שחקני המחשב: כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת GTA V

סקירה-GTA-V-למחשב

GTA V ל PC – הכל ערוך ומוכן:

שבועיים בדיוק להשקת המשחק, ב-14 באפריל, בתנאי שרוקסטאר לא תעשה מתיחת 1 באפריל ותדחה את המשחק עוד פעם, נוכל לשחק ב-GTA 5 בקצב של 60 תמונות בשנייה.

אנחנו מקווים שגרסת המחשב תהיה הגרסה שכל גיימר מצפה שהיא תהיה, בעלת הגרפיקה הטובה ביותר.

ניקח צעד או שניים אחורה ונשאל את השאלה; מה בעצם צופן לכם שחקני המחשב אחרי כל שנות הציפייה המטרידות?, ומדוע הרגע הוא מרגש. מי היא הדמות המועדפת עליכם איתה תשחקו יותר? מה תעשו? איך בכלל משחק הרשת עובד? ומה חדש במשחק עבור גרסת המחשב? על כל אלו נענה במהלך המאמר.

GTA CHARACTERS

הסיפור

לאחר הפתיחה עם ניסיון כושל לשדידת בנק בצפון ינקטון המושלגת במהלך הפרולוג, הסיפור קופץ תשע שנים קדימה אל סאן אנדרס. לכל דמות מבין השלוש ישנן מטרות משלה, אך הגורל וסדרה של לקיחת החלטות רעות גורמת לדרכן של הדמויות לחבור. מלבד הלחימה בקבוצות יריבות שונות, יש על ראש הדמויות שלנו גם את כוחות הממשלה בצורתן של סוכנות ה-FIB וסוכנות ה-IAA, בזמן שאלו עובדים יחד על סדרת שודים נועזים בתקווה שיבטיחו את החופש שלהם.

הדמויות הראשיות

במעבר מהפרולוג, הדמות הראשונה שנמצאת בידי השחקן היא פרנקלין קלינטון. פרנקלין הוא איש מכירות עבור סוכן רכבים מקומי, הוא מעוניין בלהרוויח יותר כסף אך הוא מחוסר ניסיון כשמדובר בביצוע פשעים. הבא בתור הוא מייקל דה סנטה, פושע מקצוען אמיתי שפרש מהחיים הקרימינליים וסובל ממשבר אמצע חיים. מייקל הגיע אל לוס סאנטוס כדי לברוח מעברו שמשיג אותו. לבסוף יש לנו את טרוור פיליפס, פסיכופת שחי בקרוון מחוץ לעיר ב"סאנדי שורס" הכפרית. עם אי-יציבות נפשית והתפרצויות זעם, טרוור מנסה לבנות אימפריית סמים ונשקים בזמן שחבר ישן משנה הכל.

לכל דמות יכולת מיוחדת משלה שיכולה להיות עזר במגוון קטעים, עם פרנקלין ניתן להאט את הזמן באמצע נהיגה כדי לבצע תמרונים צמודים, עם מייקל ניתן להפעיל את אותו אפקט במהלך קרב כדי להקל על פגיעה בראשם של אויבים, ועם טרוור נכנסים לעולם של זעם בו הוא לא פגיע על מנת לסבול כמות רבה של נזק ובמקביל ההתקפות שלו נהיות עוצמתיות יותר.

החלפת דמויות

במהלך הסיפור תוכלו להחליף בין הדמויות הזמינות לפי רצונכם בעולם הפתוח על ידי בחירת דמות בגלגל. החלפת דמות לאחרת תפעיל סצנה דמוית "Google Earth" כשהצג עולה גבוה מעל המפה לפני שהוא עובר למיקום של הדמות הנבחרת וחוזר לקרקע, כאשר לעתים מגלים את הדמות בסיטואציות מעניינות או מצחיקות.

