר מכונן מגנטי. כיום יש עשרות דגמים של כונני SSD שונים מחברות שונות, שעיקר השינויים ביניהם הוא הנפח של הכונן ואיכותו. לא מעט מומחים אומרים כי ענקית הטכנולוגיה Samsung, שברשותה ליין לא קטן של כונני SSD בנפחים וסוגים שונים, היא הטובה ביותר בתחום. ובכן, אין ספק כי הכונן הקשיח Samsung SSD Sata3 840 Pro גרם לפריצת דרך בתחום.

Samsung SSD 840 Pro
אחד הכוננים הקשיחים הנמכרים ביותר בארץ

ביצועים

אם אתם פרפקציוניסטים שמחפשים את הביצועים הטובים ביותר הקשיח Samsung SSD 840 Pro עונה על בקשתכם. הקשיח המדובר הוא אחד הכוננים הקשיחים הנמכרים ביותר כיום בארץ, ובכנות? בצדק. הקשיח, כשמו, מבוסס על טכנולוגית SSD המתקדמת שכאמור בעלת יתרונות רבים שביניהם צריכת חשמל נמוכה, דממה מוחלטת, קומפקטיות של המוצר וביצועים יוצאי דופן. הקשיח המדובר אומנם קטן יחסית ודקיק, אך אין זה מעיד על ביצועיו. Samsung SSD 840 Pro מוכר כקשיח שידוע לספק מהירות עקבית גם תחת עומסי עבודה כבדים מאוד. לרוב כאשר אתם רוכשים כונן SSD כחלק מהמפרט הכללי של המחשב שלכם, מותקנת עליו מערכת ההפעלה. זאת על מנת לנצל את ביצועיו של הכונן ולקבל חווית משתמש אופטימלית. ובכן, ה-SSD 840 Pro של סמסונג עושה את זה בצורה הטובה ביותר. במידה ומותקנת עליו מערכת ההפעלה, ייקח למערכת לעלות בין 3-8 שניות בלבד (תלוי בשאר מפרט המחשב), מדובר על נתון מרשים בפני עצמו.

Samsung SSD 840 Pro
דממה מוחלטת, צריכת חשמל נמוכה, ביצועים יוצאי דופן והכל בכונן קשיח אחד

מפרט טכני ועיצוב: Samsung SSD 840 Pro נועד לשימוש ביתי, ולכן הוא משתמש בזיכרון מטמון LPDDR2 שמייעל את צריכת החשמל וגורם לקשיח לצרוך פחות חשמל, וצריכת אנרגיה יעילה יותר עם בקר MDX בעל 3 ליבות. שבבי הפלאש NAND Toggle DDR2 של סמסונג אשר נמצאים בקשיח Samsung SSD 840 Pro, מאפשרים קצב העברת נתונים של עד 400 מגה-ביט לשנייה – פי 3 יותר מהשבבים הקודמים של סמסונג, שיפור ביצועים דרמטי ובנוסף לשיפור בביצועים, השבבים צורכים הרבה פחות חשמל מבעבר. Samsung SSD 840 Pro כולל מספר דגמים בעלי נפחים שונים; החל מ-128GB עד 1TB. למען הסר ספק, הסיקור מתייחס לדגם של ה-256GB, אף על פי שאין שוני משמעותי בביצועים שלהם, אלא רק בנפח.

Samsung SSD 840 Pro
קומפקטי אך עוצמתי

מה עם  צריכת החשמל?

ענקית הטכנולוגיה, סמסונג, עשתה קפיצה גדולה גם ביעילות צריכת החשמל של הקשיח. ועל פי הנתונים הקיימים, Samsung SSD 840 Pro הוא הכונן הקשיח בטכנולוגית SSD שצורך הכי פחות חשמל במצב המתנה לעומת כל שאר המתחרים. הישג חשוב ומרשים בהתחשב בכך שכונני SSD נמצאים לרוב במצב המתנה. למעשה, בקר MDX החדש של סמסונג צורך 40 וואט של חשמל במצב המתנה – חצי ממה שהקשיח הקודם בסדרה צרך ועד 97% פחות מאשר בקרי SSD אחרים. עיצובו של הכונן הקשיח לא באמת חשוב, הריי הכונן נמצא בתוך מארז המחשב במקום שבדרך כלל לא נראה לעין. אך סמסונג לא מדלגת על העיצוב ונחשבת כפורצת דרך גם בתחום עיצוב הקשיח. הקשיח עצמו דק וקומפקטי לחלוטין וגודלו הוא 2.5 אינצ’ בלבד. שוקל מאות גרמים בודדים וצבעו אפור שחור עם הסמל של סמסונג, כפי שניתן לראות בתמונות הנלוות.

