נינטנדו הכריזה על כניסה לשוק המובייל וגם על קונסולה חדשה

nintendo_dena_announce

סוף לספקולציות: נינטנדו מכריזה סוף סוף על כניסה מאסיבית לשוק המובייל באמצעות שת"פ עם המפיצה היפנית הענקית בתחום, DeNA וגם רמזים על קונסולה חדשה בשם הקוד NX. מניית החברה נסקה בכ 30 אחוזים

שתי ההודעות חשובות של נינטנדו במהלך היממה האחרונה, שבאחת מהן מעורבת ענקית ההפצה היפנית DeNA עם חתימה על עסקה בין השתיים לפיתוח משחקים למובייל, והשניה בנוגע לקונסולה חדשה ונוספת למשפחת נינטנדו העונה לשם הקוד NX, הצליחו לגרור את מניית החברה לעלייה של קרוב ל 30 אחוזים.

המשקיעים של חברת Nintendo מנסים כבר די הרבה זמן לשכנע את החברה להכנס לשוק משחקי הסמארטפונים והטאבלטים, כך שזה לא מפתיע לגלות כי תגובת השוק היתה ששווי המנייה נסק בצורה שכזו, מה שמעניק לה שווי של 16 מיליארד דולרים.

nintendo-stock

יישומים חדשים הכוללים משחקי IP של נינטנדו, ששתי החברות יפתחו במיוחד עבור מכשירים חכמים.

נינטנדו לא מתכננת פשוט לשחרר את המשחקים שלה למובייל, אלא לנצל את קטלוג ה IP הבלעדי שלה למטרות פיתוח חדשות. כלמר, היא אינה מעוניינת בהסבת משחקים ישנים (פורטים) למובייל, אלא למעשה היא רוצה ליצור משחקים מקוריים "מותאמים לסמארטפונים", חלקם צפויים להשתחרר כבר בסתיו הקרוב.

נינטנדו אישרה כי משחקי המובייל שלה יהיה ממוקדים בפלטפורמות ה iOS ואנדרואיד, כלומר Windows Phone של מיקרוסופט נשללה לעת עתה. כמו כן, היא אישרה כי היא אינה מגבילה IP בשום צורה לפלטפורמות ניידות, מה שאומר שהיא פותחת צוהר למשחקים ניידים המבוססים על זכיונות סופר מצליחים כמו מריו, זלדה, Metroid, Animal Crossing, Pikmin, וכן הלאה.

שירות דיגיטלי חדש וקונסולה NX חדשה

כחלק מההסכם, נינטנדו רכשה 10% מחברת DeNA, וזו רכשה 1.24% מחברת נינטנדו, שאישרה שהיא מפתחת "מערכת ליבה תואמת עם מגוון רחב של מכשירים כולל מחשבים אישיים, סמארטפונים, וטאבלטים, כמו גם קונסולות ייעודיות של נינטנדו". לא ברור איך מערכת זו עובדת, אבל סביר להניח כי נינטנדו מתכוונת לשירות דיגיטלי שמאחד את הקונסולות, סמארטפונים, מחשבים, וטאבלטים.

nintendo-slide-game-system-nx

במסיבת העיתונאים הסביר מנכ"ל נינטנדו כי השירות החדש נועד "להקיף את כל המערכות הקיימות, שהן ה Nintendo 3DS וWii U" כמו גם מערכת חומרה חדשה (קונסולה), שלמרבה הצער לא ידוע עליה הרבה כרגע, מלבד שם הקוד NX.

קרדיט: financialpost.com

חברת DeNA ידועה בין השאר בזכות פלטפורמת ה Mobage, פלטפורמת הגיימינג הפופולארית ביפן בשוק הסלולאר.

[divider]

כתבות באותו נושא

מערכת התגובות
התראה
2 תגובות
החדש יותר
הישן יותר הבולט ביותר
פידבקים
צפו בכל התגובות

הלוואי ויהיה זלדה למחשב!

ישש! החלום שלי לשחק סופר מריו באייפד!