משימות הסיפור

כמנהג הסדרה, המשימות הראשיות מסומנות באותיות (ראשי תיבות של דמויות) על המפה ובמשימות המכוונות לדמות מסויימת אז אותן אותיות יסומנו בצבע המזוהה עם אותה הדמות (פרנקלין – ירוק, מייקל – תכלת, טרוור – כתום), את משימות אלו תוכלו להתחיל רק כאשר אתם שולטים בדמות הראשית הרלוונטית, המשימות לעתים יגיעו בסט כזה שתוכלו להשלימן באיזה סדר שתבחרו, אך תצטרכו להשלים את כולן לפני סט נוסף. למרות שהמון משימות הנן מיועדות לדמות ספציפית, יהיו פעמים ששתיים או כל שלושת הדמויות באות יחדיו, עם דרישה להחלפה בינן בנקודות מסוימות כדי להשתמש ביכולתן השונות.

שודים

במהלך הסיפור הראשי תוציאו לפועל מספר שדידות. ברגע שהשגתם את המידע הנחוץ, ייקחו אתכם אל לוח התכנון, שם אתם מחליטים על הגישה שלכם – בדרך כלל בין עבודה חשאית לבין פיצוצים ועבודה רועשת, בחירת הגישה קובעת את הסט הבא של המשימות שצצות בעקבות הגישה שלכם בשוד. בלוח התכנון אתם גם בוחרים באנשי צוות נוספים שצריך להשתמש בהם בשודים השונים, והבחירה בהם היא מכריעה,  שימוש בטירונים מגדילה את הסיכוי שמשהו לא טוב יקרה ותפסידו כסף, אך לשכור מקצוענים משמעו לשלם יותר אחוזים מהכסף שיוצא מהשוד.

משימות צד ופעילויות

בנוסף למשימות הראשיות של הסיפור ומשימות השודים, לכל דמות יש סט של "זרים ומשונים", ובמשימות עם אנשים "משונים" ניתן לשחק רק לאחר השלמת כל המשימות הצדדיות שמסומנות בסימן שאלה ("?"). אתם יכולים לקנות ולנהל רכוש, לבקר בבית ספר לטיס, ולבקר גם במטוח לשיפור יכולות, ושימו לב לאירועים האקראיים שיכולים לצוץ בזמן שאתם מטיילים. לפרפקציוניסטים מביניכם שרוצים להגיע להשלמה של 100% מהמשחק , יש המון חפצי אספנות למצוא במשחק, כמו כן אתגרים עם מטוסים וכמובן פעלולי GTA קלאסיים עם הרכב.

GTA VIEW

העולם

GTA 5 ממוקם בשטחה של המדינה הפיקטיבית "סאן אנדרס", שמחולקת למספר איזורים שונים. ההתחלה עם פרנקלין נמצאת בעיר לוס סאנטוס, עיר צפופה ודי עשירה בדרום, והיא בעלת דמיון רב ללוס אנג'לס. המרכז מלא בגורדי שחקים ושורה של שלטי חוצות עם אובססיה לאנשים מפורסמים. אבל סתכלו קרוב יותר וגלו עיר שחיה על הקצוות וכוללת כנופיות מרוששות ומחנה מחוסרי בית גדול, מוחבאת מתחת למחסה של כביש מהיר עיקרי.

פנו ראשכם צפונה אל גבעות מחוז לוס סאנטוס או אחד מהכבישים המהירים, ועשו את הדרך אל מחוז בליין, איזור הרבה יותר כפרי מורכב בעיקר ממדברים, יערות והרים. לצד הכפרים הפזורים והחוות תוכלו למצוא את הערים של חוף פלטו, גרספסיד, וסאנדי שורס. האחרון משרת במשחק את הבית ובסיס ההזדמנויות עבור טרוור פיליפס, שעושה שימוש יצירתי בשדה התעופה של סאנדי שורס.

ישנם הרבה נופים לראות ברחבי סאן אנדרס, ואלו הם כמה מהמקומות המעניינים ביותר לבקר בהם:

דל פרו פיר

יושבת בין דל פרו וחופי וספוצ'י, דל פרו פיר המפורסם בעולם מושך אליו מבקרים ממרחקים, ובלילות הוא מאיר כמו נורת ניאון. במקום יש מספר מסעדות ובקצה גם רציף לצפייה בנוף, כמו כן המקום מכיל בתוכו את פארק השעשועים פלז'ר פיר שבו נמצאים הגלגל הענק ורכבת השעשועים עליהם ניתן לרכוב תמורת סכום פעוט.