https://www.youtube.com/watch?v=f0gomTSN5Yk

אך במקום לבזבז את זמנכם עם פרטים טכניים משעממים ועיצוב הקשיח שלא באמת משנה לנו, אם תרשו לי לגשת לעניין, הכונן הקשיח Samsung SSD 840 Pro פורץ דרך. הימים בהם חיכינו לא מעט זמן שמערכת ההפעלה במחשב תעלה, שהמפות במשחק הרשת שאנחנו משחקים ייטענו ושהתקנות התוכנות יסתיימו, נגמרו. הקשיח Samsung SSD 840 Pro הוא הרכיב האופטימלי שחובה להיות בכל מחשב ומחשב. מניסיון אישי, רק לאחר שימוש בקשיח המדובר תוכלו להרגיש שמדובר ברמה אחרת לגמרי אשר פותחת לפניכם עולם חדש של מהירות, טכנולוגיה מתקדמת ובעיקר הנאה.

הזמן היקר שהתבזבז בהמתנה להתקנת דברים על המחשב וטעינה של משחקים, כאמור, נגמר, הודות ל-Samsung SSD 840 Pro. למעוניינים, התענוג המדובר יעלה לכם בין 390 שקלים עד 4500 שקלים, תלוי בנפח שמשפיע באופן משמעותי על המחיר ותלוי בגרסת הקשיח.

[divider]

 

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
12 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

חבל רק שבינתיים יצא כבר 850 PRO…

חישבתי את זה עכשיו וזה עולה 1000 שקל באיבורי יש מקום שאפשר לקנות ב500 ? כמו שבעל הבית אמר

היי ניר, לאיזה נפח אתה מתכוון?

הSSD הזה יותר מהיר מה840 evo?

כישורי העתק הדבק מצויינים http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=16007863

אחרי שהפורום FXP עשה שימוש בעשרות דפי תוכן וכתבות מאתר גיימפרו, ללא בקשת אישור אן מתן קרדיט, יש לכך הצדקה. אבל,
צר לנו לאכזב אותך כי מי שכתב את הכתבה שלדעתך הועתקה משם, הוא בר מלכה, אותו כתב שחתום על כתבה זו כאן וכיום כותב בגיימפרו.
ביקשנו כבר להסיר את הכתבה המקורית ומצאנו לנכון לאשר את פרסומה אצלנו.
קאפיש?

תודה,
תמיד אמרו לי שאני טוב בהעתקות מעצמי 🙂

4500 שקל?? איזה דגם עולה כזה מחיר?

קיים דגם זהה בנפח 960GB שעלותו עד 4500 ש”ח

ולא עדיף כמה כוננים כאלו שיעלו יותר זול מ 4.5 אלף?

אתה צודק אך הכונן בנפח הזה לא מיועד לשימוש ביתי, אלא למחשבים המחזיקים שרתים כבדים וכדומה. הסיקור עצמו מתייחס לדגם של 256GB שעלותו בסביבות ה-500 שקלים כיום – הוצאה גם לא קטנה אבל שווה. צריך לזכור שבנוסף לכונן קשיח SSD בדרך כלל גם יש כונן מגנטי לצידו בנפח הרבה יותר גדול, ולכן את המשחקים החשובים ואת מערכת ההפעלה מתקינים על ה-SSD ולא הכל עליו, תלוי כמובן בנפח שלו כאמור.

אני אוהב שאתם עושים גם כתבות חומרה
תמשיכו כך -_-