שדרות וינווד

ממוקמת בין מרכז העיר ומזרח וינווד, הרחוב החי הזה מושלם לצפות בסלבריטי. עקבו אחר מדרכת הכוכבים המפורסמת של וינווד עד התיאטרון האוריינטאלי בו מופיעים אמני רחוב רבים כדי לבדר אתכם ואת קהל התיירים שמתאספים שם.

שלט וינווד

אי שם בגבעות וינווד, שלט וינווד הסמלי גלוי לעין מרוב המקומות בלוס סאנטוס והוא סמל להגזמה שלו. אם תלכו אל השלט תגלו שלכל אות יש סולם משלה בצד האות, הסולם מוביל אל רציף בקצה האות משם ניתן להשקיף ולראות את העיר בנוף מרהיב.

הר צ'ילאד

כמגדל מסביבו מחוז בליין, הר צ'ילאד הוא הגבוה שבהרים במדינה. כדי להגיע אל הפסגה אתם יכולים ללכת בשבילים הארוכים במעלה ההר, או, אם אתם לא מרגישים מלאי אנרגיה, פשוט קחו את הרכבל שיוצא מ"חוף פלטו" אל המערב. בפסגת ההר תמצאו נקודת תצפית, עם כמה אופנועי שטח ורמפה עשויה מעץ, אך הכי מעניין זה ציור הקיר בתוך תחנת הרכבל, מה הוא אמור להביע?

GTA V-ONLINE

GTA ONLINE

בפעם הראשונה שתכנסו ל-GTA Online יוצג לכם מסך תמונה משטרתית שעליו מולבש כלי יצירת הדמות. כאן אתם מתחילים מבחירת ההורים של הדמות ממבחר שכולל פרצופים ממשחקי רוקסטאר קודמים כדי לקבוע את המראה הבסיסי של הדמות, לאחר מכן עורכים את הדמות עם מגוון רחב של סליידרים עד שמקבלים את המראה הרצוי. אם שיחקתם לפני כן ב-GTA Online בקונסולה כלשהי, יש לכם את האופציה להביא את הדמות הקיימת שלכם, זאת אופציה שתוכלו לממש בכל זמן שתרצו כל עוד אין הגבלה, אך תוכלו לעשות זאת רק פעם אחת.

העולם ברשת

ברגע שאתם עם דמות מוכנה, אתם נכנסים אל העולם ב-GTA Online בהדרכה שמוצגת על ידי הפרטנר של פרנקלין, למאר. הוא מציג לכם את הבסיס, אך אתם במהירות משוחררים. כל סשן יכול להכיל עד 30 שחקנים, ועל ידי יצירת צוותים עם חבריכם באמצעות ה"סושיאל קלאב" של רוקסטאר אתם תוכלו לחבור להשלמת משימות יחדיו.

נקודות מוניטין

נקודות אלה (Reputation Points / RP) משמשות את השחקן כדי להתקדם במשחק, הן מעלות את דמות רמה. רמת ההתנסות הזו מוצגת כדרגה, וככל שעולים דרגות כך יותר נשקים, פעילויות, ג'ובים ואפשרויות קסטומיזציה אפשריים. הדרך המהירה ביותר להשיג RP היא דרך השלמת ג'ובים, ויש הרבה.

ג'ובים

ג'ובים / עבודות / משימות ב-GTA Online נופלות לשתי קטגוריות עיקריות. הראשונה כוללת את מצבי המשחק המסורתיים כמו גרסאות מירוצים, קרבות עד המוות (מה שנקרא deathmatch), תפוס את הדגל ועוד. באלו אתם תצטרכו להתחרות בשחקנים אחרים ומיקומכם האחרון בטבלה קובע כמה RP תקבלו. בקטגוריה אחרת יש את משימות אנשי הקשר, שאותן מקבלים בצורה של הודעות טקסט מדמויות שפגשתם בעבר (כמו למשל טרוור). אלו משוחקים בשיתוף פעולה עם אחרים, כשאתם לוקחים תפקידים שונים להשלמת משימות יחד ומקבלים RP על ביצועי הקבוצה.

פעילויות

כמו הג'ובים, יש מגוון פעילויות אחרות שאתם יכולים לקחת בהם חלק ברשת. אתם יכולים לשדוד חנויות נוחות ומשאיות משוריינות בזמן שהן נוסעות להן בעיר. אפשר גם לתקוף כנופיות בשטח שלהן, לאתגר שחקנים אחרים לאלתור מירוצים או ללכת למשחק קרב-עד-המוות באחד על אחד, אך ראו הוזהרתם – להיות יותר מדי אגרסיבי בעולם הפתוח מעלה את ה"מצב המנטאלי" ומציג אתכם במפה לשחקנים אחרים כמטרה שצריך להוריד. אם ממש משעמם לכם או שאתם באמת אוהבים לבלות את זמנכם על המגרש הירוק, אתם תמיד יכולים לשחק גולף או טניס.

GTA$

עוד גורם חשוב ב-GTA Online הוא הכסף (GTA$) אותו מקבלים עבור השלמת ג'ובים ופעילויות. רוב החנויות מהמשחק לשחקן היחד זמינים גם ברשת, ואתם יכולים להוציא את הכסף על בגדים חדשים, תספורת חדשה, או על קעקוע חדש לגוף הדמות. "Ammu-Nation" הוא המקום אליו פונים כדי לרכוש נשקים חדשים ותחמושת לנשקים הקיימים, וגם אפוד מגן. כשיש לכם מספיק GTA$ תוכלו לקנות דירה משלכם, שנותנת לכם מקום לנוח בו ולשנות בגדים, כמו כן גם מקום לאחסון כלי רכב במידה ולדירה יש גם חניה.

שודים ברשת

השלמת שוד ברשת דורשת קבוצה של ארבעה שחקנים (שכולם ברמה 12 או יותר) שיעבדו יחד כדי להביא הביתה את המזומנים. שחקן אחד חייב להחזיק בדירה יוקרתית מפני שאלו מכילים חדר תכנון, והם מייעדים את המנהיג כשמוציאים את השוד משם. מגייסים את שאר הצוות ויוצאים לסדרת משימות הכנה, שחקנים לוקחים תפקידים שונים להשלמת משימות שמובילות אל הסוף הרווחי של השוד. בתור התחלה יש חמישה שודים זמינים ואפשר לשחק בהם שוב גם אחרי שמשלימים אותם.

אילוסטרציה
אילוסטרציה

בלעדי למחשב

תמיכה ב-4K

GTA 5 על המחשב מבטיח להיות הגרסה הסופית והיא תראה טובה מתמיד. עם החומרה הנכונה המשחק יגיע לרזולוציה גבוהה עד 4K כדי להציג חזות מפורטת להפליא. אלו עם ערכות מחשב מפלצתיות ישמחו לשמוע שיש תמיכה גם בקונפיגרציה בעד שלושה מסכים.

מוזיקה חדשה

מעבר ל-15 תחנות הרדיו של המוזיקה (ושתי תחנות בהן יש שיחות) שכבר קיימות ב-GTA 5, גרסת המחשב מקבלת אקסטרה תחנת רדיו שנקראת "המעבדה". זו תגיש שירים חדשים מאת "האלכימאי ו"הו לא" עם וודי ג'קסון וטנג'רין דרים שיצרו ביחד את "Original Score" שמושמע במהלך מספר משימות מפתח במשחק. סט המוזיקה הנוסף ב"המעבדה" כולל כמה ז'אנרים והוא "אורג ביחד מסע מוזיקלי שמכסה כל פינה בעולם הפיקטיבי של Grand Theft Auto 5"

עורך וידאו

עוד דבר שיהיה רק בגרסת המחשב הוא ה"Rockstar Editor", ולמרות שלא הרבה ידוע עליו עדיין, הוא יביא סט שלם של כלי עריכה ל"הקלטה, בימוי ועריכה של סרטונים מקוריים" במשחק. תוכלו להוסיף פסקול לקליפים שלכם מהתחנה החדשה "המעבדה", ואז להפיץ אותה ישירות בסושיאל קלאב ויוטיוב.

דרישות מערכת

כפי שהוכרז בינואר, אלו הדרישות של המשחק מהמערכת שלכם:

דרישות מינימום ל GTA V

  • מערכת הפעלה: חלונות 8.1, 8, 7, *ויסטה. 64 סיביות בלבד.
    •  *לבעלי ויסטה מומלץ השימוש בכרטיס מסך מבית NVIDIA.
  • מעבד: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @2.40GHz או AMD Phenom 9850 Quad-Core Processor @ 2.5GHz.
  • זיכרון: 4 ג'יגה בייט RAM.
  • כרטיס מסך: NVIDIA 9800 GT 1GB או AMD HD 4870 1GB (דיירקט אקס 10,10.1, 11).
  • מקום פנוי על הכונן הקשיח: 65 ג'יגה בייט.

דרישות מומלצות ל GTA V

  • מערכת הפעלה: חלונות 7, 8, 8.1. 64 סיביות בלבד.
  • מעבד: Intel Core i5 3470 @ 3.2GHz או AMD X8 FX-8350 @ 4GHz.
  • זיכרון: 8 ג'יגה בייט RAM.
  • כרטיס מסך: NVIDIA GTX 660 2GB או AMD HD7870 2GB.
  • מקום פנוי על הכונן הקשיח: 65 ג'יגה בייט.

אז כן, ההמתנה כמעט נגמרת, ובסוף חופשת הפסח הזה נזכה לשחק. מחר, אגב, יפורסם סרטון משחקיות מגרסת המחשב.

[divider]

כתבות נוספות

מערכת התגובות
התראה
23 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפה בכל התגובות

???

למה אין ל windows 10

מה אין, עובד גם בווינדוס 10!!

למה אין לWINDOWS 10 ?

נדב הגבר

אני מנסה להתקין גיטיאי 5 החדש

ההתקנה מתבצעת אוטומטית על ידי סטים או סושיאל קלאב. במידה ואתה מתכוון לעותק פיראטי של המשחק. אתר גיימפרו לא תומך בעותקים פיראטים

יש לי תוכנה שאפשר להוריד בה משחקים וגיטיאי כמובן

רועי י'מלך

מי שרוצה לדעת רוקסטאר אמרו שאפשר להוריד את המשחק מה 7 באפריל אבל רק לשחק בו מה 14 באפריל

לא יכול לחכות

הר כיליאד?, יש לכם טעות זה הר צ'ילאד.

וגם זה לא פייר, זה פיר.(Pier)

צודק! נערך 🙂

רק שתדעו נכנסתי עכישו ל steam וראיתי שאפשר

לרכוש את המשחק עד ה 14 באפריל ולקבל עדיין 1.3M במשחק

מי שרוצה לדעת (;

מתי לדעתכם יצא הטריילר ? הלילה כבר לפי שעון ישראל או שנצטרך לחכות למחר לפי שעון ארה"ב ?

הטריילר ייצא היום בחמש בערב שעון ישראל.

כמו תמיד סקירה מעולה! תמשיכו כך גיימפרו
הזמנתי את המשחק למחשב לפני ים של זמן

אם יש משחק שאני הכי הרבה מחכה לו, זה המשחק הזה.
מצאתי והבאתי מסך 40 אינץ 4K בחיבור DP לכרטיס מסך GTX 780 Ti
מעבד 4 ליבות i7. אפשר להגיד שאני מוכן למשחק הזה, מבחינת מסך ומחשב. האם זה יהיה בארץ ב 12-14/4 ? בתקווה שלא ידחו שוב את המועד

חסוך את הדאגה מחוסר מלאי בארץ ורכוש את המשחק ב-steam

הוא יוצא ב-14/04 ואין סיבה שלא יהיה זמין בתאריך זה.

מסך 4K עם 780 Ti יחיד?
אמיץ.

תודה רבה על הכתבה אני מחכה בקוצר רוח למשחק כבר!!!!!!!!!!

כל הכבוד גיימפרו, אתם כמו תמיד יודעים לעשות כתבות, ולנסח אותם נכון כדי שיהיה מעניין לקרוא.
כתבה מאוד מעניינת.
ישר כוח

אולי יעניין אתכם
Close